1D Pac-Man to najlepsza gra, w jaką grałem w 2024 roku (jak dotąd)

Z niczym Z wyboru.”/>

Zbliżenie / Nie napisałem tej historii tylko po to, żeby podzielić się w rogu tym wysokim wynikiem, ale nie powiem, że tak się stało Nic Co do wyboru.

Patrząc na krótką historię projektowania gier wideo, przejście w latach 90. i 2000. z gier głównie 2D na gry głównie 3D słusznie jest postrzegane jako jedna z największych rewolucji w branży. Ale moje odkrycie w tym tygodniu… jednowymiarowy, Pac-Man-Natchniony Pako Paco Szkoda, że ​​branża gier nie miała jakiejś prehistorycznej historii, w której takie sprytne gry 1D były normą. Żałuję też, że szybciej nie odkryłem więcej jego dzieł Płodny i bardzo inteligentny projektant gier Kenta Chuktóry stworzył grę.

W Pako Paco, Pac-ManLabirynt 2D składający się z 240 punktów został zastąpiony 16 punktami ułożonymi w jednej linii. Ten sześciopikselowy kropkacz (grafika jest dwuwymiarowa, nawet jeśli rozgrywka wykorzystuje tylko jeden wymiar) jest zmuszony do ciągłego podróżowania w lewo lub w prawo wzdłuż tej linii, próbując zjeść wszystkie kropki, unikając jednocześnie pojedynczego czerwonego ducha ( Który porusza się nieco szybciej niż gracz). Aby to zrobić, gracz może użyć pojedynczej kulki energii (która sprawia, że ​​duch jest jadalny na krótki czas) lub tuneli po obu stronach linii (z których duch nie może skorzystać).

مقتطف مختصر من طريقة اللعب من <em>Paku Paku</em>.” src=”https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2024/01/paku-300×150.gif” szerokość=”300″ wysokość=”150″ srcset=”https://cdn. arstechnica.net/wp-content/uploads/2024/01/paku.gif 2x”/></a><figcaption class=
Zbliżenie / Prosty fragment gry Pako Paco.

Może się to wydawać proste, ale efektywna gra oznacza ostrożne zarządzanie względną pozycją ducha gracza poprzez szybką ocenę, kiedy masz wystarczająco dużo miejsca i czasu, aby dotrzeć do bocznego tunelu lub kulki energetycznej. Staje się to wykładniczo trudniejsze, gdy gra przyspiesza z każdym nowym zestawem alternatywnych punktów, zwiększając w miarę upływu czasu mnożnik wyniku. Każda gra kończy się po kilku minutach (lub sekundach) znajomym uczuciem „Wiem, że następnym razem zrobię lepiej”, co jest naprawdę fascynującym projektem gry (i doprowadziło mnie do wysokiego wyniku ponad 10 000 punktów w ciągu kilku godzin gry ). On gra).

chociaż Pako Paco Pierwotnie ukazał się w zeszłym rokuTo była gra przygotować the Wycieczki Wśród kilku najważniejszych Kompleksy stowarzyszeniowe Ostatnio jest to idealne uzupełnienie typowej poświątecznej suszy związanej z premierami głównych gier na początku stycznia. Wiadomości pirackie Użytkownicy ciężko pracują nad kodowaniem podstawowej sztucznej inteligencji, którą można wkleić do okna poleceń przeglądarki, aby łatwo uzyskać wysokie wyniki.

Projekt Zen dla małych gier

Pako Paco Nie jest to pierwsza gra, która redukuje rozgrywkę do jednego wymiaru (choć grafika wykorzystuje dwa wymiary, co mogłoby sprawić, że gra będzie „1.5D”?). Gry takie jak Wolfenstein 1 d (To Zarchiwizowane Ale obecnie nie działa z powodu śmierci Flasha) i instalacji takich jak linia oscylacyjna Użyj koloru jako swego rodzaju drugiego wymiaru, reprezentującego różne postacie i obiekty w grze za pomocą kropek w wielu kolorach. Były dziesiątki gier 1D Itch.io jest oznaczone jako centrum gier niezależnychpocząwszy od śmiesznych (Flappy Bird 1D(zaskakująco skuteczny)ColorDash 1D(aby wyolbrzymić złożoność)Minecraft 1D).

Pako Paco Wyróżnia się na tle tego w dużej mierze ograniczonego tłumu dzięki ścisłemu sterowaniu za pomocą jednego przycisku i doskonale dostrojonej rozgrywce opartej na ryzyku i nagrodzie, która zachęca do kompulsywnej pętli. Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że jego twórca miał duże doświadczenie w tworzeniu tego typu prostych gier.

READ  MLB uruchamia nową aplikację na Apple Vision Pro

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *