Umowa PS Plus niszczy programistę Oddworld: Soulstorm

Gdy właściciele platform zwiększają znaczenie usług subskrypcyjnych, Lorne Lanning opisuje swoją firmę jako Oddworld Inhabitants bigwig. PS Plus Traktowany jako „niszczący”. Weteran branży – który założył swoją firmę Oddworld: Soulstorm W oddziale Sony na PS5 – mówił szczerze w ramach pliku Podcast na XboxI chociaż jasno dał do zrozumienia, że ​​PlayStation nie jest winny, był wyraźnie niezadowolony z tego, jak potoczyły się sprawy w grze jego zespołu.

W meandrującym wywiadziewyjaśnia, że ​​deweloper potrzebował wsparcia finansowego, aby je uzyskać Oddworld: Exoddus Abe Remake dobiegł końca, więc podpisałem umowę z Sony na wydanie gry na PS Plus pierwszego dnia. Nie ujawnił szczegółów finansowych układu, ale czytając między wierszami, wydaje się, że zespół otrzymał stałą opłatę, ostatecznie zapewniając mu zabezpieczenie pieniężne w celu zakończenia produkcji.

Jednak kiedy sporządził umowę, bankowość na PS5 była wciąż stosunkowo nowa, gdy dotarła do planowanego okna wydania w styczniu 2021 r.; Jak się okazuje, globalna pandemia wywarła ogromny wpływ na globalny przepływ pracy, a grę przesunięto do kwietnia 2021 roku. Dało to Sony dodatkowe trzy miesiące na sprzedaż konsol PS5, co oznacza, że ​​ostatecznie konsol było więcej – a tym samym dodatkowi abonenci PS – Więcej na rynku, niż oczekiwali mieszkańcy Oddworld. Warto zauważyć, że subskrybenci, którzy nie posiadają PS5, nadal mogą dodać grę do swojej biblioteki za pośrednictwem sklepu internetowego, jeśli chcą.

W rezultacie cztery miliony osób pobrało grę w ramach abonamentu Sony, ale sprzedaż w pełnej cenie była znacznie niższa niż oczekiwano. W związku z tym deweloper jest zdruzgotany, bo choć PlayStation wciąż czerpie satysfakcjonujące wsparcie ze strony PlayStation, wydaje się, że okres PS Plus bezpośrednio wpłynął na sprzedaż wydania. Oczywiście warto zauważyć, że japoński gigant również wprowadził ten tytuł na rynek – być może bardziej niż niektóre wydania własne.

READ  Najtrudniejszy boss w Elden Ring mógł być o wiele trudniejszy

Oryginalny wywiad był wszędzie i uważamy, że Lanning ma trudności z przekazaniem swojego punktu widzenia. Cztery miliony pobrań brzmi jak pozytyw, ale warto o tym pamiętać Oddworld: Odbiór krytyczny Soulstorm był słaby, i być może po rozdaniu nie było zbyt wielu pozytywnych opinii z ust. Co więcej, naiwnością byłoby zakładać, że cztery miliony osób zapłaciło pełną cenę za grę, nawet jeśli pobrali ją z PS Plus.

Ale interesujące jest to, że ktoś wypowiada się nieco negatywnie o usługach abonamentowych. Chociaż Sony było spokojniej w tej dziedzinie, PR Microsoftu malował Game Pass tylko jako pozytywny dla deweloperów, obiecując, że w dużej mierze gwarantuje wzrost sprzedaży i zaangażowania. Ten optymistyczny pogląd jest przewidywalny, biorąc pod uwagę znaczenie modelu biznesowego dla Xbox, i oczywiście byłoby niesprawiedliwe porównywanie PS Plus bezpośrednio z tym, co robi Team in Green – ale oto programista, który być może bardziej sceptycznie podchodzi do subskrypcji, mając doświadczenie z pierwszej ręki z tego wszystkiego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *