Microsoft podpisał umowę na grę Nvidia, aby uspokoić organy regulacyjne w związku z fuzją Activision

BRUKSELA, 21 lutego (Reuters) – Microsoft Corp. (MSFT.O) podpisał 10-letnią umowę na przeniesienie „Call of Duty” i innych gier Activision (ATVI.O) na platformę gier Nvidia Corp (NVDA.O) , jeśli twórca Xboksa może sfinalizować gorąco kwestionowane przejęcie Activision za 69 miliardów dolarów.

Organy regulacyjne i konkurenci, tacy jak Sony, stanowczo sprzeciwiali się proponowanemu powiązaniu Microsoft-Activision, a umowa Nvidii może rozwiać obawy, zapewniając konsumentom więcej sposobów kontrolowania gier z Microsoftem.

Wielka Brytania powiedziała na początku tego miesiąca, że ​​umowa może zaszkodzić graczom, osłabiając rywalizację między Xbox i PlayStation, prowadząc do wyższych cen, mniejszej liczby opcji i mniej innowacji dla milionów graczy, a także tłumiąc konkurencję w grach w chmurze.

Prezes Microsoftu Brad Smith powiedział na konferencji prasowej we wtorek, że jest teraz bardziej optymistycznie nastawiony do sfinalizowania przejęcia Activision po transakcji Nvidii i podobnej umowie z Nintendo Co Ltd (7974.T).

Najnowsze aktualizacje

Zobacz jeszcze 2 historie

Phil Eisler, wiceprezes i dyrektor generalny segmentu GeForce Now firmy Nvidia, powiedział, że tytuły takie jak „Call of Duty” nie będą dostępne w usłudze Nvidia, chyba że Microsoft przejmie Activision, ale inne tytuły należące do firmy Microsoft, takie jak „Minecraft”, są objęte natychmiastową gwarancją. umowa Licencja jest na 10 lat.

„Na początku trochę się tym martwiliśmy” — powiedział Isler o umowie z Microsoft Activision. „Ale potem skontaktowaliśmy się z Microsoftem, który bardzo otwarcie wyraził chęć umożliwienia grania w chmurze i współpracy z nami w ramach 10-letniej umowy licencyjnej. Z czasem sprawili, że poczuliśmy się z tym bardziej komfortowo”.

Isler powiedział, że Nvidia nie płaci Microsoftowi za dostęp do tytułów, taką samą umowę ma z innymi firmami zajmującymi się grami, takimi jak producent Fortnite Epic Games. Zamiast tego 25 milionów klientów Nvidii będzie musiało zapłacić Nvidii za dostęp do platformy do gier w chmurze i zapłacić firmie Microsoft za jej gry.

READ  Plotka: Switch Pro był prawdziwy, ale anulowany, twierdzi Digital Foundry

Akcje Microsoftu spadły o 2,2%, akcje Nvidii o 2,8%, a akcje Activision o 0,6% na ogólnie spadającym rynku we wtorek po południu.

Nvidia powiedziała, że ​​​​teraz popiera ofertę producenta Xbox dotyczącą zakupu Activision, ale umowa pozostaje trudna do sprzedania z regulatorami. Urzędnicy europejscy ostrzegli Microsoft przed transakcją na początku tego miesiąca, podczas gdy Federalna Komisja Handlu USA zwróciła się do sędziego o jej zablokowanie. Brytyjski organ nadzorujący konkurencję powiedział, że Microsoft może być zmuszony pozbyć się swojego oprogramowania „Call of Duty”.

Smith powiedział, że ma nadzieję, że rywal Sony Group Corp (6758.T) rozważy zawarcie tego samego rodzaju umowy z Nvidią.

Sony sprzeciwiło się umowie Microsoft-Activision, mówiąc w zeszłym roku, że jest to „złe dla konkurencji, złe dla branży gier i złe dla samych graczy”.

Według doniesień medialnych, oprócz Sony i Nvidii, inne firmy, w tym Alphabet Inc (GOOGL.O) Google, wyraziły obawy Federalnej Komisji Handlu w związku z transakcją.

Microsoft obiecał zachować „Call of Duty” na PlayStation Sony. Popularność serii strzelanek z perspektywy pierwszej osoby nie osłabła przez prawie dwie dekady po jej wydaniu, a najnowsza część przyniosła 1 miliard dolarów sprzedaży w ciągu pierwszych 10 dni w październiku.

Amerykański gigant technologiczny powiedział, że umowa dotyczy czegoś więcej niż tylko Call of Duty. Mówi się, że zakup firmy, która również produkuje „Overwatch” i „Candy Crush”, obciąży ją opłatą za rozwój gier mobilnych, PC i chmurowych, a także konsol, pomagając jej konkurować z takimi firmami jak Tencent (0700.HK). Sony.

(Ta historia została poprawiona, aby wyjaśnić, że Nvidia nie pobiera od wydawców gier opłat za udostępnianie tytułów w jej usłudze w chmurze w akapicie 7)

(Reportaż autorstwa Fu Yun Che w Brukseli i Stephena Nelisa w San Francisco) Montaż autorstwa Petera Hendersona i Matthew Lewisa

READ  Premiera RTX 4070 Ti i RTX 40 Mobility

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *