Gracze lamentują nad końcem Warcrafta w Chinach w ramach drogi Blizzarda i NetEase

17 listopada (Reuters) — Blizzard Entertainment (ATVI.O) i NetEase (9999.HK) W czwartek zdenerwował tysiące graczy, mówiąc, że programy takie jak „World of Warcraft” nie będą dostępne w Chinach od przyszłego roku, ponieważ kończy się 14-letnia współpraca.

Akcje NetEase spadły o 9% w Hongkongu po tym, jak Blizzard powiedział, że nie jest w stanie osiągnąć porozumienia z firmą z siedzibą w Hangzhou, które jest zgodne z „Zasadami operacyjnymi i obowiązkami wobec graczy i pracowników” firmy z Kalifornii.

Ogłoszenie Blizzarda, które nie zawierało dalszych szczegółów, było najpopularniejszym tematem na chińskiej platformie Weibo z ponad 100 milionami wyświetleń, gdy użytkownicy wyrażali swój szok i smutek. Wielu twierdziło, że grało w jej gry przez ponad dekadę.

„Moja młodość została naznaczona graniem w Hearthstone”, powiedział jeden, podczas gdy inny ubolewał: „Jestem taki smutny. Gram w gry Blizzarda od 2008 roku… Jak się pożegnać?”.

Blizzard powiedział, że nowe sprzedaże zostaną zawieszone w nadchodzących dniach, a gracze otrzymają więcej szczegółów.

Gry, które zostaną zawieszone do północy 24 stycznia, to „World of Warcraft”, „Hearthstone”, „Warcraft III: Reforged”, „Overwatch”, „seria StarCraft”, „Diablo III” i „Heroes of the Storm”, Blizzard powiedział.

NetEase stał się drugą co do wielkości firmą zajmującą się grami w Chinach po Tencent Holdings (0700.HK) Wiele z tego wynikało z umów, które zawarł w 2008 roku jako partner wydawniczy Blizzarda w Chinach, kiedy Blizzard zakończył umowę z The9 Ltd. (NCTY.O).

NetEase wydał później oświadczenie w języku chińskim, w którym wyraził przykrość z powodu ujawnienia Blizzarda, podkreślając jednocześnie, że obie firmy nie były w stanie uzgodnić głównych warunków współpracy.

W anglojęzycznym oświadczeniu NetEase powiedział, że rozwiązanie umów licencyjnych, które wygasają 23 stycznia, nie będzie miało „istotnego wpływu” na jego wyniki.

„Będziemy kontynuować naszą obietnicę, aby dobrze służyć naszym graczom do ostatniej chwili. Upewnimy się, że dane i aktywa naszych graczy są dobrze chronione we wszystkich naszych grach” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny NetEase, William Ding.

READ  Źródła podają, że zwolnienia Tesli negatywnie wpływają na wysoką wydajność, a niektóre działy zostały zredukowane

NetEase powiedział, że jego niedawno opublikowany „Diablo Immortal”, który został opracowany wspólnie przez NetEase i Blizzard, jest objęty oddzielną długoterminową umową, umożliwiającą kontynuację usługi w Chinach.

Powiedział, że gry Blizzarda miały niski, jednocyfrowy udział w całkowitych przychodach netto i dochodzie netto w 2021 roku i pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku.

W raporcie badawczym opublikowanym 9 listopada Daiwa Capital Markets oszacowała, że ​​brak gier Blizzarda może zmniejszyć przychody NetEase o 6-8% w przyszłym roku.

Oparto to na szacunkach, że licencjonowane gry stanowią około 10% całkowitych przychodów NetEase, a Blizzard odpowiada za 60-80% licencjonowanych gier.

Dodatkowe raporty Bharata Govinda Gautama z Bengaluru; Pod redakcją: Rashmi Aish, Savio D’Souza, Sherry Jacob-Phillips i Alexander Smith

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *