Adobe Substance 3D wykorzystuje sztuczną inteligencję do przekształcania tekstu w tła i tekstury

Podczas gdy wielu programistów pracuje nad wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia od podstaw pełnych obiektów 3D, firma Adobe korzysta już z modelu Firefly AI w celu usprawnienia istniejących przepływów pracy 3D. W poniedziałek na konferencji twórców gier pt. Adobe zadebiutowało dwiema nowymi integracjami Pakiet oprogramowania do projektowania Substance 3D, który umożliwia artystom 3D szybkie tworzenie kreatywnych zasobów do swoich projektów za pomocą opisów tekstowych.

Pierwszą z nich jest funkcja „przekształcania tekstu w teksturę” w Substance 3D Sampler, która według Adobe może tworzyć „realistyczne lub stylizowane tekstury” na podstawie szybkich opisów, takich jak obrana skóra lub teksturowana tkanina. Tekstury te można następnie zastosować bezpośrednio do modeli 3D, oszczędzając projektantom konieczności znajdowania odpowiednich materiałów referencyjnych.

Drugą funkcją jest nowe narzędzie „tła generatywnego” Substance 3D Stager. Dzięki temu projektanci mogą używać podpowiedzi tekstowych do tworzenia obrazów tła dla obiektów tworzonych w scenach 3D. Sprytne jest to, że obie te funkcje w rzeczywistości wykorzystują technologię obrazowania 2D, podobnie jak poprzednie narzędzia Adobe oparte na Firefly w programach Photoshop i Illustrator. Firefly nie tworzy modeli ani plików 3D – zamiast tego Substance wykorzystuje obrazy 2D utworzone na podstawie opisów tekstowych i zastosowane na różne sposoby. On się pojawia 3D.

Nowe funkcje tła Tekst na teksturę i Generowanie są dostępne odpowiednio w wersjach beta Substance 3D Sampler 4.4 i Stager 3.0. powiedział Sébastien Digue, szef działu 3D i Metaverse w Adobe the krawędź Obie funkcje są bezpłatne w fazie beta i są szkolone w oparciu o zastrzeżone zasoby firmy Adobe, w tym opracowane przez firmę materiały referencyjne i licencjonowane zasoby Adobe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *