Świat Street Fighter 6 stanął w płomieniach online po kilku komentarzach najlepszego zawodnika Street Fighter 5 na świecie i prawdopodobnie najlepszego zawodnika Street Fighter 6, Bandits | MenaRD.
Jedyny dotychczas dwukrotny mistrz Capcom Cup stwierdził w czwartkowy wieczór, że „Street Fighter 6 to najtrudniejsza SF, w jaką grałem”, co wywołało wiele dyskusji w mediach społecznościowych zarówno ze strony starych, jak i nowych graczy.
Mam takie samo doświadczenie jak 4 graczy na 5.
Street Fighter 6 to najstraszniejsza gra, w jaką kiedykolwiek grałem i mam nadzieję, że z roku na rok będzie coraz lepsza.
– MenaRD Bandits🇩🇴 (最強) (_MenaRD__) 14 lipca 2023 r
Takie ogólne stwierdzenie może prowadzić nas w wielu kierunkach, ale Mina i inni wydają się rozwiązywać najbardziej konkretny problem z neutralną mechaniką Drive Rush, która za cenę tylko jednego paska Drive Meter pozwala postaciom skoczyć do przodu i zastosować zwiększoną presję lub kombinacje.
Co więcej, wielu skarżyło się na zawieszanie się ekranu, które występuje, gdy gracz aktywuje Drive Rush, ponieważ ma tendencję do „zjadania” danych wejściowych gracza przeciwnego, gdy przeszkadza to w naciśnięciu jednego z jego przycisków.
Jest też kwestia tego, że większość postaci rzuca pierścieniami, gdy osaczają wrogów, co oznacza, że mogą stale grozić silnymi postawami 50/50, które mają ogromny wpływ na wynik rund.
Czy to nie szaleństwo, jeśli porównasz to z rywalem w grze walki
– Wejście, które nie wychodzi? ✅️
– Nieodpowiedzialne kreski? ✅️
-Zgadnij, jak wygląda twoje życie w kącie? ✅️
-niezrównoważony? ✅️Sama gra jest o miliony lat lepsza, ale jako FG mają wiele takich samych problemów.
– MenaRD Bandits🇩🇴 (最強) (_MenaRD__) 14 lipca 2023 r
Mina wyjaśnił również, że czuł, że wszystko to zaowocowało formułą, która była stosunkowo prosta i łatwa do wdrożenia na najwyższych poziomach gry, co oznacza, że nawet „zgnili” gracze, którzy nie spędzają tyle czasu, co inni, mogą z łatwością wygrać nad ich bardziej doświadczonymi rówieśnikami.
Oznacza to, że klas wymaganych do wygrania na najwyższym poziomie w tej chwili nie jest tak wiele.
Podstawowa mechanika gry wydaje się bardzo potężna i każdy, kto to zauważy, oznacza kłopoty.
– MenaRD Bandits🇩🇴 (最強) (_MenaRD__) 14 lipca 2023 r
Pomimo krytyki Street Fighter 6, Mena wyraźnie stwierdza, że gra jest fajna i tego rodzaju postęp był na równi z większością gier Street Fighters, które minęły.
Właśnie powiedziałem, że sf6 jest teraz niechlujny i mam nadzieję, że poprawi się tak, jak V przez lata.
Sezony od 1 do 3 SFV również były złe.
Mimo wszystko zagram w grę, ale powinniśmy umieć przedyskutować te sprawy i się nie pozabijać 🤣
Sześciofluorek siarki jest zabawny, ale chudy.
– MenaRD Bandits🇩🇴 (最強) (_MenaRD__) 14 lipca 2023 r
Catalyst, DreamKing i ja postanowiliśmy przyjrzeć się temu pomysłowi i zagłębić się w niego w naszej dyskusji Talk and Block. Chociaż jesteśmy bardziej niż niechętni do nazywania SF6 najbardziej skandalicznym jak dotąd ulicznym wojownikiem, z pewnością rozumiemy, dlaczego wywołuje wiele problemów, w tym dużych graczy, takich jak Mina.
Biorąc pod uwagę, że Drive Rush (DR) wydaje się być w centrum tego wszystkiego lub bardzo blisko niego, zastanawiamy się, jakie ulepszenia mogłyby poprawić grę. Czy programiści powinni podchodzić do naprawy DR od strony korzyści, czy od strony całkowitych kosztów? Może i fajnie, że daje polerowane ciśnienie bloku i tryby combo, ale czy to musi kosztować 1,5 czy 2 bary, żeby to zrobić?
Innym sposobem zrównoważenia można by zbadać, mierząc obrażenia, być może trafienia po udanym trybie Drive Rush złagodziłyby obrażenia, a może Capcom powinien faktycznie rozważyć zmianę prędkości ruchu manewru i/lub ulepszenia funkcji ramek.
Nieco wahamy się, czy przyjąć te najnowsze pomysły, ponieważ radykalnie zmieniłoby to wyłaniającą się definicję Street Fighter 6, a w tym momencie zajmujemy się zaledwie sześcioma tygodniami.
Nasza trójka dzieli się również swoimi groszami na temat godnych uwagi pętli rzutów rożnych, wspomnianych wcześniej irytujących wpisów i odpowiada, jak często wydaje nam się, że lepszy gracz wygrywa w SF6.
W pełnej dyskusji znajduje się więcej informacji, które można obejrzeć za pośrednictwem wideo osadzonego tutaj:
znaczniki czasu:
00:00 – Wprowadzenie, czy SF6 jest najbardziej rubinowym?
03:50 — Zbadaj konkretne problemy za pomocą funkcji Drive Rush
08:25 – Jak naprawić Drive Rush?
13:30 – SF6 za łatwe na wysokim poziomie?
18:06 – Jak często najbardziej utalentowany gracz wygrywa w SF6?
25:30 – Czy jest za wcześnie na poprawki, czy powinniśmy po prostu pozwolić SF6 oddychać?
„Muzyk. Guru kawy. Specjalista od zombie. Adwokat mediów społecznościowych. Introwertyk. Ekstremalny miłośnik jedzenia. Ewangelista alkoholu”.