Rupert Murdoch przyznaje, że gospodarze Fox News poparli fałszywe skradzione twierdzenia wyborcze.

Nowy Jork (CNN) Rupert Murdoch, prezes Fox Corporation, zgodził się Zeznanie Niektórzy gospodarze Fox News zostali zatrzymani przez Dominion Voting Organisations za poparcie fałszywych twierdzeń, że wybory w 2020 roku zostały sfałszowane.

Komentarze Murdocha zostały upublicznione w pozwie sądowym w ramach pozwu Dominion przeciwko Fox News o wartości 1,6 miliarda dolarów.

W swoim zeznaniu Murdoch zaprzeczył, jakoby prawicowa sieć rozmów popierała kłamstwa wyborcze byłego prezydenta Donalda Trumpa jako organizacja. Ale Murdoch przyznał, że Sean Hannity, Jeanine Pirro, Maria Bartiromo i były gospodarz Lou Dobbs promowali kłamstwo, że wyścig prezydencki został sfałszowany.

„Niektórzy z naszych komentatorów to aprobowali” – powiedział Murdoch, zgodnie z dokumentacją, zapytany o stanowisko gospodarzy talk-show w sprawie wyborów. „Żałuję, że z perspektywy czasu nie byliśmy silniejsi w potępieniu tego” – dodał.

W zgłoszeniu opisano również niektóre kłamstwa wyborcze Trumpa w 2020 r., które Murdoch nazwał „bujnymi i szkodliwymi”.

Fox nazywa sprawę Dominion „podejrzaną”

W poniedziałkowym raporcie Fox News uderzył w Dominion.

„Sprawa Dominion zawsze będzie generować więcej nagłówków, niż może wytrzymać kontrolę prawną i faktyczną” – podała sieć. Ekspert odrzuca jego niewiarygodne twierdzenia”.

„Ich wniosek o wydanie wyroku podsumowującego przyjął skrajny, nieprzychylny pogląd na prawo o zniesławieniu, które zabrania dziennikarzom podstawowego reportażu i musi uznać, jakie są ich wysiłki w celu publicznego zniesławienia Foxa za ukrywanie i komentowanie zarzutów urzędującego prezydenta Stanów Zjednoczonych: rażące naruszenie” Pierwszej Poprawki” – dodała sieć.

Fox w poniedziałek bronił działań kierownictwa i gospodarzy podczas wyborów w 2020 roku we własnych aktach prawnych kwestionujących pozew Dominion Voting Systems. Fox twierdził, że twierdzenia jego gospodarzy na antenie dotyczące oszustw wyborczych zostały wyrwane z kontekstu.

Fox twierdzi, że nie powinien odpowiadać za roszczenia gospodarzy.

„Wniosek o wydanie wyroku podsumowującego Dominion jest wadliwy od góry do dołu i musi zostać odrzucony w całości” – złożyli w poniedziałek prawnicy Fox News.

READ  Pociski uderzają w Kijów, gdy afrykańscy przywódcy odwiedzają Ukrainę i Rosję w poszukiwaniu pokoju i zboża

W swoim zgłoszeniu Dominion nie przedstawił żadnego rzeczowego wsparcia dla wątpliwej teorii, że kierownictwo Fox Corporation zdecydowało się „opublikować i nadawać” lub odegrało bezpośrednią rolę w tworzeniu i publikowaniu fałszywych kłamstw wyborczych. „

Fox kpi z zarzutów o oszustwa wyborcze

winnym Złożony na początku tego miesiącaZbiór wiadomości i e-maili od niektórych z najwybitniejszych gwiazd i wysokich rangą dyrektorów w Fox News pokazał, że tak. Osobiste kpiące roszczenia dotyczące oszustw wyborczych W wyborach w 2020 r., mimo że prawicowy kanał propaguje w swoich audycjach kłamstwa na temat wyścigu prezydenckiego.

Wiadomości pokazują, że Tucker Carlson, Sean Hannity i Laura Ingraham zaciekle kpili z kłamstw rozpowszechnianych przez obóz byłego prezydenta Donalda Trumpa, twierdząc, że wybory zostały sfałszowane.

Dokumentacja sądowa dała jak dotąd najjaśniejszy obraz chaosu zakulisowego w Fox News po przegranej przez Trumpa wyborach, a widzowie zgromadzili się przeciwko prawicowemu kanałowi za trafne wyznaczenie wyścigu na korzyść Bidena.

Najlepsi eksperci prawni powiedzieli CNN po zeszłotygodniowym złożeniu wniosku, że pozycja prawna Dominion jest silna.

„To ogromny cios”, zauważył Floyd Abrams, prawnik zajmujący się pierwszą poprawką, o wniosku Dominion o wydanie orzeczenia w trybie doraźnym, dodając, że „niedawne rewelacje z pewnością postawiły Foxa w bardzo niebezpiecznej sytuacji”.



Rebecca Tushnett, profesor Frank Stanton zajmująca się pierwszą poprawką prawa w Harvard Law School, określiła dowody Dominion jako „bardzo mocne”, „wyraźnie pokazujące różnicę między tym, co Fox powiedział publicznie, a tym, co kluczowi ludzie w Fox przyznali prywatnie”.

Tushnet powiedziała, że ​​w swojej wieloletniej praktyce prawniczej i nauczaniu nigdy nie widziała tak słabych dowodów zebranych na etapie przedprocesowym w sprawie o zniesławienie.

„Nie pamiętam niczego, co mogłoby się z tym równać” – powiedział Tushnett. „Donald Trump wydaje się bardzo dobry w tworzeniu bezprecedensowych sytuacji”.

Murdoch powiedział, że Tucker Carlson prowadzony przez teoretyka spiskowego wyborów, Mike’a Lindela, był w błędzie.

W swoim zeznaniu Murdoch powiedział również, że „niewłaściwe” było, aby Tucker Carlson z Fox gościł w swoim programie po wyborach prezydenckich teoretyka spisku wyborczego Mike’a Lindella.

READ  Zdjęcia pokazują niszczycielskie pożary w Europie wraz ze wzrostem temperatury

26 stycznia 2021 roku Murdoch zeznał, że Tucker powtórzył te zarzuty przeciwko Dominion, których gospodarzem był Mike Lindell.

Zapytany, dlaczego dyrektor generalny MyPillow nadal pozwalał Lindelowi na zgłaszanie oszustw wyborczych w Fox News, Murdoch powiedział, że była to decyzja biznesowa.

„To nie jest czerwone ani niebieskie, jest zielone” – odpowiedział Murdoch, zgodnie z dokumentami sądowymi.

„Ten człowiek biega co noc. Płaci nam dużo pieniędzy…” powiedział Murdock. „Na początku myślisz, że to żart, potem się nudzisz i irytujesz”.

Murdoch powiedział również, że byłym prawnikom prezydenta Trumpa, Rudy’emu Giuliani i Sidneyowi Powellowi, oraz jego kampanii, którzy zostali oskarżeni o oszustwa wyborcze, można zabronić pojawiania się w programach sieci.

„Mogłem. Ale tego nie zrobiłem” – powiedział Murdoch.

Paul Ryan Murdocks ostrzega Foxa, aby przestał rozpowszechniać fałszywe historie wyborcze

Dokumenty sądowe pokazały w poniedziałek, że Paul Ryan ostrzegł Murdocha i Fox News przed niebezpiecznymi konsekwencjami dla widzów, jeśli wyemitują fałszywe historie o oszustwach wyborczych.

Ryan, były przewodniczący Izby Reprezentantów i członek zarządu Fox Corporation, wielokrotnie powtarzał dyrektorowi generalnemu Ruperta i Fox Corporation, Lachlanowi Murdochowi, że firma „nie powinna rozpowszechniać teorii spiskowych”.

Przynajmniej w jednym przypadku Ryan poradził Murdochom, że agencja powinna „odsunąć się od Donalda Trumpa i przestać rozpowszechniać kłamstwa wyborcze”.

Tym razem Ryan powiedział Murdochom, że wielu z tych, którzy uważali, że wybory zostały sfałszowane, zrobiło to, „ponieważ mieli informacje z wiarygodnych źródeł, że wybory zostały sfałszowane”.

„Im szybciej uda nam się zredukować pogłos kłamstw z naszej strony, tym szybciej będziemy mogli przejść do pryncypialnej, lojalnej opozycji” — napisał Ryan do Ruperta. „Jestem pewien, że nasi współpracownicy, wraz z Tuckerem, Laurą i Seanem, zdobędą to i sprawią, że to się stanie”.

Rupert poprosił byłego mówcę, który został dyrektorem Fox, o sugestie dla współpracowników, odpowiadając Ryanowi, mówiąc, że „wszystko się zmieniło” po wydarzeniach z 6 stycznia 2021 r.

READ  Władze twierdzą, że dokonano aresztowania w sprawie zabójstwa radnej New Jersey, Eunice Duvamfor

Murdoch przekazał Kushnerowi „poufne informacje” na temat reklam Bidena

W aktach Dominium Rupert Murdoch powiedział Jaredowi Kushnerowi, zięciowi byłego prezydenta Donalda Trumpa, „poufne informacje o [President Joe] Reklamy Bidena wraz ze strategią debaty „w 2020 r.” dają Kushnerowi podgląd reklam Bidena, zanim zostaną upublicznione” – czytamy w aktach sądowych.

Pod przysięgą Murdoch powiedział w noc wyborczą, że Kushner był zdenerwowany relacjami medialnymi z wyborów, które ostatecznie wezwały Bidena. Murdoch zeznał, że Kushner powiedział: „To było okropne” i że Murdoch „słyszał w tle krzyki Trumpa”. Murdoch odpowiedział: „Cóż, liczby to liczby”.

Według zgłoszenia, Murdoch powiedział, że wierzy, że nie było oszustwa w wyborach.

„Tak. To znaczy, myśleliśmy, że wszystko idzie w górę. Myślę, że było to widać, kiedy ogłosiliśmy Arizonę” – powiedział Murdoch, odnosząc się do przewidywań Fox News, że Joe Biden wygra w kluczowy stan pola bitwy w noc wyborczą. .

Rzecznik Kushnera nie odpowiedział natychmiast na prośbę CNN o komentarz.

— Liam Reilly i Nikki Brown z CNN przyczynili się do powstania tego raportu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *