Square Enix odpowiada na obawy dotyczące sprzedaży Final Fantasy 16, wskazuje na bazę instalacyjną PS5

Sprzedaż Final Fantasy 16 jest „bardzo silna”, nalegał Square Enix, mówiąc IGN, że gra sprzedawała się dobrze w stosunku do bazy instalacyjnej PlayStation 5.

Ekskluzywny PS5 sprzedał się w trzech milionach egzemplarzy w tygodniu premiery, liczba ta wywołała debatę online na temat tego, czy spełnia cele sprzedażowe Square Enix.

Final Fantasy 7 Remake sprzedało się w liczbie 3,5 miliona egzemplarzy w ciągu trzech dni, kiedy w kwietniu 2020 r. zostało wydane wyłącznie na PlayStation 4. Final Fantasy 15 sprzedało się w 5 milionach egzemplarzy pierwszego dnia, ale ta gra została uruchomiona na PlayStation 4 i Xbox One w listopadzie 2016 r. wciąż stoi.Najszybciej sprzedająca się gra w historii serii.

Dyskusję ożywił a Bloomberg W artykule zauważono, że sprzedaż gry w Japonii drastycznie spadła w drugim tygodniu po premierze, że początkowa sprzedaż „opóźnia się” w stosunku do poprzednich gier z długo działającej serii RPG, a sam Square Enix „zmaga się ze słabym rozmachem” na swoją flagową franczyzę.

W oświadczeniu wydanym przez Square Enix wyłącznie dla IGN, firma zauważyła różnicę w stacji dokującej między stacją dokującą PS4, gdy zadebiutował Final Fantasy 7 Remake, a stacją dokującą PS5, gdy Final Fantasy 16 wystartowało w zeszłym miesiącu.

„Z 38 milionami konsol PS5 sprzedanych na całym świecie (stan na 31 marca 2023 r.), Final Fantasy 16 sprzedało się na całym świecie w ponad trzech milionach egzemplarzy kilka dni po premierze 22 czerwca 2023 r.” – powiedział Square Enix.

Biorąc pod uwagę uznane wyniki sprzedaży Final Fantasy 7 Remake i różnicę w wielkości bazy instalacyjnej PlayStation 4 w momencie premiery tego tytułu, widzimy, że współczynnik dołączalności Final Fantasy 16 jest wykładniczo wysoki, biorąc pod uwagę bazę instalacyjną PS5.

„Square Enix uważa, że ​​początkowe wyniki sprzedaży Final Fantasy 16 są bardzo dobre i będziemy nadal wdrażać szeroką gamę inicjatyw, aby zachęcić więcej osób do grania w tę grę”.

Square Enix uważa, że ​​początkowe wyniki sprzedaży Final Fantasy 16 są bardzo dobre i będziemy nadal wdrażać szeroką gamę inicjatyw, aby zachęcić więcej osób do grania w tę grę.

Square Enix słynie z szalenie zawyżonych prognoz sprzedaży, a wszystko, od Tomb Raidera po Hitmana, uważano za wewnętrzne awarie pomimo milionów sprzedanych egzemplarzy.

READ  Ori Devs wyjaśnia, dlaczego (na razie) nie powstaje trzecia gra

Źródła IGN zaznajomione z wydajnością Final Fantasy 16 potwierdziły, że sprzedaż znacznie spadła od czasu jej premiery, ale gra nie została jeszcze uznana za katastrofę, jak twierdzili niektórzy. Jedno ze źródeł wskazało na niedawne komentarze producenta Naoki Yoshidy, że DLC może być na horyzoncie, a tym samym więcej inwestycji w czas rozwoju, jako kluczowy wskaźnik, że Final Fantasy 16 może mieć nogi.

Final Fantasy 16 podzieliło fanów, pozostawiając funkcje odgrywania ról dominujące w poprzednich odsłonach, aby uzyskać bardziej brutalne, zorientowane na akcję doświadczenie inspirowane Grą o tron.

w IGN Recenzja Final Fantasy 16 Oferując szybką, refleksyjną walkę, Final Fantasy 16 jest zdecydowanie odejściem od tego, czego fani mogą oczekiwać od gry Final Fantasy, ale jej doskonała historia, postacie i budowanie świata są na poziomie najlepszych w serii oferuje i powinno zapewnić przewagę. Innowacyjna wiedza o czasie aktywnym wyznacza nowy standard tego, jak długo gry oparte na fabule mogą utrzymać graczy w ich świecie”.

Louise Wooldridge, dyrektor ds. badań w Ampere Analysis, powiedziała, że ​​jej dane z gier przedstawiają pozytywny obraz. Według danych firmy Ampere Games – Analytics, Final Fantasy 16 było w czerwcu szóstym najpopularniejszym tytułem wśród aktywnych użytkowników na całym świecie na PS5 w miesiącu, przy czym grało w nią 13% graczy na PS5. Przez trzy dni po premierze Final Fantasy 16 był drugim najbardziej dochodowym tytułem na PS5 według codziennych aktywnych użytkowników na całym świecie, ustępując FIFA 23, ale przewyższając Fortnite i Call of Duty. Pod koniec miesiąca spadł na czwarte miejsce, ale wydawało się, że ustabilizował się, utrzymując przewagę przed dużymi tytułami usług bezpośrednich, takimi jak Diablo 4, NBA 2K 23 i GTA 5.

„Final Fantasy 16 wystartowało w warunkach rynkowych, które były bardzo różne w porównaniu do poprzednich wydań serii, takich jak FF7R i FF15, więc porównania są problematyczne” – wyjaśnił Wooldridge.

READ  Premiera Fire Emblem Engage na Nintendo NYC była fantastycznie rozczarowująca

Na przykład FF16 jest grą dostępną wyłącznie na PS5 i została wydana wcześniej w cyklu życia PS5 niż FF7R w cyklu życia PS4. Kiedy aktywna baza zainstalowanych PS5 wynosi mniej niż 40 milionów na całym świecie, sprzedaż trzech milionów nie jest słaba. Z pewnością.

To może nie spełniać oczekiwań Square Enix, ale środowisko premiery i dojrzała ocena gry nieco ograniczają jej potencjał.Biorąc pod uwagę sukces Yoshi-P w konwersji Final Fantasy 14, wyobrażam sobie, że oczekiwania były szczególnie wysokie.

Gwałtowny spadek sprzedaży spodziewany jest również w dniach następujących po premierze RPG – wiele początkowych sprzedaży będzie pochodzić od głównych graczy i fanów serii.Ciekawe będzie zobaczyć, czy uda się nadal sprzedawać i utrzymać się na listach przebojów w nadchodzących miesiącach, być może nawet To lepszy wskaźnik jego wydajności”.

Wooldridge powiedział, że postrzegany brak sprzedaży w Japonii wynika z popularności PS5 w porównaniu z Nintendo Switch w tym kraju, przy czym ten ostatni dominuje na listach sprzedaży. W Japonii Final Fantasy 16 przyciągało dziennie dwa razy więcej graczy niż kolejna najpopularniejsza gra na PS5, Apex Legends, i była najczęściej graną grą w tamtym okresie.

„Nic dziwnego, że nie sprzedawała się dobrze w Japonii, biorąc pod uwagę nowy kierunek, w jakim obrała gra” – powiedział Wooldridge. FF16 ma poważniejsze i mroczniejsze motywy niż poprzednie wersje, a także – przez większą część gry – starszą obsadę postaci. Gracze w Japonii zdecydowanie preferują młodsze postacie (jak widzieliśmy w przypadku Nier Replicant, gdzie głównym bohaterem w Japonii był nastoletni boy, ale w westernie głównym bohaterem był mężczyzna po czterdziestce.) FF16 wydaje się być bardziej skierowany do zachodnich odbiorców – brakuje mu tradycyjnego stylu JRPG.

„Wydaje się, że gra obejmuje zarówno rdzennych fanów Final Fantasy, jak i szerszą publiczność ARPG – odbiega od swojego oryginalnego stylu i struktury… gracze.”

READ  Nowość w 55-calowym telewizorze LG C2, iPadzie Pro 2021 i nie tylko - Ars Technica

Podczas gdy fani zastanawiają się, w jakim kierunku pójdzie Square Enix z nieuchronnym Final Fantasy 17, firma już pracuje nad zimowym wydaniem Final Fantasy 7 Remake: Part 2, które oficjalnie nazywa się Final Fantasy 7 Rebirth. Mówi się, że remake Final Fantasy 6 jest również gorącym tematem w murach Square Enix.

Wesley jest redaktorem wiadomości IGN w Wielkiej Brytanii. Możesz go znaleźć na Twitterze @wyp100. Możesz skontaktować się z Wesleyem pod adresem [email protected] lub poufnie pod adresem [email protected].

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *