Pracownik niemieckiej galerii sztuki zinfiltrował własną sztukę w nadziei na dokonanie przełomu. Teraz w sprawę zaangażowana jest policja.

Muzeum sztuki nowoczesnej w Niemczech zwolniło jednego ze swoich pracowników po tym, jak placówka stwierdziła, że ​​dodał on wystawie osobisty charakter — własną sztukę.

Według monachijskiej gazety Süddeutsche Zeitung samozwańczym niezależnym artystą był 51-letni mężczyzna, który pracował w służbie artystycznej Pinakothek der Moderne. Muzeum Sztuki Nowoczesnej Zawiera ponad 20 000 pozycji, w tym dzieła Pabla Picassa, Rene Magritte’a, Salvadora Dali – a przez krótki czas także pracownika.

Pracownik, którego nazwisko nie zostało wymienione w lokalnym raporcie, powiesił obraz o wymiarach około 2 na 4 stopy. Rzecznik muzeum powiedział gazecie „Süddeutsche Zeitung”, że nie ma pewności, jak długo obraz stał otwarty, ale nie przypuszcza, aby wisiał zbyt długo.

„Moderatorzy od razu zauważyli coś takiego” – powiedział rzecznik firmy.

W oświadczeniu dla CBS News rzeczniczka muzeum Tyne Neller powiedziała, że ​​dzieło wisiało w sali wystawowej Kolekcji Sztuki Nowoczesnej poza godzinami pracy muzeum.

„W wyniku zdarzenia otrzymał zakaz wstępu do muzeum do odwołania i nie będzie mógł kontynuować swojej pracy” – powiedział Niehler. „Praca została usunięta terminowo.”

Policja również prowadzi dochodzenie. Według gazety „Süddeutsche Zeitung” pracownik wywiercił dwie dziury w pustym wejściu, aby powiesić obraz, co policja bada pod kątem uszkodzeń mienia. Gazeta, cytując policję, podała, że ​​mężczyzna miał nadzieję, że powieszenie obrazu będzie odskocznią do sławy.

„Pracownicy muszą przestrzegać rygorystycznych koncepcji bezpieczeństwa i nie mogą narażać cennych dóbr kultury” – powiedział Niehler.

Pinakothek der Moderne to jedno z największych muzeów sztuki nowoczesnej i współczesnej w Europie, posiadające cztery kolekcje. Do zdarzenia doszło zaledwie kilka tygodni po otwarciu nowej wystawy performerki Mieszkanie, który „w 1979 r. pozował nago jako tarcza do gry w rzutki na żywo”, pozwalając widzom rzucać w niego rzutkami, a na początku lat 90. wisiał do góry nogami między stalowymi panelami, głośno uderzając w metal przez pięć minut, „aż do utraty przytomności”, – podało muzeum. On mówi.

„Wystawa poświęcona jest radykalnej koncepcji ciała FLATZ, która w jednoznaczny sposób wielokrotnie odnosi się do przedmiotów jednocześnie delikatnych i kruchych” – podaje muzeum.

READ  Dolph Lundgren głośno wypowiada się za Amber Heard na planie „Aquaman 2”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *