Późnonocne programy wygasają podczas pierwszej jesieni strajku książki

Zaledwie kilka godzin po tym, jak związek reprezentujący tysiące scenarzystów telewizyjnych i filmowych ogłosił swój strajk, setki jego członków zajęły we wtorek cały blok mieszkalny na środkowym Manhattanie.

Zebrani przed wydarzeniem NBCUniversal na Piątej Alei scenarzyści skandowali „Brak umowy, brak treści” i trzymali transparenty z hasłami takimi jak „Ołówki w dół!!!”. i „Ostrzeżenie o spoilerach: wygramy”.

„Te firmy całkowicie niszczą naszą branżę” – powiedział Tony Kushner, słynny dramaturg i scenarzysta filmów takich jak „Lincoln” i „The Fable Mans”, odnosząc się do hollywoodzkich studiów.

Był to hałaśliwy pokaz solidarności, który odbił się echem w szeregach strajkujących przed głównymi studiami w Los Angeles. Ale natychmiastowe skutki strajku — który zrujnował 15 lat pokoju pracy w przemyśle rozrywkowym i spowodował zatrzymanie dużej części hollywoodzkiej linii montażowej — były najbardziej odczuwalne w świecie nocnej telewizji, która natychmiast zgasła. .

We wtorek po południu NBC wydało oświadczenie, że nadchodząca edycja „The Tonight Show Starring Jimmy Fallon” będzie powtórką z kwietnia. Late Night With Seth Meyers odwołał program, który miał zawierać wywiad z aktorką Rachel Weisz, zastępując go powtórką z lutego.

Nowe odcinki nocnego programu prowadzonego przez Stephena Colberta i Jimmy’ego Kimmela również zostały zawieszone. „Saturday Night Live” anulowało nowy odcinek zaplanowany na ten weekend z Petem Davidsonem jako gospodarzem. NBC powiedział, że „umieści go z powrotem na antenie do odwołania”, zwiększając prawdopodobieństwo, że program może nie być w stanie zakończyć 48. sezonu do końca sezonu.

Jak długo wieczorne talk-show pozostają poza anteną, jest kwestią otwartą. Podczas ostatniego strajku w 2007 roku nocne programy stopniowo powracały po około dwóch miesiącach, mimo że ich scenarzyści pozostawali na liniach strajkowych. (Ten strajk trwał 100 dni).

Pan Kimmel, nocny gospodarz ABC, płacił swojemu personelowi z własnej kieszeni podczas tego strajku i po latach powiedział, że musi wrócić w powietrze, ponieważ był prawie wyczerpany. oszczędności w jego życiu.

READ  Pierwszym meksykańskim stoiskiem taco, które otrzymało gwiazdkę Michelin, jest mała firma, w której mięso poddawane jest obróbce cieplnej

David Letterman, który był właścicielem nocnego programu CBS za pośrednictwem swojej firmy produkcyjnej Worldwide Pants, zawarł umowę z Writers Guild of America, która pozwoliła jego scenarzystom wrócić do programu.

Inni gospodarze, których programy były własnością firm medialnych, nie mieli tyle szczęścia. Gospodarze, tacy jak pan Kimmel i Conan O’Brien, wrócili bez swojej książki i odważnie próbowali zorganizować swoje programy bez zwykłych monologów. Pan O’Brien musiał uciekać się do sztuczek zabijających czas, takich jak układanie obrączki na biurku, Ustaw dla niej czasomierz.

Jay Leno, gospodarz „The Tonight Show”, rozgniewał urzędników WGA, pisząc własne żarty. „Żyd, chrześcijanin i muzułmanin wchodzą do baru” – powiedział pan Leno podczas swojego otwierającego monologu, który trwał około 10 minut. „Żyd mówi do muzułmanina: „Słuchaj, nie mam pojęcia, co oni mówią, bo jest strajk książek”.

Nocni gospodarze i ich czołowi producenci odbyli w ostatnich tygodniach telekonferencje, koordynując reakcję na wypadek strajku, jak twierdzi osoba zaznajomiona z planami, która ze względu na delikatność sytuacji mówiła pod warunkiem zachowania anonimowości.

W przeciwieństwie do wrogości, jakie towarzyszyły tak zwanym nocnym wojnom lat 90., gospodarze skoordynowali wysiłki, aby pokazać, że są w przyjaznych, choć wciąż konkurencyjnych stosunkach. Kiedy James Corden zapisał się do „The Late Late Show” w zeszłym tygodniu, był tam zarejestrowana sztuka w którym wystąpili razem pan Colbert, pan Fallon, pan Kimmel i pan Myers.

Pan Myers, gospodarz programu NBC o 12:30, odniósł się do zniszczeń spowodowanych ostatnim strajkiem w innym segmencie w zeszłym tygodniu.

„To nie dotyczy tylko pisarzy” — powiedział Myers. Tylko w wideo internetowym. „Dotyczy to wszystkich niesamowitych pracowników, którzy nie piszą w tych programach”.

Dodał, że jest dumnym członkiem WGA i jest głęboko przekonany, że to, o co proszą pisarze, „nie jest nierozsądne”.

READ  „Indiana Jones”, „Marvels”, „Wish” i nie tylko. - Czas dostawy

„Jeśli nie zobaczysz mnie tutaj w przyszłym tygodniu”, powiedział, „wiedz, że nie jest to łatwe i że będę smutny, że też za tobą tęsknię”.

Strajk będzie musiał trwać znacznie dłużej, zanim widzowie zaczną dostrzegać efekty na scenariuszach programów telewizyjnych i filmów, ponieważ dla nich proces produkcji może zająć miesiące, a nawet ponad rok. Ale sam fakt, że nagle zaprzestano produkcji wielu produktów, był ciosem dla branży już w ostatnich latach wstrząśniętej pandemią i ogromnymi zmianami technologicznymi.

Największym problemem pisarzy są zarobki. Powiedzieli, że ich wynagrodzenie uległo stagnacji, mimo że produkcja telewizyjna gwałtownie wzrosła w ciągu ostatniej dekady. Związki reprezentujące pisarzy, wschodnie i zachodnie oddziały Writers Guild of America, stwierdziły, że „zachowanie firm stworzyło ekonomię pracy w uzwiązkowionej sile roboczej, a ich niezachwiana postawa w tych negocjacjach pokazała ich zaangażowanie w dalszą dewaluację zawodu pisarskiego”.

Liderzy WGA nazwali ten moment „egzystencjalnym”, argumentując, że „stawką w tych negocjacjach jest przetrwanie pisania jako zawodu”.

Stowarzyszenie Producentów Filmowych i Telewizyjnych, które negocjuje w imieniu hollywoodzkich firm, oświadczyło w oświadczeniu na krótko przed ogłoszeniem strajku, że jego oferta obejmuje „hojne podwyżki wynagrodzeń scenarzystów”.

Główne punkty sporne, według studiów, obejmują propozycje syndykacji, które wymagałyby od firm obsadzenia programów telewizyjnych pewną liczbą scenarzystów przez określony czas, „niezależnie od tego, czy są potrzebni, czy nie”.

„Jesteśmy bardzo daleko od siebie filozoficznie i pragmatycznie”, powiedział Chris Keyser, przewodniczący Komitetu Negocjacyjnego WGA, w wywiadzie we wtorek rano.

W ciągu ostatniej dekady, okresu często określanego jako Peak TV, liczba programów telewizyjnych nadawanych w Stanach Zjednoczonych gwałtownie wzrosła. Ale pisarze powiedzieli, że ich pensje stoją w miejscu.

W dobie telewizji sieciowej scenarzysta może pracować nad serialem składającym się z ponad 20 odcinków w sezonie, co zapewnia mu stałe utrzymanie przez cały rok. Jednak w erze transmisji liczba żądań odcinków spadła do 8 lub 12, a średnia tygodniowa płaca scenarzysty i producenta nieznacznie spadła, podała WGA.

READ  Urzędnicy Fox News polują na Tuckera Carlsona Kanye West Lakera

„Uniemożliwiają młodszym pisarzom zarabianie na życie” – powiedział pan Kushner, dramaturg i scenarzysta. „Nasze płace spadły od ostatniego strajku”.

Autorzy chcą również naprawić pozostałe równanie płatności, które zostało wywrócone do góry nogami przez przepływ. Wiele lat temu scenarzyści mogli otrzymywać płatności rezydualne za każdym razem, gdy program był licencjonowany – w ramach konsorcjum lub sprzedaży płyt DVD. Ale globalne usługi przesyłania strumieniowego, takie jak Netflix i Amazon, ograniczyły swoje ramiona dystrybucyjne i zamiast tego płacą zryczałtowane opłaty.

Na razie twórcza energia pisarzy będzie poświęcona tylko ich pikietom. Poza wydarzeniem NBCUniversal jeden ze scenarzystów trzymał tabliczkę z napisem: „Płać swoim scenarzystom, albo schrzanimy„ sukcesję ”.

Brooksa Barnesa Współudział w przygotowywaniu raportów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *