W ten weekend obawy Hollywood przed hitami kinowymi ustąpiły miejsca radości wraz z masowym pokazem filmu Disneya i Pixara „ Na lewą stronę 2Według niedzielnych szacunków studia animowana kontynuacja wygenerowała 155 milionów dolarów ze sprzedaży biletów w 4440 kinach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Jest to nie tylko drugi co do wielkości weekend otwarcia w ciągu 29 lat obecności Pixara w branży filmowej i drugie co do wielkości otwarcie w historii animacji (po premierze „Iniemamocnych 2” za 182,7 mln dolarów w 2018 r.); To także największe wydarzenie w 2024 r. i od czasu filmu „Barbie”. Przynoszący szacunkowo 140 milionów dolarów z międzynarodowych pokazów, „W głowie się nie mieści 2” miał imponujący, rekordowy debiut, przynosząc na całym świecie dochody w wysokości 295 milionów dolarów.
Tony Chambers, który kieruje dystrybucją kinową Disneya, był przekonany, że film odniesie „bardzo dobry sukces”. Ale nawet on był zaskoczony, jak dalece przekroczył i tak wysokie oczekiwania.
„Ludzie chodzą do kin, żeby obejrzeć świetne filmy” – powiedział Chambers. „Recenzje i poczta pantoflowa pomogły nabrać dynamiki… stało się to swego rodzaju fenomenem”.
Co najważniejsze, odbiorcy „Inside Out 2” to przedstawiciele wszystkich grup wiekowych i demograficznych. Powiedział, że sukcesy po Covid-19 zależą od przyciągnięcia wielokulturowej publiczności.
Ten sukces jest znaczący dla Pixara, ponieważ oznacza bardzo potrzebny powrót dla studia, które miało na swoim koncie szereg rozczarowujących premier, w tym „ rasistowski„, co ostatecznie zakończyło się sukcesem, oraz ” Rok świetlny”, co nie miało miejsca. Jest to również bardzo ważne dla większego ekosystemu Hollywood i dla integralności dystrybucji kinowej, która była Przy deficycie 26%.
„Wszyscy tego potrzebowali, ponieważ sukces rodzi sukces” – powiedział Chambers, który otrzymał entuzjastyczne telefony od wystawców i innych studiów. „To świetne rozwiązanie dla branży, świetne dla Pixara i ogólnie świetne dla biznesu”.
Disney miał już za sobą udane lato dzięki „Królestwu planety małp”, które w ten weekend zajęło trzecie miejsce w swoim szóstym weekendzie, zdobywając 5,2 miliona dolarów (co daje łączną sumę 374,5 miliona dolarów). A co dalej to” Wolverine z Deadpoola ” (26 lipca).
Kelsey Mann wyreżyserował Inside Out 2, który opowiada o Riley, która kończy 13 lat. Oznacza to pojawienie się nowych uczuć, takich jak niepokój (Maya Hawke) i zazdrość ( Ajo Edbury ) na imprezę Joey’a (Amy Poehler). Otrzymał entuzjastyczne recenzje od krytyków (92% na Rotten Tomatoes) oraz od ankietowanej publiczności, która przyznała mu ocenę CinemaScore, co sugeruje, że nie będzie to cud pierwszego weekendu. Kiedy dzieci nie chodzą do szkoły, a rynek jest nawet otwarty Na ring wchodzi „Despicable Me 4”. 4 lipca właśnie rozpoczął się spektakl „Inside Out 2”.
„To historyczny weekend dla kin” – powiedział Paul Dergarabedian, starszy analityk ds. mediów w ComScore.
Szacuje się, że koszt produkcji „Inside Out 2” wyniósł około 200 milionów dolarów, nie licząc milionów wydanych na marketing. Zbliżając się do weekendu, oczekiwano debiutu w wysokości 90 milionów dolarów, co było zbieżne z debiutanckim weekendem „Inside Out” w czerwcu 2019 r. Nawet to można byłoby uznać za imponujące osiągnięcie, wystarczające do zdobycia największej nagrody . Otwarcie roku – ostateczne anulowanie marcowych wydań typu „ Wydmy: część druga ” I ” Godzilla x Kong„.
„Dla całej branży teatralnej jest to duży punkt zwrotny na rok 2024” – powiedział Daniel Loria z Boxoffice Pro. „Na taki weekend czekaliśmy”.
Jako jedyna duża premiera weekendu, jego zasięg kinowy był równie imponujący, ponieważ był wyświetlany na 400 ekranach IMAX, ponad 900 ekranach „wielkoformatowych premium” i ponad 2500 ekranach 3D.
Ponowne zaangażowanie w teatr następuje po tym, jak Disney wysłał kilka filmów Pixara bezpośrednio do swojego serwisu streamingowego Disney+ na temat pandemii, w tym „Soul”, „Luca” i „Turning Red”. W zeszłym miesiącu, Poinformował o tym „The New York Times”. Że Pixar zdecydował się ponownie skoncentrować na filmach fabularnych (nie produkując seriali dla Disney+) i zwolnił 14% siły roboczej (około 175 pracowników).
„Chociaż ten weekend jest ważny dla całej branży, jest on ogromny dla Pixara. Od czasu pandemii próbują odzyskać równowagę” – powiedział Dergarabedian. „Naprawdę powrócili w wielkim stylu”.
Drugie miejsce należy do Sony.” Źli chłopcy: jedź lub giń, „Teraz trwa drugi weekend z 33 milionami dolarów, co oznacza spadek o zaledwie 42% od premiery. W ciągu zaledwie 12 dni film zarobił już ponad 112 milionów dolarów w kraju i 214 milionów dolarów na całym świecie. Od piątku składający się z czterech filmów serial przekroczył próg 1 dolara miliard marek.
’Źli chłopcy’ Sukces w ostatni weekend To był początek zmiany w wyższych zyskach późnego letniego sezonu filmowego. dla Hollywood, Sezon letni, który trwa od pierwszego weekendu maja do Święta Pracy, zazwyczaj stanowi około 40% rocznej sprzedaży biletów. Deficyt jest nadal duży – sprzedaż biletów spadła o 28% latem i 24% w ciągu roku (i to jeszcze przed „Barpenheimerem”), ale mimo to sytuacja zmierza w bardziej obiecującym kierunku.
„Nie dotrzemy tam z dnia na dzień” – powiedział Dergarabedian. „Ale to dobra wiadomość dla kin. Mamy w drodze kilka dużych filmów”.
W ten weekend właściciele kin na miejscu obserwowali, jak ich kina ożywają.
„To było magiczne” – powiedział Jeff Whipple, wiceprezes Megaplex Theatres. „Dosłownie widzieliśmy, jak pokolenia rodzin spotykają się w tym filmie”.
Megaplex Theatres ma 15 lokalizacji i 173 ekrany w Utah i południowej Nevadzie. Whipple powiedział, że energia była namacalna. Rodziny nie tylko spędzały czas po seansach, aby omówić film; Przyjrzeli się także, co będzie dalej – dzieci będą robić zdjęcia plakatów i zwiastunów „Despicable Me 4”, a rodzice będą notować historię „Deadpoola i Wolverine’a”.
„Myślę, że wieść o tym filmie się rozniesie i pomoże przyciągnąć ludzi do kin przez całe lato” – powiedział Whipple.
Według Comscore szacunkowa sprzedaż biletów w kinach w USA i Kanadzie od piątku do niedzieli. Ostateczne dane lokalne zostaną opublikowane w poniedziałek.
1. Inside Out 2 – 155 milionów dolarów.
2. „Bad Boys: Ride or Die” – 33 miliony dolarów.
3. „Królestwo planety małp” 5,2 miliona dolarów.
4. „Film o Garfieldzie” – 5 milionów dolarów.
5. „Obserwatorzy” – 3,7 miliona dolarów.
6. „JEŚLI” – 3,5 miliona dolarów.
7. „Furiosa: Saga Mad Maxa” – 2,4 miliona dolarów.
8. „The Fall Guy” 1,5 miliona dolarów.
9. „Obcy: Rozdział pierwszy” – 760 000 dolarów.
10. „Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia” – 632 910 dolarów.
„Guru Internetu. Przedsiębiorca. Znawca muzyki. Przyjazny ewangelista kawy”.