Netflixa Prawdopodobnie zostawiłeś setki milionów dolarów na stole, nie trzymając filmu Riana Johnsona Glass Onion w kinach.
Kontynuacja docenionego przez krytyków filmu Johnsona „Na noże” została wyświetlona w prawie 700 kinach, co jest największą jak dotąd premierą dowolnego oryginalnego filmu Netflix, w ostatnią środę przed weekendem Święta Dziękczynienia. „Szklana cebula” opuszcza kina we wtorek. Premiera na Netflix 23 grudnia.
Film jest tak wciągający, jak to tylko możliwe 13 do 15 milionów dolarów W ciągu przedłużonego pięciodniowego okresu było to mocne otwarcie dla filmu wyświetlanego tylko w ograniczonej liczbie kin.
Jednak analitycy kasowi twierdzą, że liczba ta mogłaby być znacznie wyższa, gdyby Netflix zdecydował się na tradycyjną szeroką dystrybucję od 2000 do 4000 kin. Skrócony pokaz „Szklanej cebuli” skłonił znawców branży do ponownego zakwestionowania strategii kinowej premiery urządzenia do przesyłania strumieniowego. Netflix wycofał się ze swoich wcześniejszych zasad, w tym oferując opcję subskrypcji wspieranej reklamami, co skłoniło wielu do zastanowienia się, czy firma powinna przemyśleć swój opór wobec tradycyjnego hollywoodzkiego modelu wydawania filmów, szukając nowych sposobów na zwiększenie przychodów.
„Dzięki szerokiej tradycyjnej premierze, penetracji ekranów premium i pełnej kampanii marketingowej uważam, że Glass Onion mógłby wygenerować co najmniej 50–60 mln USD, aby przewodzić rynkowi” — powiedział Sean Robbins, starszy analityk w BoxOffice.com. „
Zamiast tego Black Panther: Wakanda Forever Disneya i Marvel Studio nadal prowadził kasę, zgarniając 45,9 miliona dolarów ze sprzedaży biletów krajowych w zwykły trzydniowy weekend i 64 miliony dolarów za pięciodniowy okres wakacyjny.
Netflix odmówił dostarczenia rachunków za film, omijając standardowe procedury stosowane przez inne studia w każdy weekend, więc nie jest jasne, co „Szklana cebula” wypadła w sprzedaży biletów w piątki, soboty i niedziele.
Ale w 2019 roku Knives Out zarobił na całym świecie 312 milionów dolarów przy budżecie wynoszącym zaledwie 40 milionów dolarów. Wyniki kasowe pierwszego filmu wywołały pytania, dlaczego Netflix ograniczył premierę „Szklanej cebuli” do zaledwie jednego tygodnia w ograniczonej liczbie kin. W końcu streamer podobno wydał 400 milionów dolarów na prawa do dwóch sequeli.
Analitycy kasowi przewidywali, że film mógłby zarobić ponad 200 milionów dolarów na sprzedaży biletów przed końcem emisji, gdyby został wydany na całym świecie na większą skalę.
„To jest dokładnie taki rodzaj filmu, jaki dorośli chcą teraz oglądać w kinach” – powiedział Robbins. Rodzinny element „Knives Out” trzy lata temu był idealną premierą na Święto Dziękczynienia dla widzów w całym kraju. Powrót Daniela Craiga jako Benoit Blanc, narracja Riana Johnsona i kolejna runda pozytywnych recenzji „Szklanej cebuli” opierają się na gwiezdnym wydajność. Prawdziwa wiara poprzedniego filmu, jako tego pół-sequelu, przynosi pewne korzyści, ale prawdopodobnie mógł zrobić więcej ”.
Poczta pantoflowa była ogromnym czynnikiem sukcesu Knives Out, o czym świadczy niski spadek sprzedaży biletów na film z tygodnia na tydzień po jego otwarciu. Filmy zwykle odnotowują spadek sprzedaży w weekendy o 50% lub więcej każdego tygodnia po otwarciu. Jednak spadek sprzedaży biletów na „Knives Out” utrzymywał się poniżej 40% aż do Bożego Narodzenia, kiedy to sprzedaż wzrosła o 50%, a następnie spadła między 10% a 30% tygodniowo do lutego.
Wskazywało to, że publiczność rozmawiała o filmie i zachęcała innych do wyjścia i obejrzenia go, co doprowadziło do silnej kontroli sprzedaży biletów.
„Szklana cebula” ma 93% oceny „Fresh” w serwisie Rotten Tomatoes na podstawie 238 recenzji i 92% oceny publiczności, co wskazuje, że również mogła wygenerować ten sam rodzaj przekazu ustnego.
Niektórzy dyrektorzy Netflix podobno wywierali presję na współzarządzającego Teda Sarandosa na początku tego roku rozważał dłuższe występy w kinach i szersze premiery niektórych filmów, ale Sarandos odrzucił ten pomysł. Szefowie firmy wielokrotnie powtarzali, że przyszłość rozrywki to streaming.
Strategia firmy w przeszłości z ograniczonymi premierami kinowymi — takimi jak „Irlandczyk” Martina Scorsese — polegała na generowaniu szumu wśród abonentów, zanim film trafi do serwisu. Tutaj też tak się gra — podała firma w swoim najnowszym filmie o wynikach kwartalnych.
„Pracujemy nad zabawianiem naszych członków filmami Netflix w serwisie Netflix” – powiedział Sarandos podczas rozmowy.
Powiedział, że Netflix przywoził filmy na festiwale i dawał im ograniczoną liczbę pokazów w kinach, bo domagali się tego twórcy.
„tam [are] Cały czas toczą się wszelkiego rodzaju dyskusje, ale nie ma wewnętrznych wątpliwości, że robimy własne filmy dla naszych członków i naprawdę chcemy, żeby oglądali je w serwisie Netflix”.
Netflix odmówił dalszych komentarzy.
Podczas gdy Sarandos i jeden z dyrektorów generalnych, Reed Hastings, byli nieugięci, że abonenci nie chcą treści Netflixa w kinach, niektórzy analitycy z Wall Street uważają, że tak nie jest.
„Abonentów to w ogóle nie obchodzi” – powiedział Michael Pachter, analityk z firmy Wedbush. „Z drugiej strony talent bardzo się troszczy… Talent potrzebuje tego, aby pomóc w negocjowaniu przyszłych umów, i rozwija się dzięki nominacjom do nagród”.
„Netflix nie zrobił tego dla pieniędzy” – dodał. „Zrobili to pod presją talentu”.
Dla innych, takich jak guru transmisji strumieniowej Dan Rayburn, międzyplatformowa promocja Netflix polegająca na umieszczaniu „Szklanej cebuli” w kinach przez tydzień, aby drażnić się z premierą na urządzeniu do przesyłania strumieniowego miesiąc później „ma dużo sensu”.
Gigant streamingowy musiał również ponosić większe koszty marketingowe, aby promować film w czasie. Ponadto model biznesowy Netflix opiera się na nowych filmach i programach telewizyjnych, aby zmniejszyć dynamikę liczby abonentów i przyciągnąć nowych widzów do swojej platformy. Fakt, że „Szklana cebula” przyciągnęła klientów do kin, jest dla Netflix sygnałem, że jest zapotrzebowanie na film i prawdopodobnie będzie dobrze sobie radził, gdy zadebiutuje w serwisie streamingowym.
Jednak inwestorom trudno jest zobaczyć wszystkie pieniądze, które pozostały na stole – zwłaszcza, gdy Netflix nadal wydaje dużo na treści, ponieważ liczba subskrybentów spada.
W ostatnich latach firma zajmująca się transmisją strumieniową wydała dużo na błyskotliwe filmy akcji, takie jak „The Grey Man” i „Red Notice”, które kosztowały firmę 200 milionów dolarów każdy. Filmy to pierwszy krok w staraniach o zainicjowanie franczyz na poziomie wydarzeń. Ale to jest drogie i nie jest jasne, jak pozytywne było to dla dolnej linii Netflix.
W przeciwieństwie do konkurencyjnych studiów na calym swiecie i DisneyaNetflix nie ma szerokiego wachlarza źródeł do generowania przychodów. Do niedawna jedyną opcją było odzyskanie wydatków poprzez wzrost gwarantowania emisji. Firma ma nadzieję, że warstwa reklamowa pomoże wygenerować więcej pieniędzy na pokrycie rocznych wydatków na treści w wysokości 17 miliardów dolarów.
Analitycy kasowi z Wall Street postrzegają premiery kinowe jako sprytny sposób, w jaki Netflix może sprzedawać swoje treści i napędzać wzrost przychodów.
„Mamy nadzieję, że Knives Out 3 będzie miało okazję dalej rozwijać ten przełomowy moment współpracy między Netflix i showrunnerami kinowymi” – powiedział Robbins. „Będzie to opłacalne dla całej branży”.
Ujawnienie: Comcast jest spółką macierzystą NBCUniversal i CNBC. NBCUniversal jest właścicielem Rotten Tomatoes.
„Guru Internetu. Przedsiębiorca. Znawca muzyki. Przyjazny ewangelista kawy”.