Meta zaprezentowała zestaw słuchawkowy rzeczywistości mieszanej Quest 3 przed debiutem Apple w wirtualnej rzeczywistości

NOWY JORK (Reuters) – Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Meta Platforms (META.O), zaprezentował w czwartek zestaw słuchawkowy nowej generacji z mieszaną rzeczywistością, Quest 3, ponieważ firma przygotowuje się do przekształcenia przez Apple wschodzącego rynku, który kiedyś był zdominowany przez Meta. Do teraz.

Począwszy od 499 USD, Zuckerberg powiedział w poście na Instagramie przed doroczną konferencją gier Meta, urządzenie będzie o 40% cieńsze niż poprzedni zestaw słuchawkowy firmy i będzie oferować mieszaną kolorystycznie rzeczywistość, która łączy elementy rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości (AR / VR) .

Meta powiedziała również, że obniży ceny swoich istniejących zestawów słuchawkowych Quest 2, jednocześnie dodając ulepszenia wydajności do tego sprzętu, aby zapewnić płynniejsze wrażenia użytkownika.

Zuckerberg powiedział, że Quest 3 będzie wyposażony w nowy chipset Qualcomm z dwukrotnie większą wydajnością graficzną niż Quest 2. Powiedział, że urządzenie zostanie uruchomione jesienią i obiecał więcej szczegółów na dorocznej konferencji firmy AR / VR 27 września.

Ogłoszenie Zuckerberga pojawiło się niecały tydzień przed tym, jak rywal technologiczny Apple (AAPL.O) zaprezentuje swoje pierwsze urządzenie rzeczywistości mieszanej, wysokiej klasy produkt w cenie około 3000 USD, zgodnie z raportem Bloomberga.

Według szacunków firmy badawczej IDC, sprzęt Meta Quest 2 i Quest Pro stanowił prawie 80% z 8,8 miliona zestawów słuchawkowych do rzeczywistości wirtualnej sprzedanych w 2022 roku.

Pico zajął drugie miejsce z 10% udziałem chińskiego ByteDance, który jest również właścicielem rywala w mediach społecznościowych TikTok.

Jednak pomimo swojej dominacji, Meta z trudem sprzedawała swoją wciągającą wizję „metaverse” połączonych wirtualnych światów i rozszerzała swój rynek sprzętu poza niszę społeczności graczy.

Firma umieściła osiem z 10 najpopularniejszych aplikacji w swoim sklepie Quest w kategorii Gry, zgodnie z zestawieniem Reutera.

Po wzroście zainteresowania podczas pandemii, sprzedaż zestawów słuchawkowych spadła w pierwszym kwartale tego roku, a całkowity rynek zestawów AR/VR spadł o 54,4% rok do roku.

READ  Szczegóły dotyczące procesorów graficznych AMD RDNA 3 dla kart graficznych Radeon RX 7000

Przychody z segmentów Meta Reality Labs, które obejmują sprzedaż zestawów słuchawkowych, spadły w ostatnim kwartale o 50% w porównaniu z rokiem poprzednim.

To stawia Meta daleko w tyle na ścieżce, którą wcześniej przewidział dla Unity. Jeden martwy dyrektor w 2018 roku że metaverse firmy osiągnie 100 milionów sztuk w ciągu dekady, z czego połowa to urządzenia Meta.

„Od teraz do końca roku nastąpi spowolnienie” – powiedział Jitesh Ubrani, dyrektor ds. badań, który śledzi rynek rzeczywistości wirtualnej w IDC. „Wirtualna rzeczywistość była jak dotąd w dużej mierze budowana wokół gier. I myślę, że gry będą nadal dominującym przypadkiem użycia nawet w przyszłości.”

Nawet na rynku gier Meta jest zagrożona przez Sony, które dominuje na rynku sprzętu do gier dzięki PS5. Sony wypuściło w lutym zestaw słuchawkowy do gier drugiej generacji, PS VR2, i ma świetne wsparcie programistów.

Wydaje się, że Meta opiera się obecnie na tym rynku, łącząc ogłoszenie Quest 3 z corocznym Games Show, podczas którego firma drażniła nowe sposoby, w jakie użytkownicy mogą zabijać wampiry i przechytrzyć złe boty w nadchodzących wydaniach.

W marcu Meta obniżyła ceny większości swoich istniejących słuchawek Quest w nadziei na wzbudzenie popytu, po podniesieniu ceny podstawowej wersji Quest 2128 GB w lipcu 2022 r.

Jego wysokiej klasy Meta Quest Pro kosztuje teraz około 1000 USD, w porównaniu z ceną początkową 1500 USD, a wersja Quest 2 o pojemności 256 GB zaczyna się teraz od około 430 USD, w porównaniu z 500 USD.

Firma poinformowała w czwartek, że ponownie obniży ceny Quest 2 od 4 czerwca, przy czym cena podstawowego urządzenia spadnie do pierwotnej ceny 300 USD, a wersji 256 GB do 350 USD.

Aby przyciągnąć więcej widzów, Zuckerberg w ostatnich latach poczynił kroki w świecie fitnessu, publikując filmy, na których używa urządzeń Meta podczas szermierki z medalistami olimpijskimi i wymiany ciosów z zawodnikami mieszanych sztuk walki.

READ  Microsoft nakłada limit na ostatnią wersję próbną Xbox Game Pass za 1 USD

Wygrał bitwę z amerykańskimi organami nadzoru antymonopolowego, aby przejąć twórcę aplikacji stojącej za aplikacją fitness VR Supernatural. Podczas procesu prawnicy rządowi przedstawili dowody na to, że kierownictwo Meta zidentyfikowało fitness jako sposób na rozszerzenie wykorzystania wirtualnej rzeczywistości poza istniejącą bazę fanów, w większości młodych graczy.

Zuckerberg zbudował również narzędzia zwiększające produktywność, aby sprzedawać zestawy słuchawkowe Quest jako wirtualne biura, w tym partnerstwo z Microsoftem w celu udostępnienia aplikacji takich jak Teams i Outlook na urządzeniach.

(Raportowanie Katie Paul). Dodatkowe raporty autorstwa Yuvraja Malika i Stephena Nelisa. Montaż przez Lisę Shumaker

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *