świat Kunitsu-gami: Droga Bogini Gra ma wyglądać fantastycznie i z innych czasów, ale sama gra sprawia wrażenie, jakby pochodziła z innych czasów. Coś, co nie powinno istnieć w 2024 roku. Nie jest to kontynuacja udanego serialu. To nie sprawdza się w popularnym gatunku. Nie podoba się to międzynarodowej publiczności. To po prostu świetna graTo pokazuje, co można osiągnąć, gdy duzi wydawcy wykorzystają szansę na coś zupełnie innego.
„Wierzymy, że ważne jest, aby odpowiadać na oczekiwania naszych użytkowników, wprowadzając nowe tytuły [existing] „Wierzymy, że możemy wyprodukować i przerobić nową serię, ale wierzymy też, że równie ważne jest, abyśmy podjęli wyzwanie stworzenia czegoś nowego” – powiedział producent gier Yoshiaki Hirabayashi, który pracuje w Capcom od ponad 20 lat. Kotaku W niedawnej rozmowie e-mailowej„.Jako zupełnie nowy tytuł stawiamy czoła szeregowi wyzwań.
Ścieżka bogini Wcielasz się w rolę tańczącego mieczem wojownika Sooha, który musi zjednoczyć mieszkańców wioski i chronić dziewicę Yoshiro podczas niebezpiecznej podróży, aby oczyścić górę zła. Ale zamiast prostej gry akcji z perspektywy trzeciej osoby, w której eksplorujesz poziomy i przebijasz się przez hordy demonów, Ścieżka bogini Gra została zaprojektowana w stylu gry typu tower defence, gdzie oprócz samodzielnego zabijania wrogów w płynnej zręcznościowej walce, możesz rekrutować mieszkańców wioski do unikalnych klas i wydawać im rozkazy na polu bitwy.
Jednym z kluczy do sukcesu było zapewnienie, że żadna ze stron nie będzie lepsza od drugiej i że każda ze stron będzie w stanie odnieść sukces na swój własny sposób. „Nie chcieliśmy zmuszać graczy do równego korzystania z obu elementów, dlatego spędziliśmy dużo czasu na dopasowywaniu równowagi między akcją a strategią” – powiedział Kawata. „Dzięki temu gracze mogą cieszyć się większą akcją i strategią”. [either one]„To nieoczekiwane połączenie, ale działa zaskakująco dobrze i nie poświęca jakości, aby zrealizować jego eksperymentalną wizję twórczą. Jest to również zaprezentowane w bezwstydnie japońskim kontekście”.
„Jestem fanem starożytnego japońskiego folkloru i innych dziwnych opowieści ludowych i pomyślałem, że byłoby ciekawie włączyć je do gry rozgrywającej się w górach Japonii, gdzie każdej nocy pojawia się posłaniec z innego świata i trzeba odeprzeć je i chronić bogów” – powiedział dyrektor gry Shoichi Kawata, który jest… także wieloletnim pracownikiem firmy Capcom. „Główną częścią tego pomysłu było to, że pomyślałem, że będzie on kompatybilny z obroną wieży. Myślę, że udało nam się zapewnić spójność każdego aspektu gry, integrując działania gracza i relacje między wrogami z kulturą japońską”.
Ścieżka bogini W grze znajdziesz dziesiątki skomplikowanych i ciekawych projektów przeciwników, z którymi będziesz musiał się zmierzyć, zwanych The Seethe. Niektóre mają głowy w kształcie ogromnych ust, z których wystają języki. Inne wyglądają jak perłowobiałe guzy unoszące się w powietrzu z niebezpiecznymi haczykami zwisającymi na dnie. W pewnym momencie napotykasz ogromne, zgniłe drzewo, którego korzenie ożywają i atakują cię jak gigantyczna zmutowana dżdżownica. Różnorodność i poziom szczegółowości to jeden z głównych czynników, dzięki którym gra przewyższa swoją wagę.
Ale druga najważniejsza rzecz, która pomaga Ścieżka bogini „To, co wyróżnia tę grę, to stopień zainteresowania jej twórców i ich chęć uwzględnienia każdego najdrobniejszego szczegółu w grze” – mówi Kawata: „Mieszanie wielu elementów w grze zwiększyłoby złożoność gry, ale Ważne jest, aby uważnie wybierać, co jest konieczne w grze, a co nie. Aby gra nie stała się „nudną”, uważam, że ważne jest, aby pozwolić użytkownikom przemyśleć, co powinni zrobić w oparciu o materiał dostarczony w grze, a wynik powinien prowadzić do poczucia spełnienia.
Interfejs użytkownika jest starannie zintegrowany z resztą wyglądu gry. Aby uzyskać dostęp do menu głównego, musisz udać się do wioski i odwiedzić namiot Yoshiro, gdzie na stole przed nim znajdują się dekoracje, artefakty i różne inne rzeczy, które zebrałeś podczas podróży, które służą również jako ulepszenia w grze , relikty zwiększające status i inne ulepszenia, które można odblokować. Możesz awansować role mieszkańców wioski, dekorując ich maski, a ekran zapisu to długi, poziomy kawałek złożonego papieru, który stemplujesz przy każdym nowym pliku. Jedna z znajdziek gry, czyli kolekcja słodyczy, znajduje się w pobliskiej skrzyni, którą możesz przeglądać w dowolnym momencie.
W grze jest ponad 20 etapów Ścieżka bogini„Każdy etap składa się z dwóch etapów, w wyniku czego na każdym etapie pojawia się od trzech do pięciu fal wrogów z licznymi punktami kontrolnymi. Chociaż w trakcie tworzenia gry nie odrzucono żadnych pomysłów na grę, testy wykazały, że początkowo większość etapów wydawała się zbyt długa i przeciągnięta. więc skończyło się na tym, że „Wiele osób komentowało, że ta część gry jest wyczerpująca i wydłuża czas gry, więc zdecydowaliśmy się ją skrócić i zwiększyć tempo gry”.
Wydaje się, że gra jest ograniczona do podstaw, rezerwując tylko to, co eleganckie, dopracowane i znaczące dla ogólnego doświadczenia. Podczas gdy inne gry sprowadzają się do prostego zaznaczania pól w strategii marketingowej, Ścieżka bogini Mam wrażenie, że nie ma wzdęć. Jest to przeciwieństwo gry RPG z otwartym światem z drzewkami umiejętności, wynikami wyposażenia i losowymi łupami, która wypełnia się dodatkowymi godzinami treści, aby osiągnąć określoną liczbę. Ile czasu zajmuje mnożenie?.
„Myślę, że piaskownica na boisku jest podobna do tej sytuacji i wykorzystałem tę koncepcję, aby wyjaśnić ją mojemu zespołowi” – powiedział Kawata. „Zasięg jest stały i zużycie piasku jest stałe, ale możesz używać piasku, jak chcesz.” To jeden z powodów, dla których, jak sądzę, ludzie tak na to mówią Świetna, klasyczna gra na PS2 Lub zgubiłeś grę na PS3Wydaje się, że jest stworzona na czasy, w których dobry pomysł, atrakcyjny wygląd i przyjemna rozgrywka wystarczały, jeśli nie do sprzedania się w milionach egzemplarzy, to przynajmniej do przekonania uznanego wydawcy do zaryzykowania czegoś nowego.
Przed rzuceniem Ścieżka boginiwyreżyserował Kawata Shinsekai: Do głębin, podwodna gra logiczna akcji na Apple Arcade, która została później przeniesiona na Switch. Duża część tego zespołu została przeniesiona do Ścieżka boginiAle deweloperzy z innych marek Capcom z większymi budżetami, m.in wampir Oni również dołączyli, wnosząc więcej wiedzy i doświadczenia w zakresie silnika RE, który staje się coraz bardziej standardowym rozwiązaniem w całej ofercie Capcom (Łowca potworów I on też do tego zmierza z Dzikie łowcy potworówHirabayashi powiedział jednak, że zespół pozostał „stosunkowo niewielki w porównaniu do skali produkcji”.
Jednak w przeciwieństwie do wielu tych gier, Ścieżka bogini Jego cena wynosi 50 dolarów, czyli nieco poniżej ceny premium nowej generacji za takie rzeczy jak Uliczny wojownik 6 I Doktryna Smoka 2ale nieco więcej niż tańsze gry Steam, takie jak Helldivers 2, którego cena 40 dolarów jest przez wielu uważana za jeden z kluczowych elementów jego ogromnego sukcesu sprzedażowego. Zapytałem, dlaczego podjęto taką decyzję, która według niektórych graczy pecetowych jest nadal zbyt wysoka.
„Jako zupełnie nowa gra podjęliśmy szereg wyzwań, takich jak „wyjątkowa sceneria inspirowana kuchnią japońską” i „nowe wrażenia z rozgrywki”, które łączą akcję i obronę wieży” – powiedział Hirabayashi. „Postanowiliśmy sprawić, że cena będzie jak najbardziej przystępna, aby jak najwięcej osób mogło otrzymać tę grę”. Podkreślił, że wielkość gry jest porównywalna z grą pełnopłatną, ale zabezpieczenia Capcomu widać w tym, że Ścieżka bogini Gra jest także „bezpłatna” dla posiadaczy płatnej subskrypcji Game Pass na Xbox i PC. Kiedy wcześniej zapytałem na Summer Game Fest, w jaki sposób osiągnięto tę umowę, Hirabayashi powiedział, że celem jest udostępnienie gry jak największej liczbie osób, ponieważ jest to mało znana własność intelektualna należąca do nietypowego gatunku.
Mam nadzieję, że to zadziała. Widzieliśmy, że odważna wizja, która przynosi sukces i entuzjazm publiczności, nie zawsze wystarcza, aby zagwarantować kontynuację lub możliwość kontynuacji pracy na podstawie wcześniejszych prac. To jest teraz smutna historia Pośpiech Hi-Fi, pretendent do nagrody GOTY 2023 od Tango Gameworks. To studio zostało założone przez wampir Reżyser Shinji Mikami (Kawata i Hirabayashi byli w zespole operatorskim) Resident Evil 4(ostatnia gra wyreżyserowana przez Mikamiego), który odszedł rok przed ogłoszeniem przez Microsoft zamknięcia Tango Gameworks.
Ponieważ gwałtownie rosnące koszty rozwoju zmuszają wydawców do wycofywania się do zaufanych dostawców i popularnych licencji, istnieje realna obawa, że najwyższa półka branży gier może stać się jeszcze bardziej zwapniona niż miało to miejsce w ostatnich latach w wyniku przeróbek gier, sequeli i transmisji na żywo obsługa automatów loteryjnych. Kiedy zapytałem, czy moglibyśmy zobaczyć więcej doświadczeń takich jak… Ścieżka bogini Jeśli chodzi o Capcom, Hirabayashi powiedział, że nie może komentować szerszej polityki firmy. „Jednak jako jednostka jestem bardzo wdzięczny, że w firmie jest wiele osób, które zgodziły się ze mną udostępnić ten tytuł użytkownikom” – dodał.
„Muzyk. Guru kawy. Specjalista od zombie. Adwokat mediów społecznościowych. Introwertyk. Ekstremalny miłośnik jedzenia. Ewangelista alkoholu”.