Sprzedaż filmu Disney Pixar „W głowie się nie mieści” może przekroczyć 2 miliardy dolarów w kasie

„Inside Out 2” nie ukazało się jeszcze w Japonii, co przyniosło około 33 milionów dolarów z łącznej kwoty 850,5 miliona dolarów „Inside Out” w 2015 roku.

„Jako globalne zjawisko, które przemawia do kinomanów, nie tylko rodzin i dzieci, a także z przesłaniem, które rezonuje i jest możliwe do odniesienia we wszystkich kulturach i językach, „Inside Out 2” to rzadki film, który łączy w sobie sukces kasowy i maratończyka na w tym samym czasie” – powiedział. Paul Dergarabedian, starszy analityk mediów w Comscore. „To idealny kandydat do dołączenia do klubu wartego miliardy dolarów”.

Choć film Disneya „Avatar: Droga wody” z 2022 r. przekroczył granicę 1 miliarda dolarów, zbliżając się do ponad 2 miliardów dolarów, należące do tej firmy studio Pixar nie widziało żadnego filmu, który osiągnąłby taki poziom od czasu „Toy Story 4” z 2019 roku.

Po pandemii zarówno Walt Disney Animation, jak i Pixar walczyły o odzyskanie pozycji w kasie. Trudności wynikały po części z faktu, że Disney zdecydował się zadebiutować szeregiem filmów animowanych bezpośrednio w serwisie streamingowym Disney+ w czasie, gdy kina były zamknięte, a nawet po ich ponownym otwarciu.

Przed „Inside Out 2” od 2019 roku żaden film animowany wyprodukowany przez Disney Pixar lub Walt Disney Animation nie zarobił na całym świecie więcej niż 480 milionów dolarów.

W weekend film zarobił w kraju kolejne 100 milionów dolarów, co stanowi niezwykły spadek o 35% w porównaniu z weekendem otwarcia. Sprzedaż biletów na filmy zazwyczaj odnotowuje spadek o 50% do 70% w okresie od pierwszego do drugiego weekendu.

Dzięki temu wyczynowi „Inside Out 2” staje się jednym z zaledwie siedmiu tytułów, które w drugi weekend przekroczyły 100 milionów dolarów. Pozostałe to pięć filmów Disneya – „Gwiezdne wojny: Przebudzenie mocy”, „Avengers: Koniec gry”, „Avengers: Wojna bez granic”, „Czarna Pantera”, „Avengers” i „Jurassic World”.

READ  Beyonce składa hołd Tinie Turner okładką „River Deep – Mountain High” – Billboard

„Inside Out 2” dodał 100 milionów dolarów z emisji w dni powszednie od poprzedniego poniedziałku do czwartku.

„Doing Inside Out 2 to kulminacja wielu rzeczy” – powiedział Sean Robbins, założyciel i właściciel Box Office Theory. „Znacząca historia, z którą mogą się utożsamić ludzie w każdym wieku i o różnym pochodzeniu, ujmująca życzliwość wobec oryginalnego filmu, atrakcyjność starej marki Disney i Pixar, stłumiony popyt na film familijny, bardzo przyjazny dla użytkownika czas realizacji niecałe dwie godziny, wakacje szkolne i dokuczliwe fale upałów, które powodują, że kilka osób w klimatyzowanych pomieszczeniach można wskazać jako składniki przepisu na tę burzę kasową.

Według danych EntTelligence, film spotkał się z dużym zainteresowaniem wśród widzów rodzinnych, którzy zgromadzili ponad 70% widzów podczas krajowego debiutu. Po pandemii ta publiczność, składająca się z kin, była niedoceniana, a wiele filmów familijnych trafiało bezpośrednio do streamingu lub zostało wyrzuconych z kalendarza z powodu zamknięcia kin lub wstrzymania produkcji.

W zeszłym roku ta publiczność tłumnie przybyła, aby obejrzeć wyprodukowany przez Universal film „The Super Mario Bros. Movie”, który w światowych kasach zarobił ponad 1,36 miliarda dolarów.

„Inside Out 2” także zaprowadził do kin pożądaną część nastolatków, gdzie 14% widzów pochodziło z osób w wieku 13–17 lat. W ostatnich latach to młodsze pokolenie było w dużej mierze nieobecne na rynku.

Jako przyszłość kina, kolekcja ta ma szczególne znaczenie dla branży. Powrót ich na duży ekran stał się priorytetem dla studiów i operatorów kin.

„Hutowy spektakl to dokładnie to, co lekarz zalecił także właścicielom kin” – powiedział Robbins. „Byli głodni premier na poziomie wydarzeń, które miały rozpocząć sezon letni w maju, w dużej mierze dzięki opóźnieniom w premierach spowodowanym zeszłorocznymi strajkami pracowników. Zwykle artysta w kasie pojawia się dopiero w połowie czerwca tej rangi, ale wraz z kontynuacją… Jeśli Bad Boys: Ride or Die jest prawdą, może to zwiastować sukces, na jaki liczy branża wśród wielu tytułów o dużym potencjale, które zadebiutują w drugiej połowie roku .

READ  Gwiazda „Teorii wielkiego podrywu”, Kaley Cuoco, jest w centrum uwagi w ryzykownej sukience z dekoltem w szpic

Ujawnienie: Comcast jest spółką-matką NBCUniversal i CNBC. NBCUniversal jest dystrybutorem „Jurassic World” i „The Super Mario Bros. Movie”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *