Microsoft zawarł kolejną umowę dotyczącą gier w chmurze po tym, jak Wielka Brytania zablokowała przejęcie Activision

Mimo że w tym tygodniu przyjął ogromny cios, próbując przejąć kontrolę, nadal wierzy, że może wykonać zadanie. Firma podpisała 10-letnią umowę z hiszpańskim dostawcą gier w chmurze Nware, aby udostępniać gry komputerowe, które buduje, do przesyłania strumieniowego na tej platformie, wraz z tytułami Activision Blizzard, jeśli i kiedy to zrobi.

„Chociaż to dopiero początek rozwijającego się sektora gier w chmurze, to nowe partnerstwo wraz z innymi naszymi ostatnimi zobowiązaniami sprawi, że w usługach strumieniowania gier w chmurze będzie dostępnych więcej popularnych gier niż obecnie” — prezes i wiceprezes firmy Microsoft, Brad Smith . „Idziemy pełną parą do przodu, aby zapewnić graczom więcej możliwości grania w ich ulubione gry” — Phil Spencer, dyrektor generalny Microsoft Gaming .

W podobny sposób jak NVIDIA GeForce Now, Nware zapewnia użytkownikom dostęp do wielu ich bibliotek gier za pośrednictwem chmury, w tym do Steam, Epic Games i Ubisoft. Użytkownicy mogą korzystać z usługi, aby przesyłać strumieniowo swoje gry na komputer z systemem Windows, smartfony z systemem Android, tablety i telewizory Smart TV.

Najnowsza umowa jest następstwem podobnych umów, które Microsoft zawarł ze Steam, Ubitus i EE, aby udostępnić swoje gry na platformach tych firm. Microsoft twierdzi, że największy przeciwnik proponowanej fuzji Activision ma 10-letnią umowę na utrzymanie Call of Duty na PlayStation. Jednak Sony nie przyjęło oferty.

Te partnerstwa są częścią ofensywy uroku Microsoftu i Activision w celu pozyskania organów antymonopolowych. Urzędnicy UE zdecydują, czy ratyfikować megaumowę do 22 maja. Raporty wskazują, że Komisja Europejska będzie.

Jednak Microsoft i Activision napotkały w tym tygodniu poważny problem, gdy brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) zablokował transakcję. Organ nadzorczy wyraził zaniepokojenie dominującą pozycją Microsoftu na rynku gier w chmurze.

Dokumenty złożone w CMA wykazały, że Microsoft miał już 60 do 70 procent udziału w rynku gier w chmurze w 2022 roku – to było wcześniej, co było . Smith ma Aby przeciwstawić się obawom CMA, twierdząc, że infrastruktura Microsoftu pozwalała mu na zapewnienie dostępu do gier w chmurze maksymalnie 5000 jednoczesnych użytkowników w Wielkiej Brytanii.

READ  Alan Wake 2 to aplikacja wyłącznie cyfrowa, ponieważ daje Remedy „więcej czasu na dopracowanie”

Microsoft i Activision Blizzard planować odwołanie Decyzja Urzędu Rynku Kapitałowego, proces, który może potrwać kilka miesięcy. Firmy miały nadzieję sfinalizować transakcję do lata. W grudniu amerykańska Federalna Komisja Handlu zablokowała przejęcie. Sprawa ma trafić do sądu w sierpniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *