Nie zastanawiając się nad tym, jaka jest maksymalna liczba monet, które można pierwotnie wyjąć z wielu bloków monet Super Mario Bros.? Powiedziałeś 10? Cóż, mylisz się, ale to nie twoja wina. Nie zanurzyłeś się tak głęboko w 37-letnią ikonę gry, jak kompletny ekscentryk.
Teraz wiemy, że Super Mario Bros. Bloki mają limit czasu zamiast limitu monet, dzięki czemu gracze mogą wielokrotnie uderzać głową Mario w dolne boki w ciągu kilku sekund, aby złapać jak najwięcej monet. Ale nie zawsze była to wiedza publiczna. Działanie przycisków pod tymi blokami jest zwykle równoważne 10 monetom, nawet oficjalnym przewodnikom strategicznym z epoki Określane jako bloki po 10 monet.
Wysoki poziom kosmiczny Super Mario Bros. Gracz, który aktualnie posiada 10 razy wyższa W najpopularniejszej kategorii sprintów klasycznej gry Nintendo, niedawno udostępniłem niesamowity film o blokach monet. Wygląda na to, że z tych klocków można wydobyć do 16 monet, ale oczywiście tak Wyczyn ten wymagał złożonej wiedzy na temat programowania gier i kilku idealnych danych wejściowych do frameworka.
Jeśli w ogóle jesteś przyzwyczajony Super Mario Bros. Działając szybko, prawdopodobnie słyszałeś o „regule ramek”, która jest matematyczną stałą wszechobecną w kodzie gry, która wpływa również na bloki monet.
Podstawa ramki to powtarzający się cykl 21 klatek Super Mario Bros. Służy do dyktowania różnych aspektów gry. Na przykład przejścia między poziomami nie występują, dopóki licznik klatek bazowych nie przewróci się więcej niż sześć razy, ale bieżąca baza klatek po zakończeniu etapu nie powinna być w pełni liczona. Może znajdować się w dowolnym miejscu, od pierwszej do 21. klatki, co oznacza, że przejścia poziomów wahają się od 106 klatek (~1,8 sekundy) do 126 klatek (~2,1 sekundy).
Dowiedz się więcej o regułach ramek i ich wpływie Super Mario Bros. Rekordy świata, koniecznie obejrzyj poniższy filmik Bismutha, innego sprintera. Jest znacznie mądrzejszy ode mnie.
Kosmic wyjaśnia, że bloki monet można trafić tylko w ciągu 11 tików od licznika podstawy ramki, zaraz po pierwszej interakcji Mario z tym blokiem. W ten sposób ulepszanie monet, które można wycisnąć z bloku, odbywa się zgodnie z odwrotną zasadą, taką jak skrócenie czasu między przejściami poziomów. Zamiast próbować ukończyć etap w Koniec W przypadku podstawy ramki do zapisywania ramek, chcesz pomnożyć blok monet przez początek Od podstawy ramy, aby dać Mario więcej czasu na skok.
Kosmic oblicza, że maksymalny czas na trafienie monetą to 230 klatek (około 3,8 sekundy) po pierwszym trafieniu. przeklina ten który Przy 16 klatkach Mario musi poczekać, aż animacja bloku zostanie uruchomiona, zanim zostanie ponownie uderzona, a ty otrzymasz 14 trafień. Dodać ten który Darmowa moneta, którą otrzymujesz na początku i na końcu całej sekwencji (blok pozostaje aktywny, dopóki nie stukniesz go ponownie po wygaśnięciu jego licznika), w sumie otrzymuje 16 monet.
Śmiało i zrób sobie przerwę, jeśli cała ta matematyka jest dla Ciebie przytłaczająca. Reszta tego bloga będzie na Ciebie czekać, gdy wrócisz.
Być może najbardziej niesamowity jest fakt, że wykwalifikowani Super Mario Bros. Gracze mogą czasem to zrobić bez widocznego licznika zasad ramek. Przykładem jest sam Kosmic, który otrzymuje blok 16 monet w środku Super Mario Bros. 35 Mecz „Spoczywaj w pokoju” i legendarny sprinter AndrewG robi to podczas uzyskać wysoki wynik Powrót w 2016 roku.
Super Mario Bros. Jest to świetny przykład na to, jak pozornie proste i staromodne gry mogą skrywać niewiarygodnie techniczne tajemnice pod wzorzystymi interfejsami. To może być najsłynniejsza gra w historii, ale jej trzy dekady i niezliczone czasy rozgrywki jeszcze nie ujawniły wszystkich swoich zawiłości zwykłym graczom. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że doświadczeni ludzie, tacy jak Kosmic, są tutaj, aby zapewnić te zabawne i pouczające lekcje o tym, jak Nintendo opracowało jedną z najlepszych gier wideo wszechczasów.
„Muzyk. Guru kawy. Specjalista od zombie. Adwokat mediów społecznościowych. Introwertyk. Ekstremalny miłośnik jedzenia. Ewangelista alkoholu”.