PlayStation VR2 Hands-on: duża aktualizacja

Sony PlayStation VR2 może nie zostać wydane do przyszłego roku, ale po miesiącach wiadomości o kropelkach, firma w końcu pozwala Twoim oczom przyjrzeć się zestawowi VR. Nawet po dłuższym czasie z urządzeniem wygląda na to, że nowy zestaw słuchawkowy będzie pod każdym względem znaczącym ulepszeniem oryginalnego PSVR.

Zacznijmy od urządzeń, o których już sporo wiemy. Po pierwsze, ma bardziej nowoczesny wygląd, który ściśle pasuje do języka projektowania PS5, a do PS5 wystarczy podłączyć go tylko jednym kablem USB-C. Sam zestaw słuchawkowy ma ekran OLED, oferuje pole widzenia 110 stopni i 4K HDR oraz obsługuje częstotliwości odświeżania 90 Hz i 120 Hz, zapewniając płynniejszą rozgrywkę. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, nie musisz konfigurować zewnętrznych kamer, aby śledzić swoje ruchy; Zamiast tego zestaw słuchawkowy ma cztery kamery wbudowane z przodu ekranu. Nowe kontrolery PSVR2 Sense w kształcie kuli mają adaptacyjne wyzwalacze, dotykowe sprzężenie zwrotne (takie jak DualSense) i mogą nawet wykrywać dotyk palca.

Oto zestaw słuchawkowy.
Fot. Vjeran Pavic / The Verge

Ale co sądzisz o graniu w gry na PSVR2 ze wszystkimi nowymi dzwonkami i gwizdkami? Rzeczywisty PSVR2 był fajny w użyciu. Podobnie jak większość nowoczesnych gogli VR, umożliwia regulację paska na głowę, aby wszystko wygodnie leżało na głowie, a także można dostosować rozstaw źrenic (IPD), aby rzeczywiste soczewki wewnątrz gogli były dla Ciebie odpowiednią odległością. Ekrany wyglądały świetnie, chociaż czasami krawędzie były nieco rozmazane, co również może się zdarzyć Z pierwszym PSVR.

Nowe konsole Sense firmy Sony to wyraźna poprawa. Oryginalny PSVR opierał się na kontrolerach Move firmy Sony – które, jak pamiętacie, wyglądały jak odjechane patyki ze świecącymi kulkami na końcu – i miały kilka problemów. Oryginalna konfiguracja PSVR czasami miała problemy ze śledzeniem świecących kulek, co może zepsuć wciągające wrażenia VR, użyj pierwszej wersji kontrolera ruchu Port micro USB do ładowania. Na szczęście Sony naprawiło tę ostatnią skargę, przełączając się na Micro USB (więc prawdopodobnie nie była to wielka aktualizacja).

READ  Eidos Montreal potwierdza 97 zwolnień w Embracer

Z drugiej strony wygląda na to, że kontrola sensoryczna (zamierzona gra słów) byłaby znacznie lepsza. Ekrany dotykowe były doskonałe, co może nie być zbyt zaskakujące, jeśli poczujesz doskonałe dotknięcia Sony w DualSense. Odkrywanie dotyku było naprawdę przydatnym sposobem interakcji ze światami wirtualnej rzeczywistości. Jasne, możesz podnieść broń, ale pozwala to również zginać palce i wchodzić w interakcje z rzeczami w bardziej naturalny sposób. Nie była idealna i nie była dostępna w każdej grze, którą wypróbowaliśmy, ale kiedy zadziałała, dodała dodatkową warstwę zanurzenia.

Zbliżenie kontrolera Sense PSVR2 na lewą rękę.

Jednostka kontroli sensorycznej.
Fot. Vjeran Pavic / The Verge

Osoba trzyma w jednej ręce lewy i prawy kontroler sensora PSVR2.

Oto, co wydaje się faktycznie nosić konsole Sense.
Fot. Vjeran Pavic / The Verge

Konfiguracja z jednym kablem PSVR2 została bardzo doceniona. Oryginalny PSVR wymagał do działania dodatkowego pudełka i zestawu kabli, więc proste podłączenie pojedynczego kabla bezpośrednio do PS5 jest mniej kłopotliwym rozwiązaniem. (Chociaż nie jest tak przyjemny, jak samodzielny przewodowy zestaw słuchawkowy, taki jak seria Meta Quest). Gry wirtualnej rzeczywistości zwykle wymagają od czasu do czasu przerwy, aby nie dostać migreny. Ale to nie było nic wielkiego z PSVR 2. Możesz spędzić sporo czasu bez poczucia stresu.

W przypadku samych gier wypróbowaliśmy kilka tytułów: Wezwanie horyzontu z góryKopia Resident Evil Village zoptymalizowany dla PSVR2, Żywe trupy: Święci i grzesznicy Rozdział 2a nowo ogłoszone Gwiezdne Wojny: Opowieści z Edycji Rozszerzonej Galaxy’s Edge.

Wezwanie horyzontu z góry Był najbardziej zaawansowany technicznie – prawdopodobnie dlatego, że został zbudowany od podstaw na PSVR2. Poczucie skali w grze jest niesamowite, oglądając a ogromny Czułem się, jakby chodzenie mechanicznego dinozaura tuż nad głową było jak postapokaliptyczna wizyta Park Jurajski. Wspinaczka skałkowa również była niesamowita, pod warunkiem, że oprzesz się pokusie spojrzenia w dół. Nowe kontrolery Sense wibrują, gdy dotykasz obiektów, więc dodały dodatkową warstwę siły fizycznej, gdy naciągasz łuk i strzelasz. Byliśmy również pod wrażeniem tego, jak wiele uwagi poświęcono budowaniu interaktywnego świata. Czy możesz po prostu… rozbić talerze i zrzucić skrzynie z klifu? tak! Czy potrafisz podnieść młotek i uderzyć w dzwon, nawet jeśli nie ma ku temu żadnego spiskowego powodu? Tak też!

READ  Ładowanie iPhone'a 12 Qi2 to niespodziewana aktualizacja w iOS 17.4
Zrzut ekranu przedstawiający gracza trzymającego łuk i strzałę w grze Horizon Call of the Mountain PSVR2.

łuk i strzała w Wezwanie horyzontu z góry.
Zdjęcie: Sony

Inne gry też były fajne. Resident Evil Village Miała przerażającą atmosferę, która jest naprawdę przerażająca, gdy nieumarli budzą się na twojej twarzy. (Biedny Ethan Winters, już przez to przechodzi.) Tymczasem możesz być dokładnie kreatywny Jak uderz pieszych w The Walking Dead: Saint & Sinners Rozdział 2. Przecinanie go piłami jest na pewno zabawne, ale gorąco polecamy robienie kebabów zombie z kataną.

Jedna rzecz, której jeszcze nie wiemy? koszt; Sony nie udostępniło tego w ramach praktycznego wydarzenia. Ale z nowym, high-endowym zestawem słuchawkowym Quest Meta na horyzoncie (którego prototyp wyciekł w ten weekend) i zestawem słuchawkowym „Reality” firmy Apple, który pozornie ma zostać wprowadzony na rynek, mamy nadzieję, że Sony będzie konkurencyjnie wycenić zestaw słuchawkowy PSVR2 (może około 400 USD?) Zachęcaj Gracze PlayStation, aby wybrać jeden.

Fot. Vjeran Pavic / The Verge

Nie możemy się doczekać, aby ponownie wypróbować nowe wrażenia VR firmy Sony. Okienko wydawnicze „początek 2023 roku” sprawia, że ​​wydaje się, że nie będziemy musieli długo czekać do przyszłego roku, aby w końcu grać więcej – i trzymamy kciuki, że zakup sprzętu nie rozbije banku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *