Netflix wyda 2,5 miliarda dolarów na koreańskie treści w ciągu najbliższych czterech lat – The Hollywood Reporter

Netflix podwaja liczbę koreańskich treści po tym, jak wywarł globalny wpływ na seriale takie jak Gra w kalmaryI chwała I Fizyczne: 100.

W poniedziałek kanał poinformował w oświadczeniu skierowanym do lokalnej prasy koreańskiej, że wyda 2,5 miliarda dolarów w Korei Południowej w ciągu najbliższych czterech lat na produkcję koreańskich seriali telewizyjnych, filmów i programów bez scenariusza. Według firmy, ogromna inwestycja jest dwukrotnie wyższa niż wydatek Netflix w Korei między premierą na rynku krajowym w 2016 roku a dniem dzisiejszym.

Plany inwestycyjne zostały po raz pierwszy omówione podczas spotkania prezydenta Korei Południowej Yoon Sok-yula i współzarządzającego Netflix Teda Sarandosa w Waszyngtonie, gdzie Yoon przybył w poniedziałek z wizytą państwową.

„Byliśmy w stanie podjąć tę decyzję, ponieważ mamy wielką pewność, że koreański przemysł kreatywny będzie nadal opowiadał wspaniałe historie” – powiedział Sarandos. „Nie mam wątpliwości, że nasza inwestycja wzmocni nasze długoterminowe partnerstwo z Koreą i koreańskim ekosystemem kreatywnym” – dodał.

Spotkanie z prezydentem Korei odbyło się w domu Blaira w Waszyngtonie, a Sarandosowi towarzyszyła Bella Bagaria, dyrektor ds. treści w Netflix; Minyoung Kim, wiceprezes ds. treści na region Azji i Pacyfiku (z wyłączeniem Indii); oraz Kang Dong-han, wiceprezes ds. treści koreańskich.

według Lokalna prasa koreańskaYoon zachęcał Netflix do niedawnego zaangażowania inwestycyjnego, nazywając to „ogromną szansą” dla sektora rozrywki w Korei Południowej, a także dla Netflix.

Sarandos osobiście zapoczątkował ambicje Netflix dotyczące koreańskich treści, finansując 50 milionów dolarów dramatu science-fiction Bong Joon-ho, pisarza K, Bong Joon-ho. dobrze w 2016 roku. Od tego czasu streamer z powodzeniem osiągnął i napędza globalny wzrost koreańskich treści, wydając serię międzynarodowych hitów, takich jak Piękny domI Gra w kalmaryI skazany na zagładęa ostatnio sensacja telewizji reality 100 moje ciało I film fabularny Zabij kota.

Inwestycje Netflix w koreańskie treści okazały się szczególnie korzystne w zwiększaniu liczby subskrypcji w Azji, gdzie wzrost w segmencie wideo premium jeszcze się nie zatrzymał. Według regionalnej firmy konsultingowej MPA, w ubiegłym roku Netflix wydał 29 ekskluzywnych K-dramatów, z których 6 znalazło się wśród 10 najczęściej oglądanych tytułów w regionie Azji i Pacyfiku w 2022 roku. K-dramy były również najczęściej oglądaną kategorią treści w regionie Azji i Pacyfiku w zeszłym roku, odpowiadając za 28 procent całkowitej oglądalności w regionie, następnie 25 procent w przypadku seriali amerykańskich, 12 procent w przypadku filmów amerykańskich i 10 procent w przypadku japońskich anime, według analizy MPA.

READ  Ponad 30 lat później zakończył się pokaz Moreya Povicha

Jednak Netflix nie jest sam w swoim trendzie wzrostowym w koreańskim sektorze treści. Według ekspertów branżowych na rynku, Disney+, Amazon Prime Video i Apple TV+ wydają dużo pieniędzy na pozyskiwanie i produkcję oryginalnych koreańskich treści, co szybko zwiększyło koszty najlepszych talentów i tytułów. Inwestują również krajowe usługi nadawcze w Korei – w tym operatorzy mający silnych lokalnych sponsorów, tacy jak Tving (wspierany przez giganta studyjnego CJ ENM, nadawcę JTBC i firmę technologiczną Naver) oraz Wavve (będący współwłaścicielem nadawców KBS, MBC, SBS i SK Telecom). ) . Dużo treści lokalnych, aby zdobyć gałki oczne w domu i regionie.

Podczas spotkania z Yoonem Sarandos opisał koreańskich twórców jako będących obecnie „w sercu globalnego kulturowego ducha czasu”.

Nadchodzi więcej…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *