Rozmowy o kontrakcie kończą się niepowodzeniem w strajku Writers Guild przeciwko hollywoodzkim studiom – ostateczny termin

Gildia Scenarzystów w Ameryce strajkuje.

„Chociaż negocjowaliśmy z zamiarem zawarcia uczciwej umowy – i możemy odnieść pewne korzyści z twojego strajku – odpowiedzi wytwórni na nasze propozycje były całkowicie nieodpowiednie, biorąc pod uwagę egzystencjalny kryzys, przed którym stoją pisarze” – powiedział WGA. Wiadomość została teraz wysłana bezpośrednio do członków. „Musimy teraz użyć maksymalnej siły, aby uzyskać uczciwy układ, zawieszając naszą pracę” – dodał przywódca gildii. „Członkowie zespołu negocjacyjnego, zarządu i rady będą razem z tobą strajkować”.

Wiadomość o strajku nadeszła kilka godzin później w poniedziałek po tym, jak negocjacje gildii z AMPTP nie przyniosły porozumienia w sprawie nowego kontraktu filmowego i telewizyjnego. Był to pierwszy strajk WGA od 100-dniowego strajku w latach 2007-2008.

Niecałą godzinę po zakończeniu rozmów ze studiami i niecałe trzy godziny przed oficjalnym wygaśnięciem ich obecnego kontraktu Gildia wydała również publiczne ogłoszenie o akcji pracowniczej:

Zgodnie z jednomyślną rekomendacją Komitetu Negocjacyjnego WGA, Rada Dyrektorów Gildii Scenarzystów Ameryki Zachodniej (WGAW) i Rady Gildii Scenarzystów Ameryki Wschodniej (WGAE) działają na podstawie uprawnień nadanych im przez ich członków. Jednogłośnie głosowali za ogłoszeniem strajku od godziny 00:01 we wtorek, 2 maja.

Decyzja jest następstwem sześciotygodniowych negocjacji pod patronatem Sojuszu Producentów Filmowych i Telewizyjnych (AMPTP) z Netflix, Amazon, Apple, Disney, Discovery-Warner, NBCUniversal, Paramount i Sony. Zespół negocjacyjny WGA rozpoczął proces z zamiarem zawarcia uczciwej umowy, ale odpowiedzi studiów były całkowicie nieodpowiednie, biorąc pod uwagę kryzys egzystencjalny, z jakim borykają się pisarze.

Zachowanie firm stworzyło ekonomię pracy wśród zrzeszonych pracowników, a ich niezachwiana postawa w tych negocjacjach zdradza ich determinację do dalszej dewaluacji zawodu pisarza. Od odmowy zagwarantowania cotygodniowego zatrudnienia w telewizji epizodycznej, przez stworzenie „stawki dziennej” w gatunkach komediowych, po darmową pracę dla scenarzystów i blokowanie sztucznej inteligencji dla wszystkich pisarzy, zamknęli drzwi przed swoją pracą. Power i całkowicie otworzył drzwi do pisania jako niezależnej kariery. Takie porozumienie nigdy nie mogłoby być rozważane przez tych członków.

READ  Ratownicy szukają 5 żołnierzy piechoty morskiej po zauważeniu helikoptera w kalifornijskiej dżungli

Strajk rozpocznie się jutro po południu.

Oprócz ogłoszenia statusu strajku dziś wieczorem, Gildia powiedziała pierwsza, kiedy i gdzie szpica odbędzie się. Pierwsza pikieta w Los Angeles rozpocznie się o godzinie 13:00 czasu pacyficznego w miejscach takich jak biura Netflix w Hollywood, CBS TV City w pobliżu Grove oraz zwykli podejrzani o Disney, Universal i nie tylko.

Wraz z pierwszym dużym strajkiem w Tinseltown od 15 lat, WGA zorganizowało sesję informacyjną dla członków 3 maja w audytorium Temple Auditorium, które może pomieścić ponad 6000 osób.

Nawet wcześniej, gdy jutro nasilają się ogłoszenia pikiet, wieczorne programy na obu wybrzeżach są zamykane, scenarzyści są w pokojach, a scenariusze dopracowują lub szlifują projekty na dużym lub małym ekranie.

Gildia zaczęła robić pikiety w zeszłym tygodniu po opublikowaniu długiej listy „zasad strajku”, które zabraniają członkom strajku, sprzedaży lub rzucania scenariuszy podczas strajku.

Powiązane: Pełna relacja ze strajku Deadline

Przystępując do negocjacji, gildia dąży do znacznej zmiany wynagrodzeń i formuł rezydualnych, a także ograniczeń dotyczących mini-pokojów, w których zespoły scenarzystów pracują z wyprzedzeniem, aby podzielić się historiami i napisać scenariusze do serialu telewizyjnego.

Powiązane: Lista lokalizacji linii pikiet WGA w Los Angeles i Nowym Jorku

Nękani niskimi pozostałościami, brakiem danych przesyłanych strumieniowo, niepewną pracą i nie tylko, pisarze zarabiają ogólnie mniej pieniędzy, pomimo boomu programów i treści na większej liczbie platform w ostatnich latach. Chociaż obecnie istnieją bardzo rozbieżne podejścia do sposobu rozstrzygania sporów.

Gildia chce większej ochrony dużych płatności swoich członków, a wraz z rozwojem transmisji strumieniowej więcej scenarzystów na wszystkich poziomach pracuje na większą skalę niż kiedykolwiek wcześniej, w tym wielu showrunnerów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *