Studia filmowe w Hollywood ścigają się, by zapobiec strajkowi o północy

LOS ANGELES (Reuters) – Główne hollywoodzkie studia filmowe i telewizyjne oraz związek reprezentujący 160 000 aktorów zaangażowały się w ostatnie rozmowy w środę przed północą, aby spróbować uniknąć drugiego strajku pracowników przemysłu rozrywkowego.

SAG-AFTRA, największy związek zawodowy w Hollywood, domaga się wyższych wypłat w dobie telewizji naziemnej oraz gwarancji dotyczących wykorzystania sztucznej inteligencji (AI). Członkowie zezwolili na strajki, jeśli negocjatorzy nie mogą osiągnąć porozumienia, a gwiazdy z listy A, w tym Jennifer Lawrence i Meryl Streep, powiedziały, że są gotowe odejść z pracy.

Dołączą do około 11 500 członków Writers Guild of America (WGA), którzy strajkowali na początku maja. Strajk spowodował, że nocne talk show telewizyjne stały się niekończącymi się powtórkami i zakłócił większość produkcji na jesienny sezon telewizyjny oraz kręcenie niektórych wysokobudżetowych filmów.

Strajk SAG-AFTRA zmusiłby więcej grup do zamknięcia i wywierania presji na studia, aby znalazły rozwiązanie.

„Wszyscy są zdenerwowani i mają nadzieję, że odpowiedź jest właściwa” – powiedziała aktorka Florence Pugh, przemawiając w Londynie na imprezie promocyjnej nadchodzącego filmu „Oppenheimer”.

Późnym wtorkiem negocjatorzy SAG-AFTRA zatwierdzili prośbę studia o wezwanie federalnego mediatora. Ale związek powiedział, że przedstawiciele studia „nadużyli naszego zaufania” przeciekami do mediów i nie ustąpią w środowym nocnym terminie.

Hollywood nie spotkało się z podwójnym strajkiem od 1960 roku, kiedy to członkowie WGA i Gildii Aktorów Ekranowych ogłosili zakończenie walki o resztki filmów sprzedanych sieciom telewizyjnym.

„Musisz zarabiać 26 000 $ rocznie, aby zakwalifikować się do ubezpieczenia zdrowotnego, a jest wiele osób, które przekraczają ten limit z pozostałymi płatnościami” – powiedział aktor Matt Damon podczas imprezy Oppenheimer.

READ  Ben Baller dostarcza Kanye'owi łańcuchowe ultimatum na spór z Codym Kiddem

„Zarabia się pieniądze i należy je rozdysponować w sposób dbający o ludzi zmarginalizowanych”.

Dziś związki zawodowe walczą z Netflix (NFLX.O), Waltem Disneyem (DIS.N) i innymi firmami o wynagrodzenie podstawowe i odpady z usług przesyłania strumieniowego oraz inne kwestie, w tym wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji. Aktorzy chcą gwarancji, że ich obrazy cyfrowe nie zostaną wykorzystane bez ich zgody.

Negocjacje toczyły się w trudnym momencie dla firm medialnych, które wydały miliardy dolarów na programowanie, próbując przyciągnąć nowych klientów korzystających z transmisji strumieniowych.

Disney, Comcast Corp. (CMCSA.O), NBCUniversal i Paramount Global (PARA.O) straciły setki milionów dolarów z emisji w ostatnim kwartale. Jednocześnie pojawienie się wideo online zmniejszyło przychody z reklam telewizyjnych, ponieważ tradycyjna widownia telewizyjna się kurczy.

Sojusz Producentów Filmowych i Telewizyjnych (AMPTP), który negocjuje w imieniu studiów, odmówił komentarza na temat swoich rozmów z SAG-AFTRA.

Wraz z książką AMPTP powiedział, że oferuje „hojne” podwyżki płac, ale nie może zgodzić się na wszystkie żądania książki. Studia i WGA nie prowadziły rozmów od czasu strajku scenarzystów, który rozpoczął się 2 maja.

(Reportaż Lisy Richwin) Dodatkowe raporty Marie-Louise w Londynie. Pod redakcją Billa Berkrota

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *