Jak dowiedzieliśmy się w maju br Instrukcje dostarczone przez programistę RemedyAlan Wake 2 będzie miał wydanie cyfrowe dopiero po premierze 17 października tego roku, bez „żadnych planów” fizycznego wydania na dysku w tym czasie.
To naturalnie wywołało pewne zaniepokojenie wśród niektórych fanów, ponieważ pobieranie wyłącznie w wersji cyfrowej stwarza problemy zarówno z zachowaniem gry, jak zostało to potwierdzone zamknięciem eShopu Nintendo 3DS w marcu tego roku, jak i opłatami licencyjnymi, o czym świadczy niesławne pominięcie Lista. Survival horror PT.
Rozmawiając z Eurogamer na Summer Games Fest na początku tego miesiąca, dyrektor kreatywny Alan Wake 2, Sam Lake i dyrektor gry Kyle Rowley, przedstawili nam więcej szczegółów na temat powodów przejścia wyłącznie na technologię cyfrową, wyjaśniając, że w rzeczywistości pozwolenie Remedy potrzebowało więcej czasu na dopracowanie grę na akceptowalnym poziomie – coś, z czym łączyło się również wydawcę Epic Games.
„Tak, to po prostu cyfrowe i w pewnym sensie dotarcie do tego pomysłu, zarówno z perspektywy Remedy, jak i Epickiej, takie jest nasze obecne myślenie. Po prostu czułem, że ma to sens, a czas jest właściwy” – wyjaśnił Lake, zanim dał Rowleyowi więcej szczegółów.
„Jako twórcy jasne jest, że przejście na technologię cyfrową daje nam więcej czasu na ulepszenie gry” – powiedział Rowley. „Właściwie to całkiem sporo tygodni. W przeciwnym razie gra, która trafia na dysk, oczywiście musi być grywalna bez łatki”.
„Nie chcieliśmy wydać czegoś, z czego nie byliśmy zasadniczo dumni, z czego nie chcieliśmy, aby gracze grali. Mamy więc nadzieję, że w ten sposób możemy dać wam lepszą wersję gry”.
Jest to nieco inny powód niż ten w oryginalnym FAQ, który twierdził, że przejście na technologię cyfrową pomogłoby obniżyć cenę gry.
„Jest wiele powodów” – czytamy w FAQ. Na przykład duża liczba graczy przeszła na grę wyłącznie cyfrową. Możesz kupić Sony PlayStation 5 bez napędu, a Microsoft Xbox Series S to konsola wyłącznie cyfrowa. Nierzadko wydawane są najnowsze gry jako wyłącznie cyfrowe.
Po drugie, brak wydania na płycie pomaga utrzymać cenę gry na poziomie 59,99 USD / 59,99 EUR, a wersji na PC 49,99 USD / 49,99 EUR. [£49.99 and £39.99 respectively in the UK]. „
Jednak uwaga Rowleya dotycząca dodatkowego czasu polerowania współgra z dodatkowym wyjaśnieniem z FAQ:
„Wreszcie, nie chcieliśmy dostarczać produktu w formie dysku i wymagać pobrania gry – nie sądzimy też, że byłoby to wspaniałe doświadczenie”.
Możesz przeczytać więcej z naszej rozmowy z Lake i Rowleyem, a także nasze wrażenia z rozszerzonego demo za zamkniętymi drzwiami, w dużej zapowiedzi Alan Wake 2.
„Muzyk. Guru kawy. Specjalista od zombie. Adwokat mediów społecznościowych. Introwertyk. Ekstremalny miłośnik jedzenia. Ewangelista alkoholu”.