Chiny zatwierdzają 105 gier online po tym, jak projekt ogranicza ogromne straty w ruchu

BANGKOK (AFP) – Chińska Komisja ds. Prasy i Publikacji zatwierdziła 105 nowych gier online, twierdząc, że w pełni wspiera branżę po zaproponowaniu ograniczeń. Spowodowało to ogromne straty Ostatni tydzień dla inwestorów w największych firmach z branży gier.

W poniedziałek Krajowa Administracja Prasy i Publikacji wydała oświadczenie na swoim koncie w mediach społecznościowych WeChat, stwierdzając, że zgody uzyskane przez Komitet Roboczy ds. Gier Chińskiego Stowarzyszenia Muzyki i Cyfryzacji są „pozytywnymi sygnałami wspierającymi dobrobyt i zdrowy rozwój branży gier online”. .”

Wśród zatwierdzonych gier znalazły się „Counter War: Future” firmy Tencent i „Firefly Assault” firmy NetEase.

Projekt wytycznych dotyczących ograniczeń w grach online spowodował w piątek gwałtowny spadek cen akcji producentów gier wideo, takich jak Tencent i Netease, powodując straty rzędu dziesiątek miliardów dolarów i ciągnąc chińskie indeksy w dół.

Wytyczne administracji mówią, że gry online nie będą mogły oferować zachęt za codzienne logowanie lub zakupy. Inne ograniczenia obejmują ograniczenie ilości baterii, które użytkownicy mogą doładować i wydawanie ostrzeżeń o „irracjonalnych zachowaniach konsumpcyjnych”.

W piątek akcje Netease notowane na Nasdaq spadły o 16,1%, podczas gdy akcje Netease notowane w Hongkongu spadły o 25%. Akcje Tencenta spadły o 12%. Huya Inc, mały producent gier online, stracił 10,7% na nowojorskiej giełdzie. Ogólnie rzecz biorąc, firmy straciły dziesiątki miliardów dolarów na wartości rynkowej.

W poniedziałek rynek w Hongkongu był zamknięty ze względu na Boże Narodzenie. Ceny akcji w Szanghaju pozostały bez zmian.

Departament Prasy i Publikacji podał, że w 2023 roku wydano 1075 numerów wersji gry, w tym 977 produktów lokalnych i 98 z importu.

Przytoczyła także „Raport dotyczący chińskiego przemysłu gier hazardowych z 2023 r.”, z którego wynika, że ​​przychody ze sprzedaży krajowego rynku gier online przekroczyły w 2023 r. 300 miliardów juanów (42 miliardy dolarów), a liczba osób grających w gry sięgnęła 668 milionów.

READ  Amerykański rynek mieszkaniowy ustabilizował się wraz ze wzrostem liczby pozwoleń na budowę domów jednorodzinnych

„Komitet roboczy ds. gier ma nadzieję, że jednostki członkowskie wykorzystają tę okazję do wprowadzenia na rynek większej liczby produktów wysokiej jakości, promowania wysokiej jakości rozwoju branży gier online oraz przyczynią się do promowania dobrobytu i rozwoju kulturalnego oraz budowy silnego kulturowo kraju” – powiedziała. powiedział. .

W ostatnich latach Chiny podjęły różne środki przeciwko sektorowi gier online.

W 2021 r. organy regulacyjne ograniczyły czas, jaki dzieci mogą spędzać na grach do zaledwie trzech godzin tygodniowo, wyrażając zaniepokojenie uzależnieniem od gier wideo. Zezwolenia na nowe gry wideo zostały zawieszone na około osiem miesięcy, ale wznowiono je w kwietniu 2022 r., gdy złagodziły się szersze represje wobec całej branży technologicznej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *