SAG zaczyna udzielać koncesji na filmy, ale czy aktorzy się pojawią? – Czas dostawy

Ekskluzywny: Ponieważ niezależni producenci i finansiści w Hollywood i poza nim desperacko czekają na zwolnienia z SAG-AFTRA – pozwalające im kontynuować swoje projekty pomimo strajku – niektórzy zaczynają dostawać zielone światło.

Jedno pismo potwierdzające wysłane w miejsce faktycznego zrzeczenia się, które nie było jeszcze gotowe, wskazywało, że „umowa przejściowa” będzie zawierała warunki ostatniego porozumienia SAG-AFTRA w negocjacjach – w tym podwyżkę płac o 11% do cen minimalnych od umowa teatralno-telewizyjna na rok 2020 [we hear it could be less than 11% under low budget film agreements].

Nadchodzący film niezależny twarda panna młodaze względu na gwiazdę Rebel Wilson, i nie mniej niż pół tuzina innych filmów ma teraz pozwolenie na pójście do przodu [waivers largely apply to film, given that most U.S. series involve a studio]a napływ tak zwanych „umów o nieingerencji”, a ostatecznie zrzeczeń / umów tymczasowych, ma wzrosnąć w nadchodzących tygodniach dla projektów niezwiązanych ze studiem lub nadawcą.

Wielu twierdzi, że był to skomplikowany proces. Istnieje niewiele niedawnych precedensów dotyczących modelowego zrzeczenia się, biorąc pod uwagę, że ostatni strajk SAG dla aktorów teatralnych i telewizyjnych miał miejsce w latach 80. Strona internetowa związku od tygodni obiecuje, że po zatwierdzeniu strajku zostaną przyznane zwolnienia, ale nie ujawniła warunków, sposobu ani terminu. Sprawy nabierają teraz tempa dzięki koncesjom — a dokładniej, dodatkowym listom potwierdzającym, że coś jest w drodze. Zwykłą procedurą jest bezpośrednie podpisanie umowy przez producenta. Ale na razie mogą iść naprzód, jeśli obiecają potwierdzić, że będą przestrzegać jego warunków, gdy będzie dostępny.

To delikatny temat. W weekend, w usuniętym tweecie, członek ekipy pracował nad nadchodzącą komedią Simona Westa twarda panna młoda Opublikował, że film otrzymał pozwolenie od SAG-AFRA na kontynuowanie zdjęć w Stanach Zjednoczonych na podstawie tymczasowej umowy. „Jesteśmy bardzo wdzięczni SAG-AFTRA za zezwolenie BRIDE HARD na kontynuację produkcji w Savannah. Jesteśmy niezależnie finansowanym i produkowanym niezależnie filmem fabularnym bez studia ani połączenia z AMPTP. Dzięki tymczasowej umowie SAG-AFTRA prace takie jak nasze mogą być kontynuowane.”

READ  Ariana Madix o powrocie do 11. sezonu „Vanderpump Rules” po „Scandoval” — ostateczny termin

Potwierdziliśmy tę samą aktualizację z innego źródła na temat filmu – co czyni go pierwszym znanym filmem lub projektem telewizyjnym, który otrzymał zwolnienie. Skontaktowaliśmy się z SAG-AFRA w celu potwierdzenia i oficjalnej aktualizacji liczby zwolnień, które mogą przyznać w nadchodzących dniach.

Umowy są przyznawane „prawdziwie niezależnym producentom”, o ile nie są oni powiązani z Stowarzyszeniem Producentów Filmowych i Telewizyjnych i zgadzają się być z mocą wsteczną związani wszelkimi warunkami umownymi, które ostatecznie zostały osiągnięte z AMPTP po rozstrzygnięciu strajku.

Pozostaje jednak szereg pytań, co oznacza, że ​​droga do produkcji nie będzie prosta. Wśród nich: Czy aktorzy chcieliby uczestniczyć w projekcie, który otrzymuje zwolnienie, gdy wielu aktorów nie może lub nie chce grać? Jest to ryzyko, o które firmy zajmujące się obligacjami końcowymi wciąż się martwią, nawet w przypadku filmów z koncesjami. Innym ryzykiem – dla produkcji w USA – jest sytuacja, w której SAG-AFTRA, przekazana przez WGA, projektuje, a Kierowcy odmawiają przekraczania granic. Czy wkroczą wykwalifikowani producenci, czy też krok ten zostanie uznany za zbyt skomplikowany i/lub wizualnie niesmaczny?

Samo zakwalifikowanie się do rozpatrzenia zwolnienia jest skomplikowane, nie tylko ze względu na umowy dystrybucyjne przedsprzedażowe, które mogły zostać zawarte z nadawcą lub studiem na niektórych terytoriach. Czy można zrezygnować z tych umów?

Niektórzy z tych, którzy wysyłają zwolnienia, dotyczą dużych projektów z przedstawicielami listy A na pokładzie, co również komplikuje podejście SAG do zwolnień. Czy strajk zostanie złagodzony, jeśli kilku dużych producentów uzyska koncesję? Lub odwrotnie, czy studia płaciłyby studiom, gdyby praca trwała bez nich?

Aby ułatwić członkom poruszanie się w gąszczu umów zawartych i niezawartych, związek wydał elektroniczne publikacje pokazujące członkom, na jakich umowach mogą, a na jakich nie mogą pracować.

Przejrzeliśmy je w Deadline w zeszłym tygodniu.

READ  Ms. Marvel opuszcza flagowy model MCU w ostatnim odcinku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *