A24 notuje swój największy dzień otwarcia w historii

Box office zjednoczył siły wokół „Wojny secesyjnej”. Thriller dystopijny otrzymał ocenę A24 10,7 miliona dolarów z 3838 lokalizacji w dniu otwarcia i pokazach przedpremierowych, przygotowując się na debiut o wartości około 26 milionów dolarów.

Pierwsza liczba oznacza najwyższy w historii A24 wynik brutto w dniu otwarcia, przekraczający 5,1 miliona dolarów, które „Heeditary” z 2018 roku zarobiło na swoich premierach. Horror nadal jest rekordzistą pod względem najwyższego w historii filmu niezależnego weekendu otwarcia, wynoszącego 13,5 miliona dolarów, co stanowi granicę, którą „Wojna domowa” musi być w stanie pokonać przed sobotnim finałem. „Civil War” również zyskuje na popularności dzięki występom w wielkoformatowych salach, takich jak Imax.

To rekord, który musi zostać pobity wyreżyserowany przez Alexa Garlanda film wojenny, ponieważ jest to jednocześnie najdroższy film w historii A24. Koszt produkcji „Wojny domowej” wyniósł 50 milionów dolarów plus dodatkowe koszty marketingu i dystrybucji. To największy projekt w historii niezależnego studia, który dwa lata temu zebrał od inwestorów 225 milionów dolarów, a dwa lata temu wyceniono go na 2,5 miliarda dolarów.

Recenzje filmu „Wojna domowa” z oceną R były mocne, podczas gdy kupujący bilety na początku były bardziej podzielone, a usługa ankietowania widzów Cinema Score spadła do poziomu B. Do najbardziej dochodowych krajowych filmów wszech czasów A24 należy „Wszystko, wszędzie i na czas”, zwycięzca najlepszego filmu „Jeden” (77 mln dolarów), „Nieoszlifowane klejnoty” (50 mln dolarów), „Lady Bird” (48,9 mln dolarów) i ubiegłoroczny horror „Porozmawiaj ze mną”. (48 milionów dolarów). Mając nadzieję na znalezienie się wśród tych najlepszych wykonawców, „Civil War” będzie musiał posłużyć jako starter, aby utrzymać sprzedaż miejsc w nadchodzących tygodniach.

Kirsten Dunst przewodzi wojnie domowej jako fotoreporterka prowadząca brutalny konflikt między rządem USA a siłami separatystów. W filmie występują także Wagner Moura, Cailee Spaney, Nick Offerman i Stephen McKinley Henderson. Garland pisze i reżyseruje.

READ  Ryan Gosling i Mikey Day ponownie wcielają się w popularne postacie Beavisa i Butt-Heada na premierze Fall Guy

Po dwóch tygodniach na szczycie krajowych list przebojów „Godzilla x Kong: The New Empire” spadł na drugie miejsce, po piątkowym zarobieniu 3,9 miliona dolarów. To spadek o 54%. Od 8,5 miliona dolarów w drugi piątek ubiegłego tygodnia. W sobotę ta potworna mieszanka przekroczy 150 milionów dolarów w kraju i ponad 225 milionów dolarów za granicą. Jest na dobrej drodze, aby przebić „Kong: Wyspa Czaszki” (168 mln dolarów) i stać się drugim najbardziej dochodowym filmem o kaiju wytwórni Legendary Entertainment i Warner Bros., po premierze serii „Godzilla” w 2014 r. (200 mln dolarów).

Wydaje się, że „Ghostbusters: Kraina Lodu” uplasowała się na 3. miejscu, prognozując spadek o 40% w porównaniu z ostatnim weekendem. Wartość tej komedii Sony o zjawiskach nadprzyrodzonych w kraju zbliża się do 100 milionów dolarów, a obecnie przekracza 92 miliony dolarów. Dla porównania, po czterech weekendach premiery w 2021 roku prequel Ghostbusters: Afterlife osiągnął w kraju 117 milionów dolarów i jest w drodze do 129 milionów dolarów. „The Frozen Empire” odnotuje pewien spadek tej liczby po zakończeniu własnej serii.

Universal zajmie czwarte miejsce z poczwórnym filmem „Kung Fu Panda 4” studia DreamWorks Animation i planuje odnotować kolejny imponujący wzrost (-33%), zwiększając łączną sumę przychodów na rynku krajowym do 173,4 miliona dolarów.

Studio zajęło także piąte miejsce za film „Monkey Man”, prognozując 4,5 miliona dolarów na drugi występ, co oznacza spadek o 56% w porównaniu z weekendem otwarcia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *