Fornite Fine w wysokości 520 milionów dolarów od FTC wyznacza nową erę: regulacje projektowe

Fortnite na Nintendo Switch

obrazek: czuwanie (walka giełdowa)

W szeroko zakrojonej ugodzie ogłoszonej w poniedziałek Federalna Komisja Handlu Epic Games ukarane grzywną 520 milionów dolarów po tym, jak twórca Fortnite został oskarżony o różne niesmaczne praktyki biznesowe. Skarga dotyczy wielu kwestii, od domniemanych naruszeń prywatności dzieci po nakłanianie użytkowników do dokonywania niezamierzonych zakupów, ale jest nadrzędny temat: oszukańczy projekt.

Firma Epic zgodziła się wprowadzić szereg zmian w swoich interfejsach w ramach ugody, takich jak zwiększenie trudności w procesie zakupu, aby uniknąć przypadkowych płatności, nowy system natychmiastowego anulowania zakupu oraz wyłączenie czatów głosowych dla nieletnich.

„Epic użył ustawień domyślnych naruszających prywatność i zwodniczych interfejsów, które oszukały użytkowników Fortnite, w tym nastolatków i dzieci” – powiedziała Lena Khan, przewodnicząca FTC. stwierdzenie. „Ochrona społeczeństwa, zwłaszcza dzieci, przed inwazją na prywatność w Internecie i ciemnymi wzorami jest najwyższym priorytetem komisji, a te działania egzekucyjne pokazują firmom, że FTC rozprawia się z tymi nielegalnymi praktykami”.

Po latach debat organy regulacyjne koncentrują się na manipulacyjnych możliwościach interfejsów cyfrowych, a rząd wydaje się być gotowy do działania przeciwko nim.

powiedział John Davison, dyrektor ds. postępowań sądowych i starszy doradca w firmie Electronic Prywatność Informacja Centrum, znane jako EPIC (bez związku z Epic Games).

Ustawodawcy mają teraz świeże spojrzenie na wady projektowania cyfrowego. Coraz większą wagę przywiązują do układu i kompozycji w sieci. Aktualizacja zeszłorocznej ustawy California Consumer Privacy Act Ciemne wzory są zabronione, termin odnoszący się do oszukańczego projektu. ok minęło Kod projektowy dostosowany do wieku we wrześniu, która zobowiązuje firmy do nadania priorytetu bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu dzieci w projektowaniu usług internetowych. Podobne prawo w Wielkiej Brytanii o tej samej nazwie weszło w życie w zeszłym roku – netting a 30 milionów dolarów kary dla TikToka— a stan Nowy Jork rozważa bardziej agresywny projekt ustawy dla dzieci. Amerykańskie federalne organy regulacyjne również przejmują kontrolę: Federalna Komisja Handlu zorganizowała warsztaty na temat ciemnych wzorców w 2021 r.

„Zdecydowanie nastąpiła zmiana w kierunku przepisów dotyczących projektowania” — powiedział Justin Brockman, dyrektor ds. polityki technologicznej w Consumer Reports i były dyrektor ds. badań technologicznych w FTC. „Uznaje się, że wybory dotyczące struktury platformy mieszczą się w zakresie tego, do czego mogą dążyć organy regulacyjne, i bardziej rozważa się proszenie firm o rozważenie innych wartości w projektowaniu produktów”. (Ujawnienie: ten reporter pracował wcześniej w dziale prasowym Consumer Reports, niezależnie od skrzydła rzecznictwa, w którym pracuje Brookman.)

Organizacja projektowa jest złożona. Możesz wpływać na zachowanie użytkowników, zmieniając kolor jednego przycisku na niebieski, a drugiego na czerwony, ale nikt nie chce, aby rząd dyktował kolory na stronach internetowych. Jednak w przypadkach takich jak Fortnite problemy są bardziej zauważalne.

FTC stwierdziło, że „nielogiczna, niespójna i myląca konfiguracja przycisków” Epic oszukała graczy z setek milionów dolarów niechcianych zakupów. Gracze mogą kupować rzeczy przez pomyłkę, próbując wybudzić grę z trybu uśpienia lub klikając przycisk natychmiastowego zakupu znajdujący się obok elementu podglądu. Gdy ponad milion użytkowników skarżyło się na problem, firma Epic rzekomo ich zignorowała. „Korzystając z wewnętrznych testów, Epic celowo wstrzymał funkcje anulowania i zwrotu pieniędzy, aby utrudnić ich znalezienie” – powiedział FTC. Firma Epic zamroziła konta użytkowników, jeśli próbowali zakwestionować opłaty w swoich firmach obsługujących karty kredytowe.

„Ta ugoda obudzi firmy, które przyjrzą się dokładnie temu, co FTC postrzega jako projekt manipulacyjny, aby upewnić się, że nie popełniają tych samych praktyk” – powiedział Davison z EPIC.

Być może najbardziej zaskakująca część ugody dotyczy funkcji czatu głosowego Fornite. Czaty były domyślnie włączone, nawet dla dzieci, narażając je na molestowanie, a nawet napaść na tle seksualnym. Według Federalnej Komisji Handlu narusza to przepisy dotyczące nieuczciwych praktyk biznesowych. Tym, co wyróżnia ten argument, jest jednak to, że traktuje czaty głosowe jako z natury niebezpieczne, a zatem podlegają kontroli regulacyjnej.

„Mówienie, że domyślne włączanie czatu głosowego jest samo w sobie szkodliwe, jest zupełnie nową zasadą FTC. Nie mogę sobie przypomnieć żadnych podobnych przypadków, w których powiedzieliby, że ten rodzaj wyboru projektu jest z natury szkodliwy” – powiedział Brockman.

To rozumowanie może mieć szersze implikacje, biorąc pod uwagę inne funkcje technologiczne i usługi, które mogą wiązać się z ryzykiem wewnętrznym. Pomyśl na przykład o krytyce, że algorytm TikTok uzależnia lub Linki do Instagrama Na myśli samobójcze i zaburzenia odżywiania wśród nastoletnich dziewcząt.

„Fortnite jest w pewnym sensie platformą mediów społecznościowych, do tego stopnia, że ​​ma funkcje czatu, a FTC twierdzi, że firmy mają większy obowiązek zaprojektowania swoich systemów w celu zwolnienia od szkód” – powiedział Brockman.

Według Davissona zwrot w Fortnite jest zachęcający, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę tryby ciemności w kontekście kwestii prywatności. „Ewoluuje zrozumienie i akceptacja, że ​​projekt platformy i strony internetowej jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do wydobywczego nadzoru komercyjnego” – powiedział Davison. „Jest to coś, czym należy się zająć w ramach szerszego nacisku na ochronę danych”.

READ  Jeśli iMessage odetnie oba końce tweetów, nie jesteś sam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *