Szef Xboksa sugeruje, że zamknięcie Tango Gameworks mogło być spowodowane zmianą kierownictwa

Szef Xbox Game Studios wskazał, że Tango Gameworks zamyka działalność w związku ze zmianą kierownictwa kreatywnego w studiu.

W wywiadzie na Podcast „Strictly Business” magazynu VarietyMatt Botti został zapytany konkretnie o zamknięcie Tango i powody, dla których tak się stało.

Chociaż nie wymienił nikogo konkretnego, Botti zasugerował, że zmiana kierownictwa i personelu w Tango mogła być jedną z przyczyn zamknięcia, sugerując, że pomimo sukcesu Hi-Fi Rush nie doszło do żadnej zmiany. Zapewnia kontynuację pozostałych ustawień . Podobny sukces mógłby osiągnąć w przyszłości.

„Nie mam zamiaru wdawać się w sedno tej decyzji, głównie z szacunku dla ludzi, którzy tam uczestniczyli, ale tylko dlatego, że dostarczenie Hi-Fi Rush, które było bardzo dobrym rozwiązaniem, włożyło dużo pracy. wspaniały mecz i dobrze nam się spisał” – powiedział Botti.

„Myślę, że należy pamiętać, że dla nas jest to sytuacja wybiegająca w przyszłość w równym stopniu, jak i dotycząca konkretnego meczu.

„Jest wiele rzeczy, które przyczyniają się do sukcesu gry – jakie masz przywództwo, jakie kreatywne przywództwo, czy zespół jest tym samym zespołem, który wcześniej zapewnił coś udanego?

„Musimy spojrzeć na wszystkie te rzeczy razem i zadać sobie pytanie, czy jesteśmy przygotowani na sukces w przyszłości. I choć mogą istnieć czynniki lub sytuacje, które wcześniej prowadziły do ​​sukcesu, nie wszystkie muszą się sprawdzić co będziesz robić w przyszłości.”

Choć nie wspomniał o tym konkretnie, odpowiedź Booty’ego wydaje się przynajmniej częściowo nawiązywać do odejścia założyciela Tango, Shinjiego Mikami, który opuścił studio w 2023 roku, aby założyć nową firmę.

Mikami, który jako producent wykonawczy wyreżyserował The Evil Within i nadzorował inne gry Tango, jest najbardziej znany ze swojej pracy w firmie Capcom, gdzie wyreżyserował między innymi pierwszego Resident Evil, remake GameCube z 2002 roku i Resident Evil 4.

READ  Zespół Sonic słucha reakcji Frontiers, chce wznieść serię na „wyższe wyżyny”

Jego decyzja o opuszczeniu Tango może mieć wpływ na wartość studia dla Microsoftu, co Booty zdaje się sugerować w swoich najnowszych wyjaśnieniach.

Shinji Mikami założył Tango w 2010 roku, ale opuścił go w 2023 roku.

Booty zasugerował również, że całkowite zamknięcie Tango Gameworks nie było jedyną rozważaną opcją, podając przykłady uniezależnienia się dawnych studiów będących własnością Xbox.

„W wielu naszych studiach staramy się rozważać różne opcje” – wyjaśnił. „Na przykład niedawno studio Toys For Bob, które wcześniej pracowało nad tytułami Call of Duty, powróciło jako nowe niezależne studio i ogłosiliśmy, że podpisaliśmy z nimi umowę wydawniczą i udostępnimy więcej informacji o tym, kiedy jest to istotne.”

„Wracam myślami do studia Twisted Pixel w Teksasie, które nabyliśmy, a potem ze względu na zmianę celów – to już nie było idealne dopasowanie – to studio nadal się rozwija i chcieliśmy je założyć na powodzenie.

„Dlatego całkowicie rozważamy możliwe opcje biznesowe, aby utrzymać studio otwarte lub być może je zmienić, i to tylko jedna z rzeczy, na które patrzymy wszechstronnie. Czasami te rzeczy się łączą, a czasem nie”.