Komisja Antymonopolowa Senatu USA przeprowadzi przesłuchanie w sprawie braku konkurencji w branży biletowej w tym kraju po kłopotach Ticketmaster z zarządzaniem sprzedażą w zeszłym tygodniu. Taylora Swifta bilety.
Firma macierzysta Ticketmaster, Live Nation, obwiniała problemy przedsprzedażowe z trasą koncertową Swift’s Eras – pierwszą trasą koncertową gwiazdy popu po Stanach Zjednoczonych od pięciu lat – „bezprecedensowym popytem” i próbą zablokowania botów prowadzonych przez łowców biletów.
Po tym, jak zarejestrowani fani z usterkami walczyli godzinami o bilety w przedsprzedaży, bilety szybko ruszyły w życie. Pokazano do odsprzedaży za maksymalnie 22 700 USD (19 100 GBP, 33 500 AUD), Ticketmaster odwołał sprzedaż publiczną. Później twierdził, że popyt na bilety Swift”Może wypełnić 900 stadionów„.
Swift powiedział, że to „boli” Oglądać, jak fani walczą o bilety i mieć spokój, że Ticketmaster może spełnić żądanie.
Chaos przyciągnął uwagę amerykańskich polityków, z których wielu wyraziło zaniepokojenie zakresem dominacji Ticketmaster po fuzji z firmą rozrywkową Live Nation w 2010 roku.
Prokurator generalny Tennessee, Jonathan Scrimetti, powiedział, że rozpocznie dochodzenie w sprawie ochrony konsumentów w firmie po tym, jak jego biuro zostało zbombardowane. Skargi od fanów Swifta.
Kongresmenka Alexandria Ocasio-Cortez również skrytykowała fuzję. „Codzienne przypomnienie, że Ticketmaster jest monopolistą, ich fuzja z Live Nation nigdy nie powinna zostać zatwierdzona i należy ich powstrzymać” ćwierkanie. „rozbić je”.
We wtorek senator Amy Klobuchar, która będzie przewodniczyć komisji, oraz senator Mike Lee, czołowy republikanin w komisji, ogłosili, że przesłuchanie w Senacie odbędzie się. Nie podali jeszcze daty ani listy świadków.
„Wysokie opłaty, przestoje w witrynie i odwołania, których doświadczają klienci, pokazują, że dominująca pozycja Ticketmaster na rynku oznacza, że firma nie jest pod presją innowacji i ciągłego doskonalenia” – powiedział Klobuchar. „Zorganizujemy przesłuchanie na temat tego, jak konsolidacja w branży rozrywki na żywo i branży biletowej szkodzi zarówno klientom, jak i artystom”.
Ticketmaster zaprzeczył jakimkolwiek praktykom antykonkurencyjnym i powiedział, że po fuzji w 2010 roku nadal podlega dekretowi o zgodzie z Departamentem Sprawiedliwości, dodając, że „nie ma dowodów na systemowe naruszenia dekretu o zgodzie”.
„Ticketmaster ma znaczący udział w rynku podstawowych usług biletowych ze względu na znaczną lukę, jaka istnieje między jakością systemu Ticketmaster a kolejnym najlepszym podstawowym systemem biletowym” – powiedziała firma.
Klobuchar był jednym z trzech prawodawców, którzy argumentowali w poniedziałkowym liście, że Ticketmaster i Live Nation powinny zostać zdemontowane przez Departament Sprawiedliwości, jeśli w toczącym się dochodzeniu zostanie wykryte jakiekolwiek niewłaściwe postępowanie.
Departament udowodnił w ostatnich latach, że jest bardziej skłonny do wnoszenia pozwów antymonopolowych przeciwko gigantom – w tym toczącego się pozwu przeciwko Google z grudnia 2020 r. – oraz do walki z fuzjami.
Reuters przyczynił się do tego raportu
„Guru Internetu. Przedsiębiorca. Znawca muzyki. Przyjazny ewangelista kawy”.