Angry Birds: Sega zgadza się kupić producenta gier wideo Rovio

  • Petera Hoskinsa
  • Reporter biznesowy

podpis pod zdjęciem,

Gry Angry Birds to jedne z najpopularniejszych gier ostatniej dekady

Producent gier wideo Angry Birds zgodził się zostać kupiony przez japońskiego giganta gier stojącego za Sonic the Hedgehog.

Japońska firma Sega Sammy Holdings płaci 706 mln euro (625 mln funtów) firmie Rovio Entertainment z siedzibą w Finlandii.

Rovio powiedział, że Angry Birds była pierwszą grą mobilną, którą pobrano miliard razy, a marka wyprodukowała także dwa filmy Angry Birds.

Sega chce wykorzystać doświadczenie Rovio w grach mobilnych.

W zeszłym roku Rovio – które zatrudnia około 550 pracowników w ośmiu studiach gier na całym świecie – poinformowało, że liczba pobrań całej rodziny gier osiągnęła pięć miliardów.

Ogłaszając transakcję, Sega powiedziała, że ​​​​jej decyzja o zakupie Rovio była motywowana potrzebą „wzmocnienia swojej pozycji” na światowym rynku gier.

Powiedziała, że ​​oczekuje się, że rynek ten wzrośnie do 263,3 miliarda dolarów do 2026 roku, a udział gier mobilnych ma wzrosnąć do 56%.

Sega powiedziała, że ​​wykorzysta „wyjątkową wiedzę Rovio w zakresie uruchamiania gier mobilnych na żywo”, aby pomóc wprowadzić swoje istniejące i nowe tytuły na globalny rynek gier mobilnych.

Podkreślono platformę gier mobilnych Rovio, Beacon, która ma „20 lat doświadczenia na wysokim poziomie w prowadzeniu gier mobilnych na żywo” w Stanach Zjednoczonych i Europie.

„Wśród szybko rozwijającego się globalnego rynku gier rynek gier mobilnych ma szczególnie duży potencjał, a długoterminowym celem firmy Sega jest przyspieszenie ekspansji w tej dziedzinie” — powiedział Haruki Satomi, dyrektor generalny Sega Sammy Holdings.

Analityk Berenberg, Edward James, powiedział, że Rovio jest „atrakcyjnym aktywem”, ponieważ ma „jedną z najlepszych i najsilniejszych marek w grach mobilnych” w Angry Birds.

Dodał, że platforma gier mobilnych Beacon była „bardzo przydatna” dla firmy Sega.

„Biorąc pod uwagę skalę franczyzy Angry Birds i długotrwały charakter tytułów, głębia danych i wiedza na temat platformy Beacon jest wyjątkową wartością i jest prawie niemożliwa do zbudowania przez firmę Sega od podstaw, przynajmniej w rozsądnych ramach czasowych ”.

Przychody Rovio wzrosły do ​​317,7 mln euro w 2022 r. z 272,3 mln euro w 2020 r., ale w tym samym okresie zysk operacyjny spadł z 42,5 mln euro do 28,6 mln euro.

Wycena akcji Rovio wyniosła 707 mln USD (571 mln GBP) na zamknięciu handlu w piątek, ale akcje spółki wzrosły w poniedziałek o prawie 18 procent po transakcji z Segą.

Sega Sammy to japońska globalna spółka holdingowa utworzona w wyniku fuzji giganta gier wideo Sega i Sammy Corporation w 2004 roku.

Sega wyprodukowała kilka sprzedanych w wielu milionach serii gier wideo i jest znana na całym świecie ze swojej postaci Sonic the Hedgehog, która pojawiła się także w dwóch filmach.

Sami opracowuje i sprzedaje automaty do gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *