Nowe narzędzie Apple podobne do Protona może uruchamiać gry Windows na komputerze Mac

Jeśli miałeś nadzieję zobaczyć więcej gier Windows na Macu, te marzenia mogą wkrótce się spełnić. Firma Apple przedstawiła kilka ważnych wiadomości dla twórców gier na dorocznej konferencji Worldwide Developers Conference (WWDC) w tym tygodniu, dzięki czemu przenoszenie gier z systemu Windows na komputery Mac jest łatwiejsze i szybsze dzięki Jak proton Środowisko, w którym można kompilować i uruchamiać najnowsze gry DirectX 12 dla systemu Windows w systemie macOS.

Apple stworzyło nowy zestaw narzędzi do przenoszenia gier, który jest podobny do pracy, którą Valve wykonała z Protonem i Steam Deck. Narzędzie Apple natychmiast przetłumaczy gry Windows na macOS, umożliwiając programistom uruchomienie niezmodyfikowanej wersji gry Windows na komputerze Mac i sprawdzenie, jak dobrze działa, zanim w pełni przeniesiesz grę.

Gry na Maca od dawna są memem wśród społeczności graczy na PC Wioska Resident Evil I Niebo niczyje Porty to jedne z rzadkich współczesnych wyjątków od często pomijanych gier macOS.

„Nowy zestaw Game Porting Toolkit zapewnia symulowane środowisko do uruchamiania istniejącej, niezmodyfikowanej gry Windows, którego można użyć do szybkiego zrozumienia wykorzystania funkcji graficznych i wydajności gry na komputerze Mac” — wyjaśnia Aiswariya Sreenivassan, Engineering Project Manager. do układów graficznych i procesorów graficznych firmy Apple, Na sesji WWDC wcześniej w tym tygodniu.

Game Porting Toolkit może uruchamiać gry Windows na macOS.
Obraz: Jabłko

Ten zestaw narzędzi do przesyłania gier obsługuje gry DirectX 12, takie jak przeciętny, ze Sreenivassan pokazującym, jak uruchomić grę przez warstwę tłumaczeniową Apple. Podobnie jak Wine i Proton połączyły się, aby stworzyć warstwę oprogramowania do tłumaczenia wywołań Windows API na Linuksa, Apple robi coś podobnego tutaj, aby przekonwertować te wywołania Windows API na własne Metal API.

Zamiast tego nowy Game Porting Toolkit firmy Apple tłumaczy instrukcje x86 oparte na procesorach Intel i interfejsy API systemu Windows na Apple Silicon. Interfejsy API związane z klawiaturą, myszą, wejściem kontrolera, odtwarzaniem dźwięku, siecią, systemem plików i Direct3D są zlokalizowane w odpowiednich interfejsach API w systemie macOS.

READ  Jak korzystać z nowej aplikacji Freeform firmy Apple

Rezultatem są gry Windows działające w systemie macOS bez przenoszenia lub modyfikacji. Apple twierdzi, że chodzi bardziej o ocenę gier w tej chwili przed przeniesieniem ich do systemu macOS, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby użytkownicy systemu macOS zainstalowali ten zestaw narzędzi do przenoszenia gier i wypróbowali gry.

Apple Game Transfer Toolkit umożliwia programistom natychmiastowe uruchamianie gier DirectX 12 w systemie macOS.
Obraz: Jabłko

Dokładnie dużym problemem będzie to, jak uruchomić gry w tym środowisku. Większość z nich nie zostanie zoptymalizowana za pomocą tego narzędzia i będą występować problemy z wydajnością i błędy, dopóki programiści nie stworzą własnych portów. Użytkownicy Reddita dostali już w swoje ręce Cyberpunka 2077 i Działa na M1 MacBook Proobok siebie Diablo IV na MacBooku Pro M1 Max I Dziedzictwo Hogwartu na M2 Max. Początkowe wyniki wyglądają obiecująco pomimo pewnych oczywistych ograniczeń wydajności, ale mogą wystąpić potencjalne błędy związane z uruchamianiem gier na komputerze Mac w ten sposób.

Firma CodeWeavers ogłosiła długo oczekiwaną obsługę DirectX 12 dla CrossOver Mac (podobna warstwa zgodności z systemem Windows) na początku tego miesiąca. Ostrzegła jednak również, że pomimo postępów „nie było ani jednego magicznego przełącznika”, który odblokowuje obsługę DirectX 12 w systemie macOS.

„Po prostu zdobądź Diablo II wskrzeszony Podczas pracy musieliśmy naprawić wiele błędów związanych z MoltenVK i SPIRV-Cross” — wyjaśniła Meredith Johnson, menedżer produktu CrossOver. w poście na blogu. „Spodziewamy się, że tak będzie w przypadku innych gier DirectX 12: będziemy musieli dodać wsparcie dla poszczególnych tytułów, a każda gra prawdopodobnie będzie miała wiele błędów”.

Warstwa tłumaczeń Apple jest nadal ważna. Apple często mówił o tym, jak wydajne są jego rdzenie GPU w układach M1 i M2, ogłaszając nawet w tym tygodniu układ M2 Ultra z 76-rdzeniowym procesorem graficznym, który jest o 30 procent szybszy niż M1 Ultra. Po prostu nie widzieliśmy wydajności GPU w grach na Maca, ponieważ tak mało jest przez nią przenoszone.

READ  Blizzard oferuje możliwość wykorzystania karty Hearthstone o wartości 25 $

Przenoszenie gier z systemu Windows na komputery Mac nie było łatwe dla programistów i zwykle wymaga złożonego procesu ponownej kompilacji kodu źródłowego, konwersji niestandardowych shaderów, ponownej implementacji podsystemu graficznego, konwersji dźwięku, danych wejściowych i renderowania HDR. Deweloperzy mogą korzystać z wieloplatformowego silnika gry, aby zmniejszyć całą złożoność, jeśli celują w wiele platform, ale nadal muszą debugować grę i poprawić wydajność w systemie macOS.

Apple ma teraz narzędzie, które pozwala programistom zrozumieć, ile pracy wymaga portowanie, aby naprawić błędy i ulepszyć ich gry w systemie macOS, a nawet ma nowy konwerter Metal Shader, który automatycznie konwertuje istniejące shadery GPU na Metal. Oba te narzędzia znacznie skracają czas i pracę związaną z przenoszeniem gier z systemu Windows na komputer Mac.

Pakiet gier Apple na komputery Mac zawiera również nowy tryb gry w systemie macOS Sonoma, a twórca gier Hideo Kojima pojawia się podczas przemówienia Apple WWDC, aby to ogłosić Wersja reżyserska Death Stranding Przyjdzie na macOS.

Jeśli Apple będzie kontynuować tę pracę nad warstwą lokalizacyjną, być może pewnego dnia użytkownicy końcowi będą mogli uruchamiać gry Windows na macOS tak samo, jak robią to na Steam Deck. To wciąż odległe marzenie, ale Apple pokazało w tym tygodniu, że może w końcu stać się rzeczywistością.

Aktualizacja, 9 czerwca, 9:25 czasu wschodniego: Artykuł zaktualizowany o użytkowników Reddita, którzy grają w różne gry na komputerach Apple Silicon Mac.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *