Firma Apple potwierdziła, że Safari w Vision Pro będzie obsługiwać WebXR, standard sieciowy, który umożliwia dostarczanie wciągających wrażeń za pośrednictwem przeglądarki.
W nieco zaskakującym posunięciu Apple potwierdziło, że Safari w Vision Pro będzie obsługiwać WebXR. Przed zaprezentowaniem zestawu słuchawkowego otwarte było pytanie, czy firma rozważy pomysł doświadczeń XR za pośrednictwem przeglądarki, a tym bardziej, czy firma przyjmie stosunkowo nową Benchmark WebXR. Ale teraz Apple potwierdziło, że Safari na Vision Pro rzeczywiście będzie obsługiwać WebXR.
Firma potwierdziła to w rozmowie deweloperskiej WWDC 2023 zatytułowanej Dowiedz się więcej o przeglądarce Safari do obliczeń przestrzennychApple wyjaśnia, że wersja Safari z systemem Vision Pro „to tak naprawdę Safari z tym samym silnikiem WebKit i kilkoma przemyślanymi dodatkami do [Vision Pro]. „
Firma twierdzi, że dzięki Safari na VisionOS, będącej w pełni funkcjonalną wersją przeglądarki, istniejące witryny powinny działać dokładnie tak, jak oczekiwano. Aby jednak wyjść poza płaskie strony internetowe, Safari w systemie VisionOS obsługuje technologię WebXR zapewniającą wrażenia immersyjne i znacznikowe
Na razie możliwości WebXR w Safari dla VisionOS są nadal ukryte przez przełącznik programisty, ale po włączeniu będzie obsługiwać typ sesji „immersive-vr” oraz funkcję „ręcznego śledzenia” danych wprowadzanych przez użytkownika.
WebXR umożliwia programistom tworzenie w pełni wciągających treści, które można dostarczać za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Możliwe jest tworzenie w pełni interaktywnych gier i doświadczeń VR, takich jak np Ten Saber wygrał klonowaniektóre mogą działać w wielu zestawach słuchawkowych i przeglądarkach przy użyciu tego samego kodu, podobnie jak strona internetowa może być wyświetlana w ten sam sposób na różnych urządzeniach i przeglądarkach.
Apple planuje uczynić WebXR główną funkcją w VisionOS Safari po dłuższym czasie współpracy z resztą branży w standardzie WebXR.
Ponieważ firma Apple oficjalnie obsługuje teraz WebXR, standard może pochwalić się naprawdę szerokim poparciem; WebXR jest teraz obsługiwany, przynajmniej w pewnym stopniu, przez Chrome, Firefox, Opera, Edge i Safari, a także Quest Browser, Pico Browser, Magic Leap Browser, Chrome dla Androida, Samsung Internet, Opera Mobile i Firefox dla Androida . Chociaż podobnie jak VisionOS Safari, niektóre z tych przeglądarek na razie zachowały tę funkcję jako podgląd programisty.
Oprócz WebXR Apple dodaje również obsługę specyfikacji
Celem jest uczynienie osadzania modeli 3D na stronach internetowych tak prostym, jak osadzanie obrazów lub filmów. Na razie funkcja pozostanie za przełącznikiem programisty.
„Muzyk. Guru kawy. Specjalista od zombie. Adwokat mediów społecznościowych. Introwertyk. Ekstremalny miłośnik jedzenia. Ewangelista alkoholu”.