Rozwój zawartości wirtualnej rzeczywistości i narzędzi programowych przez firmę Apple ma fundamentalne znaczenie dla tworzenia doświadczeń, które nadają słuchawkom przyszły cel. Jego najnowszy duży nowy produkt, Apple Watch, został wprowadzony na rynek z około 3000 aplikacji, ale z tego powodu miał trudności z uruchomieniem Recenzenci techniczni stwierdzili, że kilka z tych aplikacji było przydatnych. Podobne niedociągnięcia zostały dotknięte Okulary wirtualnej rzeczywistości Meta Questktórych sprzedaż w zeszłym roku przekroczyła 10 milionów, ponieważ wielu postrzega ją jako urządzenie do gier.
Od oryginalnego Macintosha po iPada, Apple rozwijało produkty, które przyciągają szerokie grono potencjalnych klientów i mają wiele zastosowań. Szacuje się, że w zeszłym roku sprzedał 240 milionów iPhone’ów, co stanowi około połowy jego 366 miliardów dolarów całkowitej sprzedaży. Analitycy powiedzieli, że aby zestaw słuchawkowy był opłacalny, będziesz potrzebować narzędzi wykraczających poza sferę niszowych gier wideo.
CEO Apple’a Tim Cook od lat mówi o potencjale rozszerzonej rzeczywistości. W 2016 roku powiedział inwestorom, że firma mocno w niego inwestuje i uznał to za „wielką okazję biznesową”. Mniej więcej w tym czasie kilku pracowników kampusu Apple czytało „Ready Player One”, futurystyczną powieść o wirtualnej rzeczywistości i rozmawiało o możliwościach stworzenia własnego świata rzeczywistości mieszanej Apple.
Apple zatrudnił inżyniera z Dolby Technologies, Mike’a Rockwella, i przydzielił mu kierowanie projektem. Dwie osoby zaznajomione z projektem powiedziały, że jego wczesne starania o stworzenie produktu z rozszerzoną rzeczywistością były utrudnione przez słabą moc obliczeniową. Ci ludzie powiedzieli, że ciągłe wyzwania związane z mocą baterii zmusiły Apple do opóźnienia premiery do przyszłego roku.
Inicjatywa rozszerzonej rzeczywistości podzieliła Apple. Co najmniej dwóch członków zespołu zajmującego się projektowaniem przemysłowym powiedziało, że odeszli z firmy, po części z powodu obaw związanych z opracowaniem produktu, który może zmienić sposób, w jaki ludzie wchodzą ze sobą w interakcje. Taka wrażliwość wzrosła w firmie wśród Opinia publiczna jest coraz bardziej zaniepokojona czasem, jaki dzieci spędzają przed ekranami.
Z panem Rockwellem na czele firmy, produkt będzie jednym z pierwszych, które wyjdzie z Apple kierowanego przez jego zespół inżynierów, a nie współzałożyciela Steve’a Jobsa, który zmarł w 2011 roku, i byłego dyrektora ds. projektowania, Jony Ive, który odszedł z firmy w 2019 roku. Pan Yves i jego projektanci kierowali projektem Apple Watch, który określił, jak wygląda, jak działa i jak jest sprzedawany.
Programowanie pana Favreau pokazuje, jak Apple stara się odróżnić swój produkt od Meta. Pokazuje również, w jaki sposób firma wykorzystuje relacje, które rozwinęła w Hollywood od czasu uruchomienia Apple TV+ w 2019 roku.
„Muzyk. Guru kawy. Specjalista od zombie. Adwokat mediów społecznościowych. Introwertyk. Ekstremalny miłośnik jedzenia. Ewangelista alkoholu”.