Departament Sprawiedliwości pozywa Live Nation i Ticketmaster za obniżenie cen biletów


Urzędnicy Departamentu Sprawiedliwości powiedzieli, że pozew ma znacznie szerszy zakres niż ten, który pozwolił Live Nation na fuzję z Ticketmaster w 2010 roku.

On gra

  • Departament Sprawiedliwości i 30 stanów pozwało Live Nation i Ticketmaster, utrzymując, że monopolizują bilety na koncerty i sale występów.
  • Live Nation reklamuje się jako „największa na świecie firma zajmująca się rozrywką na żywo”, ale według urzędników federalnych ta dominacja pozwala jej kontrolować branżę.

WASZYNGTON — Departament Sprawiedliwości 29 stanów i Dystrykt Kolumbii pozwał w czwartek Live Nation Entertainment, spółkę-matkę Ticketmaster, zarzucając jej monopol na wydarzenia na żywo. Pozew ma na celu obniżenie cen dla publiczności i otwarcie drzwi do lokali dla większej liczby muzyków.

Niech żyje naródWedług departamentu generuje przychody w wysokości 22 miliardów dolarów rocznie i jest właścicielem lub kontrolą ponad 265 obiektów koncertowych w Ameryce Północnej, w tym 60 ze 100 najlepszych amfiteatrów, takich jak Hollywood Bowl w Los Angeles. Firma opisuje siebie jako „największą na świecie firmę zajmującą się rozrywką na żywo”.

Prokurator generalny USA Merrick Garland powiedział, że dominacja umożliwiła firmie sprawowanie kontroli nad branżą wydarzeń na żywo W sposób, który rani fanówi wykonawcy, mali promotorzy i operatorzy obiektów. Jak wynika z pozwu federalnego złożonego w Nowym Jorku, firma wykorzystuje przestarzałą technologię, która pozbawia fanów informacji o biletach.

Zarząd określa honoraria firmy jako „w zasadzie «podatek nakładany na osoby zarządzające biletami», które ostatecznie podnoszą cenę płaconą przez fanów”.

„W rezultacie fani płacą więcej opłat, artyści mają mniej możliwości grania koncertów, mniejsi promotorzy są ograniczani, a obiekty mają mniej realnych możliwości sprzedaży biletów” – stwierdziła Garland. „Czas rozbić Live Nation.”

READ  Megyn Kelly kpi z Kamali Harris i Michelle Obamy za pochwały „Cowboy Carter” Beyoncé: „Musimy udawać, że to Drugie Przyjście”

W pozwie nie określono, w jaki sposób spółka została podzielona ani ile kibice zapłacili łącznie za bilety w związku z rzekomym monopolistycznym zachowaniem.

Do pozwu dołączyli prokuratorzy generalni obu stron, w tym Demokraci w Kalifornii i Nowym Jorku oraz Republikanie w Teksasie i Oklahomie.

Co zarzuca pozew?

W pozwie zarzucono, że strategia firmy „koła zamachowego” obejmuje opłaty i przychody od fanów koncertów i sponsorów, przeznacza je na podpisywanie kontraktów z artystami na ekskluzywne umowy promocyjne oraz wykorzystuje pamięć podręczną artystów do podpisywania z obiektami ekskluzywnych długoterminowych umów na bilety.

„Ponieważ jeśli rodziny chcą wziąć udział w koncercie, dodatkowe opłaty, które muszą uiścić, nie powinny nadwyrężyć ich budżetu” – powiedziała zastępca prokuratora USA Lisa Monaco. „Kiedy niezależny obiekt chce zorganizować kolejny duży program, powinien mieć możliwość konkurowania. Jeśli regionalny promotor chce promować artystę, nie powinien obawiać się odwetu”.

Opłaty pobierane przez Ticketmaster za koncerty mogą być oszałamiające. Na przykład występ Red Hot Chili Peppers w 2022 r. na stadionie Bank of America w Charlotte w Karolinie Północnej Opłata za jeden bilet wynosiła 25,75 USD plus 3,49 USD za przetwarzanieOznacza to, że jeden uczestnik koncertu zapłaci 29,24 dolara, co stanowi dodatkowe 36% pierwotnej ceny biletu wynoszącej 81,50 dolara.

Dan Wall, wiceprezes wykonawczy Live Nation ds. korporacyjnych i regulacyjnych, powiedział w oświadczeniu, że w pozwie za podwyżki obwinia się promotorów i firmy sprzedające bilety, podczas gdy żadne z nich nie ma nad nimi kontroli.

„Ignoruje wszystko, co tak naprawdę jest odpowiedzialne za wzrost cen biletów, od zwiększonych kosztów produkcji po popularność artystów, po ceny biletów dostępne online 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, które pokazują, że widzowie są skłonni zapłacić znacznie więcej niż koszt biletów podstawowych” – stwierdził Wall.

READ  Pamiętaj Lance'a Reddicka na premierze „Johna Wicka 4” Keanu Reevesa – Variety

Pozew ma znacznie szerszy zakres niż ten, który go doprowadził Departament Sprawiedliwości wydał dekret o zgodzie Według urzędników administracji, w 2010 roku umożliwiło to Live Nation fuzję z Ticketmaster. W pozwie zarzuca się monopol we wszystkich aspektach działalności, w tym w zakresie promocji wydarzeń, dostępu do obiektów i sprzedaży biletów.

W pozwie zarzuca się Live Nation:

  • Odwet wobec potencjalnych konkurentów.
  • Wyklucz konkurentów, podpisując z obiektami długoterminowe umowy, które blokują konkurencyjnych sprzedawców biletów lub technologię sprzedaży biletów. Umowy na wyłączność Ticketmaster obejmują ponad 70% sprzedaży biletów na koncerty w głównych salach koncertowych.
  • Ograniczanie dostępu artystów do miejsc poprzez posiadanie lub kontrolowanie dostępu do miejsc.

Reakcja Live Nation

Live Nation i Ticketmaster wydały oświadczenie, że większość opłat za bilety trafia do obiektów oraz że konkurencja zmniejszyła udział Ticketmaster w rynku. Firmy stwierdziły, że roczny zysk na poziomie 1,4% odzwierciedla „przeciwieństwo władzy monopolistycznej”.

„Pozew Departamentu Sprawiedliwości nie rozwiąże ważnych dla fanów kwestii, takich jak ceny biletów, opłaty za usługi i dostęp do programów na żądanie” – stwierdzono w oświadczeniu. „Będziemy bronić się przed tymi bezpodstawnymi twierdzeniami, wykorzystamy tę okazję, aby rzucić światło na branżę i w dalszym ciągu nalegać na reformy, które naprawdę chronią konsumentów i artystów”.

Pozew przeciwko Departamentowi Sprawiedliwości krytykuje Ticketmaster

Krytyka Menedżer biletów Praktyki sprzedaży biletów i brak konkurencji nie są niczym nowym, ale nasiliły się po tym, jak sprzedaż biletów na trasę koncertową Taylor Swift Eras doprowadziła do znacznych opóźnień i błędów w internetowych kolejkach do zakupu biletów.

„Od czasu fiaska sprzedaży biletów na Taylor Swift firmie Ticketmaster w 2022 r. wraz z moimi kolegami z AG nieustannie dążymy do wymierzenia sprawiedliwości Amerykanom, którzy chcą chodzić na koncerty bez napychania sobie kieszeni monopolem Live Nation” – stwierdził w oświadczeniu prokurator generalny stanu Tennessee Jonathan Scrimetti.

READ  Poznaj lekkomyślnego policjanta z pokolenia Z, który aresztował Justina Timberlake'a za DWI

Fani i inni muzycy gwiazd muzyki, w tym Bruce’a Springsteena, Foo Fighters i Gartha Brooksa, od dawna krytykują praktyki Ticketmaster. Garland, który powiedział, że pamięta, jak go podnieciło, gdy student ostatniej klasy zobaczył młodego Springsteena rozgrzewającego się przed Bonnie Raitt, powiedział, że kierownictwo złożyło pozew w imieniu fanów.

„Wszyscy wiedzieliśmy, że właśnie widzieliśmy przyszłość rock and rolla” – powiedziała Garland. „Departament Sprawiedliwości wniósł ten pozew w imieniu fanów, którzy powinni móc chodzić na koncerty bez stojącego im na drodze monopolu. Złożyliśmy ten pozew w imieniu artystów, którzy powinni mieć możliwość planowania swoich tras koncertowych wokół swoich fanów. i nie może być narzucany przez nielegalnego monopolistę.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *