Reakcja brytyjskich mediów na Borisa Johnsona po raporcie Sue Gray

Premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson przemawia podczas wywiadu w Tilbury Docks 31 stycznia 2022 r. w Thurrock w Anglii.

Pula WPA | Getty Images Aktualności | Obrazy Getty

LONDYN – premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson i jego zespół budzą się we wtorek na fali zjadliwych nagłówków w prasie brytyjskiej po wczesnych ustaleniach śledztwa w sprawie różnych partii odbywających się na Downing Street i budynkach rządowych podczas blokady Covid-19.

Raport, przeprowadzony przez wyższą urzędnik państwowy Sue Gray i opublikowany w ograniczonym formacie w poniedziałek, opisywał „błędy przywództwa i osądów przez różne części nr 10 i gabinetu w różnym czasie” i stwierdzał, że niektóre z tych zachowań były „ trudne do uzasadnienia ”.

12-stronicowy raport był wynikiem kilkutygodniowych śledztw prowadzonych przez Graya, w których zebrano setki zdjęć i dokumentów, które zostały teraz przekazane Metropolitan Police, która prowadzi własne śledztwo w sprawie rzekomych naruszeń Covid przez personel rządowy.

Tygodnie doniesień o partiach i zgromadzeniach – niektóre rzekomo i inne przyznały się, a także kilka wydarzeń, w których uczestniczył Johnson – bardzo zdenerwowały brytyjską prasę, opinię publiczną i polityków z całego spektrum politycznego. Ten gniew i oburzenie znalazły się we wtorkowych nagłówkach gazet.

„Zero wstydu”

Czasy We wtorek nagłówek odniósł się do policyjnego śledztwa, zauważając w nagłówku „Policja prowadzi śledztwo w sprawie czterech zamkniętych partii premiera”, ponieważ podkreślono, że cztery rzekome spotkania, w których uczestniczył sam premier, były jednymi z ośmiu badanych przez Met.

Lewostronny Lustro gazeta była najbardziej krytyczna wobec Johnsona, jej nagłówek był prosty i ostry „Zero wstydu”, podsumowując w liczbach trwający skandal związany z blokadą partii:

„12 stron przesłuchiwanych przez gliny, 3 z udziałem premiera, 1 był we własnym mieszkaniu, 300 przekazanych zdjęć… i wciąż zero wstydu” wydając potępiający werdykt w sprawie kryzysu, ponieważ Metropolitan Police potwierdziła w poniedziałek, że będzie badając osiem z 12 dat uwzględnionych w raporcie Sue Gray.

Policja dodała, że ​​przegląda „ponad 300 zdjęć i ponad 500 stron informacji” i szuka relacji o tym, co się wydarzyło, od odpowiednich osób.

Metrobezpłatna gazeta szeroko dystrybuowana wśród osób dojeżdżających do pracy, zatytułowana z głównymi odkryciami Graya: „Porażka przywództwa” wraz ze zdjęciem oblężonego Johnsona, zauważając, że aktualizacja Graya wydaje potępiający werdykt w sprawie upojonych imprez pandemicznych na 10. miejscu”.

Oczekuje się, że raport Graya zostanie opublikowany w całości po tym, jak policja zakończy swoje dochodzenie, ale jasno wynikało, że partie blokujące „nie powinny mieć miejsca”, podczas gdy innym „nie powinno się pozwolić rozwijać się tak, jak one”.

Chór wzywał do opublikowania raportu Graya w całości, a rząd odpowiedział, że zaktualizowany raport zostanie opublikowany po zakończeniu śledztwa policyjnego.

„Torysi włączają przywództwo”

Wielu polityków ze wszystkich stron politycznego spektrum wyraziło gniew i konsternację z powodu przywództwa Johnsona, ale premier jak dotąd odmówił ustąpienia, a próg Partii Konserwatywnej dla wotum nieufności nie został jeszcze osiągnięty.

ten ja gazeta głosił, że „premier błaga o swoją pracę”, podczas gdy lewicowiec Opiekun Gazeta odzwierciedlała rosnącą kakofonię konsternacji wśród konserwatywnych prawodawców Johnsona, a jej nagłówek zauważa, że ​​„Torysi przechodzą na przywództwo po raporcie Graya”, ponieważ opisali „wściekłych posłów”, którzy zmusili Johnsona do zawrócenia po tym, jak początkowo odmówił odpowiedzi na pytanie, czy Raport Graya zostanie opublikowany w całości.

Prawo skłaniający się Telegraf Gazeta również zastanawiała się nad tą pozorną kapitulacją w związku z pełniejszą publikacją raportu Graya, zauważając w swoim nagłówku, że „PM poprosi Graya o nowy raport”, napisała, „aby uspokoić backbenchów”.

W poniedziałek Johnson powiedział zgromadzonej Izbie Gmin, że jest mu „bardzo, bardzo przykro z powodu błędnych osądów, które mogły zostać popełnione przeze mnie lub kogokolwiek innego w Numerze 10 i w Urzędzie Rady Ministrów”, ale powiedział, że nie należy wyciągać żadnych wniosków z faktu, że policja prowadzi śledztwo.

Jeśli nie ma wotum nieufności w Johnson (głosowanie, które odbywa się tylko wtedy, gdy 54 jego własnych posłów prześle listy do Komitetu z 1922 r., wpływowej grupy prawodawców, która nadzoruje wyzwania przywódcze), to kolejny wielki test nastrojów publicznych wobec rządu odbędą się w maju w wyborach samorządowych.

Roger Gale, konserwatywny poseł z North Thanet, jest jednym z konserwatywnych prawodawców, którzy złożyli wotum nieufności do Komitetu z 1922 roku. Powiedział CNBC, że „premier spędził kilka tygodni, mówiąc„ poczekaj na Sue Gray ”, a następnie powiedział wczoraj w kółko: „Poczekaj na policję stołeczną [report]— zauważył Gale.

„Istnieje granica tego, jak daleko może kopnąć puszkę w dół drogi, myślę, że kończy mu się droga” – powiedział we wtorek CNBC „Squawk Box Europe”.

Znak, że baza wyborców konserwatystów jest zła na rząd, pojawił się we wtorek, gdy Codzienna pocztaniegdysiejszy zwolennik premiera i czytany przez wielu konserwatywnych członków społeczeństwa, wydawał się mieć dość porażki „Partygate”, z własnym nagłówkiem bez sensu: „Teraz opublikuj całą cholerną rzecz”.

Dokumenty odzwierciedlają nastroje publiczne

Wielu członków społeczeństwa pogardza ​​rządem za przestrzeganie rygorystycznych zasad blokady Covid, które ustanowił dla wszystkich innych, szczególnie, gdy wielu poświęciło swoje wolności i czas z bliskimi.

„Trudności, w jakich obywatele w całym kraju pracowali, żyli, a nawet niestety umierali, przestrzegając rygorystycznie przepisów i wytycznych rządowych, są znane aż za dobrze” – napisała Gray w swoim poniedziałkowym raporcie.

„Na tle pandemii, kiedy rząd prosił obywateli o zaakceptowanie daleko idących ograniczeń w ich życiu, niektóre zachowania towarzyszące tym zgromadzeniom są trudne do usprawiedliwienia” – dodała.

Przemawiając w poniedziałek w Parlamencie, Johnson powiedział, że rozumie gniew opinii publicznej, nalegając: „Rozumiem to i naprawię. I chcę powiedzieć. I chcę powiedzieć mieszkańcom tego kraju, że wiem, o co chodzi”.

The Daily Express, zwolennik Johnsona, prawdopodobnie będzie jednym z przyjemniejszych gazet dla urzędników we wtorek, a jego nowe wydanie sugeruje, że Johnson otrzyma kolejną szansę. Stwierdza: „Tak PM, masz to źle… Teraz zrób to dobrze!”

READ  Szacunki przychodów McDonald's (MCD) w czwartym kwartale 2021 r. pominięte

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.