Szef Xbox, Phil Spencer, wypowiedział się na temat niedawnego zamknięcia szeregu studiów w sektorze gier Microsoftu, podkreślając, że musi podejmować „trudne decyzje”, aby prowadzić zrównoważony biznes.
W rozmowie z Ryanem McCaffreyem z IGN w IGN Live Spencer krótko skomentował niespodziewaną decyzję o zamknięciu dewelopera Redfall Arkane Austin i dewelopera Hi-Fi Rush Tango Gameworks w ramach masowych zwolnień, które dotknęły około 1900 pracowników.
„Oczywiście zamknięcie dowolnego zespołu jest trudne dla poszczególnych osób i jest trudne dla zespołu” – powiedział Spencer. „Nie wypowiadałem się na ten temat publicznie, ponieważ teraz nadszedł czas, abyśmy skupili się na zespole i poszczególnych osobach. To oczywiście dla nich bardzo trudna decyzja i chcę mieć pewność, że poprzez zwolnienia i inne rzeczy uda nam się to osiągnąć. robić to, co właściwe dla poszczególnych osób w zespole, nie chodzi tu o PR.” W moim przypadku i nie chodzi tu o PR w Xbox, chodzi o te zespoły.
„Ostatecznie, jak wielokrotnie powtarzałem, muszę prowadzić w firmie zrównoważony biznes i się rozwijać, a to oznacza, że czasami muszę podejmować trudne decyzje, których szczerze nie lubię, ale są to decyzje, które ktoś musi to zrobić.
„Będziemy iść do przodu. Będziemy nadal inwestować w to, co staramy się robić na Xbox i budować jak najlepszy biznes, zapewniając, że będziemy mogli nadal tworzyć programy takie jak ten, który właśnie zrobiliśmy”.
W maju Microsoft ogłosił pracownikom, że zamknie twórcę Redfall Arkane Austin oraz twórcę Hi-Fi Rush i The Evil Inside Tango Gameworks i Alpha Dog Games, natomiast Roundhouse Studios zostanie wchłonięte przez ZeniMax Online Studios. Posunięcie to wywołało szok i oburzenie w całej branży, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że jedna z najbardziej udanych gier na wyłączność Xbox, Hi-Fi Rush, została opracowana przez Tango, studio przejęte przez Microsoft w wyniku przejęcia spółki-matki Zenimax w 2021 roku.
To pierwszy raz, kiedy Spencer komentuje zamknięcie studia od czasu jego ogłoszenia i podąża za podobnymi komentarzami innych dyrektorów Xbox, których zapytano o tę decyzję.
Kilka dni po zwolnieniach zapytano o nie szefową Xbox Sarah Bond na konferencji Bloomberga, gdzie upierała się, że biznes Xbox pozostanie w dobrej kondycji w dłuższej perspektywie w czasie, jak to określiła, „tego momentu transformacji”.
Microsoft ogłosił, że w styczniu zwolni 1900 pracowników zajmujących się grami wideo. To tylko jedno z szeregu druzgocących cięć, jakie ucierpiały w branży w ciągu ostatniego roku, a inne firmy, w tym Sony, Riot i Epic, zwolniły setki pracowników.
Więcej informacji można znaleźć w naszym raporcie dotyczącym niedawnego wzrostu liczby zwolnień w branży gier wideo. Aby zobaczyć wszystko, co ogłoszono podczas Xbox Showcase, sprawdź nasz raport.
Źródło miniatury: Patrick T. Fallon/Bloomberg za pośrednictwem Getty Images
„Muzyk. Guru kawy. Specjalista od zombie. Adwokat mediów społecznościowych. Introwertyk. Ekstremalny miłośnik jedzenia. Ewangelista alkoholu”.