Final Fantasy Creator o tym, dlaczego gry RPG były lepsze w latach 90

Podczas gdy japońskie gry różnych gatunków odnoszą obecnie sukcesy, lata 2000. nie były już tak dobre, zwłaszcza na rynkach zachodnich. Od tego czasu pojawiło się wiele spekulacji na ten temat Przyczyny, dla których japońskie gry ucierpiały w tych latach, często pochodzą od samych mieszkańców Zachodu, a niektórzy wskazują na główne trendy w projektowaniu gier. Ale ostatnie komentarze od Final FantasyTwórca Hironobu Sakaguchi sugeruje, że prawdopodobną przyczyną jest upadek unikalnego sprzętu konsolowego, ekskluzywność i różnice kulturowe.

Pod koniec lat 90. japońskie gry, takie jak Final Fantasy VIII Wyzwalacz chronografuLub Castlevania Stały się one obowiązkowym doświadczeniem ze względu na ich inspirujące historie, doskonałe renderowanie techniczne i wciągającą rozgrywkę. Ale następne dwie dekady to inna historia. Wpisy oczekiwane jak Final Fantasy XIII Nie spełnił oczekiwań sprzedażowych wraz z pojawieniem się zachodnich gier RPG, takich jak TK (i wielu uważało, że pociąg wykoleił się począwszy od 2001 roku). Final Fantasy X). Ostatnie próby franczyzy jako Sakaguchi niebieski smok Na Xboksie 360 ​​w 2006 roku spotkała się co najwyżej z chłodnym przyjęciem. Tymczasem gry zachodnie, takie jak efekt masowy Stały się nowe doznania w grach. Podczas gdy niektórzy mogą wskazywać na spadek zainteresowania tradycyjnymi liniowymi formami opowiadania historii w grach jako możliwy powód, Hironobu Sakaguchi podejrzewa, że ​​dramatyczne zmiany w sprzęcie używanym do grania w gry stanowią trudną ścieżkę dla japońskich programistów.

Sakaguchi: „Konsole takie jak NES i PlayStation były bardzo wyjątkowymi urządzeniami”

Mówiąc do IGN wraz z Castlevania Starszy producent Koji Igarashi Sakaguchi omówił, dlaczego uważa, że ​​japońskie gry są „wyższej jakości” dla systemów z „specyficznym sprzętem”, takim jak NES czy PSX. Odpowiedź, jak może podejrzewać wielu studentów historii gier wideo, ma związek z tymi konsolami. W przypadku specyficznych konfiguracji sprzętowych produkowanych przez japońskie firmy programiści w tamtym czasie musieli stać się ekspertami w zakresie najlepszego wykorzystania tego sprzętu, a nabywanie tych umiejętności nie było barierą językową. Sakaguchi powiedział:

READ  Microsoft właśnie zmienił najbardziej kontrowersyjny projekt systemu Windows 11

„[Specific, Japanese-made consoles] Ułatw japońskim programistom opanowanie sprzętu, ponieważ możemy zapytać Nintendo lub Sony bezpośrednio po japońsku. Z tego powodu – zdaję sobie sprawę, że to może być niegrzeczne – japońskie gry były wówczas lepszej jakości. W rezultacie japońskie gry były uważane za ciekawsze, ale gdy rozwój sprzętu stał się łatwiejszy, sytuacja szybko się zmieniła”.

Castlevania Producent Koji Igarashi dodał, że „długa historia kultury PC” na Zachodzie była lepiej dostosowana do trendów sprzętowych, które miały nastąpić w 2000 roku, trend ten trwa do dziś. Konsole z serii PS5 i Xbox bardziej pasują do komputera niż jakiekolwiek dedykowane pudełka z grami. Ta zmiana nie była łatwa.

Igarashi opisuje tę podróż jako pełną wyzwań i rozwoju. Powiedział: „Japońscy programiści nie mogli już polegać na swojej specjalizacji jako programiści konsol i musieli opanować tworzenie komputerów PC”.

Chociaż niektórzy mogą szybko zauważyć, być może, że PS3 Wyjątkowy i irytujący Szerokopasmowy silnik komórkowy Z pewnością pasuje do kryteriów „pewnego sprzętu”, być może o to chodziło Również konkretny. Chociaż Sony złożyło niesamowite obietnice dotyczące jego wydajności (i Dziwne reklamy), była jego wyjątkowa architektura Zadanie dla programistów na całym świecieco doprowadziło do Sony Odsuń się od PS4. Ale lata 2000. to także czas, w którym szczególnie japońskie gry Final Fantasyprzechodząc na wersje wieloplatformowe. diabeł może płakać 4 To była kolejna godna uwagi seria, która przeskoczyła na inne platformy. Przełamało to trend skupiania się na określonym zestawie ograniczeń sprzętowych. A wtedy nie było tak dobrze. Naturalnym wydaje się teraz oczekiwanie, że a Final Fantasy Pojawiać się na wielu konsolach, ale reklamować Trzynasty Zbliża się do Xboxa 360 To była wielka niespodzianka w latach 2000.

READ  Temat: United Airlines zmaga się z pilotami, którzy unikają kapitańskiego fotela

Sakaguchi uważa, że ​​miejsce, w którym gramy w nasze gry, również ma znaczenie

Sakaguchi powiedział również, że „różnice kulturowe” między Japonią a Zachodem powodują znaczące różnice w rodzajach tworzonych gier. „Na Zachodzie dzieci często od najmłodszych lat dostają własny pokój, podczas gdy w Japonii cała rodzina śpi razem w tym samym pokoju” – powiedział Sakaguchi. Kontynuował: „Te małe różnice kulturowe można odczuć w grach, które tworzymy dzisiaj […] Myślę, że przede wszystkim duma z mojego japońskiego pochodzenia kulturowego przyciąga ludzi do moich gier”.

Chociaż mogę powiedzieć, że moja własna sypialnia prawdopodobnie poprawiła moje doświadczenie Final Fantasy VIIKomentarze Sakaguchiego na temat skoncentrowanego opanowania określonych urządzeń prawdopodobnie wyjaśniają, dlaczego takie epickie doświadczenia często wydają się unikalne dla platform, na których grałem. A może to tylko nostalgiczna rozmowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *