Roger Dickens powiedział braciom Coen, że przestanie z nimi rozmawiać, jeśli nie wyreżyserują filmu To nie jest kraj dla starych ludzi – IndieWire

Jeśli Roger Deakins zdobędzie swoją trzecią nagrodę Akademii jutro wieczorem na 95. ceremonii rozdania Oscarów, gdzie zostanie nominowany za swoją pracę nad Empire of Light, będzie to po prostu najnowsze osiągnięcie w jednej z najbardziej niesamowitych karier w historii kina. W ciągu ostatnich 40 lat zdobył 16 nominacji do Oscara, pracując z wieloma największymi hollywoodzkimi reżyserami, w tym często współpracując z braćmi Coen, Samem Mendesem i Denisem Villeneuve.

W nowym wywiadzie z GQDickens spogląda wstecz na swoją rozległą filmografię, dzieląc się zakulisowymi historiami z niektórych swoich najsłynniejszych dzieł. Kiedy na ekrany kin trafił zdobywca Oscara Cormac McCarthy, nagrodzony Oscarem Brata Coenów, „To nie jest kraj dla starych ludzi”, Deakins ujawnił, że odegrał w filmie większą rolę, niż mu dano. Oprócz tego, że był reżyserem zdjęć Coenów, był także jednym z powodów, dla których zdecydowali się wyreżyserować film.

Deakins wyjaśnił, że Coenowie byli początkowo związani z projektem tylko jako scenarzyści i rozważali przekazanie filmu komuś innemu. Ale po przeczytaniu powieści McCarthy’ego Dickens uruchomił pełnoprawną prasę sądową, aby upewnić się, że jego starzy przyjaciele i współpracownicy przekażą ją.

Robimy ten scenariusz, powiedział Joel, „To nie jest kraj dla starych ludzi”. Właśnie przeczytałem książkę i powiedziałem: „Nie zamierzasz reżyserować?” A on powiedział: „Cóż, być może”. Powiedziałem: „Nigdy więcej się do ciebie nie odezwę, jeśli tego nie pokierujesz”.

Deakins zaczął wspominać obsesyjne przygotowania Joela i Ethana Coenów do filmu i ponownie przeżywał swój podziw dla tego, jak wyraźnie byli w stanie wyrazić swoją wizję końcowego filmu na wczesnym etapie procesu.

„Joel i Ethan mają to do siebie, że uwielbiają wchodzić w różne światy. Poruszają się po różnych gatunkach w bardzo interesujący sposób. Ale są bardzo preppy i spędzają dużo czasu na rozmowach o tym, szkicowaniu, tworzenie scenariuszy, studiowanie lokalizacji” – powiedział. Jedną z rzeczy, które Joel i Ethan powiedzieli na początku, kiedy kręciliśmy, było: „Po prostu pamiętaj, że nie będziemy mieć na tym żadnej muzyki. Wiedzieli od samego początku, zanim zaczęliśmy kręcić, że jedynym głosem będzie głos naturalny”.

READ  Hawaje sezon 3 – Ostateczny termin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *