Wielka Brytania uniemożliwia Microsoftowi zakup Activision Blizzard

  • Posunięcie to jest poważnym ciosem dla amerykańskiego giganta technologicznego, ponieważ stara się przekonać władze, że transakcja przyniesie korzyści konkurencji.
  • Akcje Activision Blizzard spadły o 10% w obrocie przedsesyjnym w USA.

Gra wideo Call of Duty: Modern Warfare firmy Activision Blizzard jest umieszczana na konsoli gier wideo Microsoft Xbox One ustawionej w Denver w Kolorado w środę, 19 stycznia 2022 r.

Michał Ciaglo | Bloomberg | Obrazy Getty’ego

Największy brytyjski regulator konkurencji podjął w środę decyzję o zablokowaniu przejęcia przez Microsoft wydawcy gier wideo Activision Blizzard.

Akcja jest poważnym ciosem dla amerykańskiego giganta technologicznego, ponieważ ma na celu przekonanie władz, że transakcja będzie korzystna dla konkurencji.

Microsoft powiedział, że zamierza odwołać się od decyzji.

Akcje Activision Blizzard spadły o 10% w obrocie przedsesyjnym w USA.

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków powiedział, że sprzeciwia się umowie, ponieważ budzi ona obawy dotyczące konkurencji na wschodzącym rynku gier w chmurze.

CMA powiedział, że Microsoft może sprawić, że gry Activision będą dostępne wyłącznie na platformie gier w chmurze, Xbox Game Pass, odcinając dystrybucję do innych głównych graczy w kosmosie.

Gry w chmurze to technologia, która umożliwia graczom dostęp do gier za pośrednictwem zdalnych serwerów firm – skutecznie przesyłając strumieniowo grę, tak jak film w serwisie Netflix. Technologia jest wciąż w powijakach, ale Microsoft stawia na to, że stanie się głównym sposobem grania w gry.

„Microsoft ma silną pozycję w usługach gier w chmurze, a dowody dostępne dla CMA wykazały, że Microsoft uzna za komercyjnie korzystne, aby gry Activision były dostępne wyłącznie w jego usłudze gier w chmurze”, powiedział CMA w komunikacie prasowym w środę.

„Pozwolenie Microsoftowi na zajęcie tak silnej pozycji na rynku gier w chmurze, gdy zaczyna on szybko rosnąć, groziłoby podważeniem innowacji niezbędnych do rozwoju tych możliwości” – powiedział regulator.

READ  WYŁĄCZNIE: Xbox osiągnął porozumienie z Toys for Bob w sprawie swojej pierwszej samodzielnej gry

Microsoft zaoferował rozwiązania CMA, starając się rozwiązać swoje obawy – w tym „wymagania dotyczące tego, jakie gry Microsoft musi stworzyć na jakie platformy i na jakich warunkach w ciągu dziesięciu lat” – ale regulator odrzucił propozycje.

„Ponieważ środek zaradczy dotyczy tylko wybranego zestawu gier Activision, które można przesyłać strumieniowo tylko w wybranym zestawie usług gier w chmurze, pod warunkiem, że są one kupowane w wybranym zestawie sklepów internetowych, istnieje znaczne ryzyko konfliktu i konfliktu między Microsoft i ci dostawcy usług gier w chmurze. , zwłaszcza w ciągu dziesięciu lat na szybko zmieniającym się rynku.

Microsoft ogłosił zamiar przejęcia Activision Blizzard w styczniu 2022 roku za 69 miliardów dolarów, w ramach jednej z największych transakcji, jakie branża gier wideo widziała do tej pory.

Kierownictwo giganta technologicznego z Redmond w stanie Waszyngton wierzy, że przejęcie zwiększy jego wysiłki związane z grami, dodając lukratywne franczyzy, takie jak Call of Duty i Candy Crush Saga, do swojej oferty treści.

Jednak niektórzy konkurenci Microsoftu sprzeciwili się transakcji, obawiając się, że może ona dać Microsoftowi ścisłą kontrolę nad rynkiem gier o wartości 200 miliardów dolarów. Szczególny niepokój budziła możliwość, że Microsoft Może zamknąć dostęp do dystrybucji popularnej serii Call of Duty firmy Activision dla konkretnych platform.

W szczególności Sony wyraziło zaniepokojenie zakupem Activision przez Microsoft. Japoński gigant gier obawia się, że Microsoft w dłuższej perspektywie uczyni Call of Duty wyłącznie na swoich konsolach Xbox.

Microsoft starał się rozwiać te obawy, oferując Sony, Nintendo, Nvidia i innym firmom 10-letnie umowy na dalsze wprowadzanie Call of Duty na ich platformy do gier.

Microsoft argumentuje, że wstrzymanie Call of Duty od PlayStation, Nintendo i innych konkurentów nie byłoby korzystne finansowo, biorąc pod uwagę przychody licencyjne, które generują z udostępniania gry na swoich platformach.

READ  Prywatne przeglądanie może nie chronić Cię tak bardzo, jak myślisz

Prezes Microsoftu, Brad Smith, powiedział CNBC w zeszłym miesiącu, że firma oferuje Sony taką samą umowę, jaką zawarła z Nintendo — udostępnienie Call of Duty na PlayStation w tym samym czasie, co na Xboksie, z tymi samymi funkcjami. Sony pozostaje przeciwne umowie.

CMA wyraziło obawy, że Microsoft może potencjalnie utrudniać konkurencję na rozwijającym się rynku gier w chmurze za pośrednictwem usługi subskrypcji Xbox Game Pass, która oferuje gry w chmurze wśród swoich franczyz. Microsoft zobowiązał się do wprowadzenia nowych tytułów Call of Duty do Xbox Game Pass pierwszego dnia ich premiery.

Gry w chmurze lub możliwość uzyskiwania dostępu do gier za pośrednictwem komputera PC lub urządzeń mobilnych przez Internet jest wciąż w powijakach i wymaga silnego połączenia szerokopasmowego, aby dobrze działać. Według firmy Sandvine zajmującej się analizą sieci, gry w chmurze stanowiły mniej niż 1% światowego ruchu internetowego w 2022 roku.

Microsoft nadal będzie musiał przekonać inne organy regulacyjne, aby nie blokowały transakcji. Unia Europejska kontynuuje dochodzenie w sprawie fuzji, aby ocenić, czy szkodzi ona konkurencji, podczas gdy Federalna Komisja Handlu Stanów Zjednoczonych złożyła pozew o zablokowanie transakcji z powodów antymonopolowych.

To jest wiadomość z ostatniej chwili i wkrótce zostanie zaktualizowana.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *