Wydawcy nie lubią subskrybentów o „zniszczonej wartości”, takich jak Xbox Game Pass, mówi Sony Boss

Zdjęcie: Push Square

Sony zanurzyło się w przyszłość wirtualizacji subskrypcji dzięki swojej reorganizacji PS Plus warstwy, ale oparła się pokusie włączenia głośnych tytułów AAA do swojego serwisu pierwszego dnia, takich jak Xbox Game Pass Do. Od samego początku mówiono, że ten model biznesowy jest niezrównoważony, a przy projektach takich jak The Last of Us: Part 2 i Horizon Forbidden West, które kosztują ponad 200 milionów dolarów, nietrudno zrozumieć jego punkt widzenia.

Rozmawiając z prawnikami w ramach trwającego procesu FTC przeciwko Microsoftowi, który chce kupić Activision Blizzard za 69 miliardów dolarów, Jim Ryan wskazał, że wydawcy, z którymi rozmawia, również nie przepadają za potencjalnie destrukcyjnym modelem biznesowym. „Rozmawiałem ze wszystkimi wydawcami i jednogłośnie nie podoba im się Game Pass, ponieważ niszczy wartość” – powiedział, zgodnie z publikacją. krawędź. „Cały czas rozmawiam z wydawcami i jest to bardzo popularny pogląd od wielu lat wśród wydawców”.

Microsoft przyznał już, że subskrypcje wpływają na sprzedaż w pełnej cenie, i przypuszczamy, że wydawcy obawiają się, że jeśli klienci konsumują zdecydowaną większość swoich treści za pośrednictwem miesięcznych członkostw, mogą niechętnie wydawać pieniądze na tytuły, które nie są. w nim zawarte. Najwyraźniej nie jesteśmy jeszcze w tym punkcie zwrotnym – wzrost subskrypcji w Stanach Zjednoczonych w tym roku naprawdę się zatrzymał – ale potencjalne obawy są łatwe do zrozumienia.

W innym miejscu rozprawy sądowej Ryan wyraził zdumienie potwierdzoną łącznie 25 milionami subskrybentów Xbox Game Pass w styczniu 2022 roku, przyznając, że jego firma „oczekiwała więcej, biorąc pod uwagę wszystkie wydane pieniądze”. Co zaskakujące, konkurent z Redmond nie przedstawił jeszcze aktualizacji tej liczby, co oznacza, że ​​wzrost mógł się ustabilizować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *