Cyberpunk 2077 — Path Tracing i DLSS 3 testy porównawcze i zrzuty ekranu porównawcze

Kilka dni temu CD Projekt RED udostępnił aktualizację Ray Tracing Overdrive dla Cyberpunka 2077. W związku z tym postanowiliśmy przeprowadzić test porównawczy i porównać ją z No RT i Ray Tracing Psycho.

Do tych testów porównawczych użyliśmy AMD Ryzen 9 7950X3D, 32 GB pamięci DDR5 przy 6000 MHz i RTX 4090 firmy NVIDIA. Użyliśmy również Windows 10 64-bit i GeForce 531.41.

Powód przełożenia tego artykułu był bardzo prosty. Na początku mierzyliśmy ustawienia inne niż RT Psycho, a nie ustawienia inne niż RT Ultra. Gdy jakość obszaru ekranu jest ustawiona na Psycho, wydajność spada. Przy natywnym 4K osiągnęliśmy średnio 35-40 klatek na sekundę. I to bez żadnych efektów ray tracingu. Jakość przestrzeni na ekranie Psycho po prostu zabija liczbę klatek na sekundę. Dla porównania, w natywnym 4K/Non-RT Ultra mieliśmy 67-77 fps. To prawie dwukrotnie większa wydajność. Zabawne jest to, że zrozumienie tego zajęło mi cały dzień. Więc tak, trzymaj się z daleka od Screen-Space Quality Psycho, chyba że używasz DLSS lub FSR.

Zacznijmy więc od kilku ujęć porównawczych. Żadne zrzuty ekranu z RT Psycho nie są po lewej stronie, zrzuty ekranu z RT Psycho są pośrodku, a zrzuty ekranu z RT Overdrive są po prawej stronie. Te zrzuty ekranu pokazują ulepszenia, które RT Overdrive wprowadza do stołu. Zwróć uwagę na dodatkowe cienie, a także ulepszone oświetlenie i efekty ambient occlusion (zwłaszcza w ostatnim porównaniu).

Cyberpunk 2077 No-RT Psycho-1Cyberpunk 2077 RT Psycho-1Cyberpunk 2077 RT Overdrive-1 Cyberpunk 2077 No-RT Psycho-2Cyberpunk 2077 RT Psycho-2Cyberpunk 2077 RT Overdrive-2 Cyberpunk 2077 No-RT Psycho-3Cyberpunk 2077 RT Psycho-3Cyberpunk 2077 RT Overdrive-3 Cyberpunk 2077 No-RT Psycho-4Cyberpunk 2077 RT Psycho-4Cyberpunk 2077 RT Overdrive-4 Cyberpunk 2077 No-RT Psycho-5Cyberpunk 2077 RT Psycho-5Cyberpunk 2077 RT Overdrive-5 Cyberpunk 2077 No-RT Psycho-6Cyberpunk 2077 RT Psycho-6Cyberpunk 2077 RT Overdrive-6

W natywnej rozdzielczości nasza karta NVIDIA RTX 4090 jest w stanie uruchomić wersję inną niż RT ze stabilnymi 60 klatkami na sekundę we wszystkich rozdzielczościach. Dzięki RT Psycho możemy uzyskać płynną rozgrywkę w rozdzielczości 1080p i 1440p. Jeśli chodzi o Path Tracing, możemy uzyskać akceptowalną wydajność tylko przy 1080p.

Testy porównawcze Cyberpunk 2077 RT Overdrive -2

Przy włączonej jakości DLSS 3 (Ultra High Definition with Frame Generation) możemy grać w RT Psycho z bardzo dużą liczbą klatek na sekundę, nawet w 4K. RT Overdrive działa niesamowicie w 1080p i 1440p, jednak w 4K zdarzają się spadki poniżej 60 klatek na sekundę. Co więcej, kamera myszy działa wolno (ze względu na generowanie klatek). Jeśli chcesz grać w rozdzielczości 4K, sugerujemy zmianę opcji DLSS Super Resolution na Performance. W ten sposób uzyskasz około 90 klatek na sekundę na RTX4090 z akceptowalnym opóźnieniem.

READ  Odrzucenie przez Apple aplikacji Hej Kalendarz wznawia starą bitwę

Testy wydajności Cyberpunk 2077 RT Overdrive -1

Path Tracing w grze Cyberpunk 2077 daje nam wgląd w przyszłość grafiki gier wideo. To naprawdę niewiarygodne, co CDPR i NVIDIA były w stanie osiągnąć. CP2077 przesuwa graficzne granice gier PC i jest obecnie nową grą „Crysis”!

Johna Papadopoulosa

John jest założycielem i redaktorem naczelnym DSOGaming. Jest fanem gier komputerowych i bardzo wspiera społeczności modowe i niezależne. Przed stworzeniem DSOGaming John pracował nad kilkoma witrynami z grami. Choć jest zapalonym graczem komputerowym, jego korzenie sięgają gier na konsole. John kochał – i nadal kocha – 16-bitowe konsole i uważa SNES za jedną z najlepszych. Jednak platforma PC wygrała z konsolami. Wynika to głównie z technologii 3DFX i jej karty graficznej z akceleratorem 3D, Voodoo 2. John napisał także pracę dyplomową na temat „Ewolucji komputerowych kart graficznych”.
Komunikacja: e-mail

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *