Sterowanie 2XKO wprawia w zakłopotanie nawet doświadczonych graczy w bijatyki pomimo „prostych danych wejściowych”



Chociaż problemy z wejściem komputera mogą nadal powodować frustrację








Po 5 latach od pierwszej zapowiedzi na Evo 2019, 2XKO wreszcie trafia w ręce graczy w domu dzięki rozpoczętym zamkniętym testom Alpha Lab.





Przed tym testem wiele osób w społeczności bijatyk obawiało się, że Riot może w zbyt dużym stopniu kierować swoją podgrę League of Legends do „zwykłego gracza” z prostym sterowaniem i systemami 2 na 2, ale teraz, gdy już tu jest… wrażenia wydają się być odwrotne.









W ciągu ostatnich kilku dni byliśmy świadkami wielu dyskusji w FGC na temat kontroli 2XKO, a teraz, gdy mogliśmy poświęcić kilka godzin na test alfa, próbując uzyskać poczucie całkowitej kontroli nad gra okazuje się trudniejsza, niż oczekiwano.


Porozmawiajmy więc o tym, dlaczego tak się czujemy.


Riot mógł obniżyć ogólną barierę wprowadzania danych, używając kierunkowych poleceń zamiast ruchów, a także dedykowanych przycisków do specjalnych ruchów, ale to, co do tej pory wymyślili, jest nadal bardzo złożone i nieco dziwne.



Nie pomogło to również w przypadku utrzymujących się problemów z joypadem/arcade stickiem w wersji beta na PC, chociaż porozmawiamy o tym bardziej szczegółowo później.


Osobiście nie określiłbym sterowania w 2XKO jako nieintuicyjne (lub naprawdę złe), ale coś mi nie grało nawet po tym, jak siedziałem w laboratorium i pracowałem nad dłuższymi kombinacjami.




Dla każdego z nich masz przycisk lekkiego, średniego i ciężkiego ataku, a także dwa specjalne przyciski i dedykowany przycisk do systemów tagów, co w zasadzie daje ci wojownika z sześcioma przyciskami, chociaż nie wydaje ci się, że tak jest.



Coś po prostu jest nie tak z ilością zwykłych i specjalnych przycisków, że nawet po kilku godzinach ciężko się z tego otrząsnąć.


I wiesz, że coś się dzieje, gdy Marvel vs. Poprzedni fani Capcom Evo również na początku byli zdezorientowani sterowaniem.



To dziwne, ponieważ te elementy sterujące są bardzo podobne do tych z DNF Duel, szczególnie przy użyciu konfiguracji Pad A, a ja nigdy nie miałem żadnych problemów z tą grą.

READ  Emulatory Yuzu i Citra zostały wycofane po naciskach prawnych ze strony Nintendo


DNF zastosował także dwa specjalne przyciski z kierunkami zamiast ruchów, ale także dwa zwykłe przyciski.



Różnica polega na tych ciężkich, dodatkowych przyciskach i przyciskach znaczników oraz o wiele więcej do zapamiętania pod względem mechaniki globalnej i systemowej.


To tak, jakby część problemu tkwiła w samym układzie przycisków, szczególnie podczas gry na klawiaturze.


Bez względu na to, jakich głównych lub niestandardowych schematów sterowania używałem, zawsze czułem, że coś jest niezrównoważone.




Nie pomaga również to, że wydaje się, że nie ma jasnego rozróżnienia co do tego, co powoduje wykonanie ruchu na przycisku Specjalny 1 i Specjalny 2, i nie ma czegoś takiego jak Shoryuken lub ruch półkolisty, który pomagałby określić, który atak jest /przydaje się przy skoku.


Może to być również przydatne podczas nauki podobnej gry, takiej jak Power Rangers: Battle for the Grid, ale używa ona jednego specjalnego przycisku zamiast dwóch.


Gra jest wyraźnie pełna złożoności i gracze zaczynają naprawdę oswajać się z kombinacjami Death Touch, które są obecnie odkrywane, chociaż początkowa krzywa uczenia się nie jest tym, czego większość z nas się spodziewała – szczególnie sądząc po wyczuciu gry kontroler.


Porozmawiajmy teraz trochę więcej o wrażeniach z prób grania w wersję demonstracyjną 2XKO na PC.







Podobnie jak wielu innych, swoją przygodę z 2XKO rozpocząłem od wersji na PC i kontrolera DualShock 4, gdzie szybko natknąłem się na podobną ścianę.


Gra wykryła, że ​​mój kontroler i lewy joystick działają, ale żaden z przycisków nie działał.


Kilkukrotne zresetowanie klienta nie pomogło, więc musiałem poruszać się po menu za pomocą myszy i klawiatury, gdzie napotkałem inne dziwne błędy, takie jak przestaje działać kreator awatarów po kliknięciu fryzury.


Próbowałem zastosować rzekomą poprawkę, dodając 2XKO do mojej biblioteki Steam i używając danych wejściowych Steam po uruchomieniu stamtąd, ale to nie pomogło mi w żaden sposób.


Chociaż DS4 nie działałby w menu, dziwnie nadawałby się do rzeczywistej rozgrywki, więc musiałem sobie poradzić z przełączaniem między klawiaturą.


Podczas mojej ostatniej próby grania dziś wieczorem 2XKO nie rejestrowało się już na moim DS4, więc w końcu podłączyłem mój DualSense.

READ  Technologia, która umarła w 2023 roku



Wydawało się, że to zadziałało, ponieważ w końcu mogłem poruszać się po menu, ale po wejściu w tryb ćwiczeń żaden z przycisków nie działał, a próba ich zmiany powodowała, że ​​wszystkie rejestrowały się jako przesunięcie prawego drążka w górę.


A potem gra się zawiesiła, więc prawdopodobnie na razie przerzucę się na PlayStation 5.


Jeśli chodzi o samą grę, ostatecznie skorzystałem ze sterowania Padem A, ponieważ był on najbliższy innym tytułom, z którymi miałem do czynienia, takim jak DNF i Persona 4 Arena.


Cały czas zapominałem, że istnieje potężny przycisk ataku i cały czas psuję ataki specjalne.



Jest to szczególnie pogarszane przez ruchy takie jak postawa Yasuo, która zawiera ogromną listę dalszych działań, które możesz wykonać, a które musisz tylko wbić sobie w głowę.


Po ponad godzinie ćwiczeń wszystko w końcu zaczęło iść dobrze, chociaż ciężkie i specjalne uderzenia wciąż czasami mnie dezorientowały, podobnie jak różne zastosowania przycisku tagu.


Sytuacja się pogorszyła, gdy zacząłem grać w prawdziwe mecze, ale nadal świetnie się bawiłem i uczyłem się więcej podczas gry.


Nie sądzę, że gra 2XKO na padzie jest najtrudniejszą rzeczą na świecie czy coś, ale przyzwyczajenie się do tego było o wiele trudniejsze, niż się spodziewałem.



Wypracowanie moich ostatecznych odczuć na temat tego, jak Riot radzi sobie ze swoim schematem kontroli, zajmie więcej czasu.







Jak dotąd próba uruchomienia joysticka Razer Arcade na 2XKO w kliencie Riot okazała się ogromnym problemem.


Na początku wydawało się, że joystick i żaden z przycisków nie działają. W końcu udało mi się uzyskać dostęp do ustawień sterowania i przełączać między Joystickiem 1 a Joystickiem 2, ale mój joystick nadal nie reagował.


Byłem sfrustrowany brakiem postępów, więc zdecydowałem się wskoczyć do sali ćwiczeń z klawiaturą. I po raz kolejny gra nie przyjęła żadnego sygnału z mojego joysticka.


Po pewnym czasie losowe naciskanie przycisków na joysticku wydawało się działać dobrze. Pozwolę sobie podkreślić słowo „losowo”. Bez wyraźnego powodu gra zaczęła akceptować przyciski w trakcie moich sesji treningowych, bez konieczności robienia przeze mnie niczego specjalnego.


W końcu mogłem wykonywać ataki moją postacią, ale nadal nie mogłem poruszać się joystickiem. Jednak przynajmniej ta część problemu miała powtarzalne rozwiązanie.


W końcu doszedłem do wniosku, że muszę przełączyć joystick do gier Razer z lewego drążka na konfigurację pada kierunkowego za pomocą przełącznika na urządzeniu. Nie trzeba dodawać, że mogę śmiało powiedzieć, że nigdy wcześniej nie musiałem tego robić w żadnej innej grze.

READ  Nintendo udostępnia nowy utwór muzyczny dla Splatoon 3, ciesz się słuchaniem


Oczywiście wspomnę, że nadal nie mogę wcisnąć klawisza pauzy za pomocą joysticka, aby uzyskać dostęp do listy ruchów. Kiedy poczułem, że naciskam każdy klawisz na klawiaturze, w końcu odkryłem, że „F” wstrzymuje grę.


W przypadku ustawienia „Arcade Stick 1” trzy górne przyciski wprowadzały przyciski Specjalne 1, Specjalne 2 i Wspomaganie, podczas gdy trzy dolne przyciski wprowadzały przyciski Lekki, Średni i Ciężki. Ponieważ wydawało się to dziwne, przełączyłem się na „Arcade Stick 2”, aby zamienić pozycje tych przycisków.


Jeśli chodzi o kontrolę, 2XKO jest znacznie prostsze, niż się spodziewałem, chociaż ma to sens, biorąc pod uwagę, że twórcy Rising Thunder również to zrobili. Zmyliła mnie jednak obecność dwóch dedykowanych przycisków specjalnych.


Pomimo zamierzonej prostoty 2XKO, istnieje znaczna krzywa uczenia się z danymi wejściowymi, co sprawiło, że poczułem się przytłoczony po wyjściu z trybu treningowego. Mówiąc dokładniej, ciągle byłem zdezorientowany, jakie działania były wykonywane po naciśnięciu każdego konkretnego przycisku.


Ogólnie rzecz biorąc, 2XKO wydaje się być grą, przy której będziesz musiał spędzić trochę czasu, zanim poczujesz się w niej komfortowo, ale powinno to nastąpić po wszelkich dziwnych problemach technicznych, które możesz napotkać, próbując uruchomić urządzenie wejściowe.





2XKO z pewnością udało się obalić twierdzenia, że ​​jest to bijatyka oparta na tagach, ale skierowana do ogółu odbiorców, co sprawia, że ​​jeszcze bardziej jesteśmy ciekawi, co ludzie spoza FGC myślą o tej wersji beta.


Schemat sterowania grą wydaje się dziwnie niezrównoważony, gdy próbujesz go podnieść i zacząć się uczyć, i wydaje się, że musisz już się do tego przyzwyczaić i opanować.


Mimo to nie jesteśmy do końca pewni, co możemy zrobić, aby całkowicie złagodzić sytuację bez usuwania tej funkcjonalności, poza być może uzyskaniem lepszego wglądu w to, dlaczego ruchy specjalne są tam, gdzie się znajdują.



Ciągłe problemy z kontrolerem na PC również tak naprawdę nie pomagają, ale przynajmniej należy się tym kiedyś zająć.


Gracze będą musieli ostrożnie wybrać układ przycisków, który wydaje im się najbardziej naturalny, ale nawet w tym momencie będzie trzeba się z tym zmierzyć.


Miło jest zagrać w nową grę, w której można zbierać i rozwijać wiele rzeczy, choć jest jeszcze wiele do poprawienia, aby wrażenia były bardziej spójne.


W najbliższej przyszłości przygotujemy pełną analizę naszych wrażeń z testów alfa 2XKO i obszerniejsze relacje z gry, więc bądźcie czujni.


Wkład w tę historię wniósł Justin „AdaptiveTrigger” Gordon.







Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *