Największą zaletą Vision Pro nie jest sprzęt Apple

Firma Apple wykorzystała cenę Vision Pro w wysokości 3499 USD, aby zapewnić zestawowi słuchawkowemu przewagę nad konkurencją. Zawiera dwa wyświetlacze 4K, obsługuje jeden z najlepszych chipów do laptopów w branży i jest wyposażony w zaawansowane technologie śledzenia oczu i dłoni. Ale ma też jedną zaletę, której nie można kupić za pieniądze: ekosystem programistów Apple. Być może największą zaletą zestawu słuchawkowego jest możliwość łatwego podłączania przez programistów iPhone’a i iPada istniejących aplikacji do systemu operacyjnego urządzenia przy użyciu znanych narzędzi i struktur.

Już teraz system wyraźnie kontrastuje z zestawami słuchawkowymi Meta, Valve, PlayStation i HTC, które często opierają się na aplikacjach i grach stworzonych w Unity lub OpenXR, aby zapewnić wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość. Podczas gdy niektórzy konkurenci, tacy jak Meta Quest, mają główne aplikacje, takie jak Microsoft Office, Xbox i NetflixaOferty poza tym są ograniczone. W ciągu wielu lat, kiedy zestaw słuchawkowy Meta był dostępny, tak było Meta Quest Store wydał tylko około 400 gier i aplikacji. To niekoniecznie jest złe, ale jest oznaką poważnego braku treści zoptymalizowanych pod kątem VR.

W przeciwieństwie do innych ekosystemów słuchawek, Apple obiecuje setki tysięcy aplikacji pierwszego dnia, co może osiągnąć dzięki pracy na innych platformach. Apple automatycznie przekształci aplikacje na iPada i iPhone’a w „pojedyncze skalowalne okno 2D”, które działa na Apple Vision Pro — nie wymaga żadnej pracy od programistów, chyba że chcą wprowadzić jakiekolwiek zmiany. A programistom, którzy chcą stworzyć coś nowego dla swoich zestawów słuchawkowych, Apple ułatwia tym, którzy już znają jego ekosystem, tworzenie aplikacji dla VisionOS, nowego systemu operacyjnego rzeczywistości mieszanej.

„VisionOS niewiele różni się od iPadOS z ARKit”

Maximiliano Firtman, wieloletni programista stron internetowych i urządzeń mobilnych, mówi: krawędź. Programiści iOS i iPadOS będą mogli korzystać z klasycznych aplikacji UIKit, aplikacji Unity lub ich najnowszych aplikacji SwiftUI dla VisionOS.

READ  Pakiet Nintendo Switch w Czarny piątek jest dostępny wszędzie

Frameworki, których programiści mogą używać do tworzenia aplikacji na iOS i iPadOS — SwiftUI, RealityKit, ARKit — wszystkie „rozszerzone pod kątem obliczeń przestrzennych”. Apple mówi, umożliwiając programistom projektowanie wciągających doświadczeń AR i VR dla Vision Pro. Mogą również tworzyć swoje aplikacje za pomocą narzędzi już dostępnych dla programistów, w tym Xcode i Unity, a także nadchodzących Apple Reality Composer Pro Powinno to umożliwić programistom „podgląd i przygotowanie zawartości 3D” dla aplikacji VisionOS.

Firtman dodaje, że chociaż VisionOS SDK nie został jeszcze wydany, twórcy stron internetowych mogą nadal używać „WebXR do wciągających aplikacji internetowych i doświadczeń internetowych za pomocą Safari na VisionOS… ponieważ większość wiedzy potrzebnej do tworzenia aplikacji już tam jest”.

Oznacza to, że oprócz oryginalnych aplikacji Apple’a najprawdopodobniej zobaczymy bardzo Wiele aplikacji iOS i iPadOS trafia do Vision Pro w momencie premiery.

Programistom, którzy dokonują skoku, Apple zachęca ich do rozszerzenia możliwości ich aplikacji. Prosty port może wyświetlać aplikację w Vision Pro jako „okno”, tworząc pływającą wersję w rzeczywistości mieszanej. Aplikacje z elementami 3D mogą przedstawiać zawartość jako „objętość”, dodając głębię, którą można oglądać pod każdym kątem. Bardziej rozbudowane aplikacje mogą tworzyć „przestrzeń”, która może zająć cały widok użytkownika.

„Apple będzie chciało zaprezentować aplikacje wykorzystujące nowe modele aplikacji Volume and Space” — Steve Moser, programista iOS i redaktor naczelny The Tape DriveI mówi krawędź. „Wyobrażam sobie, że programiści będą chcieli przepakować swoje istniejące aplikacje na iOS i iPadOS dla VisionOS, aby były dostępne w sklepie VisionOS App Store pierwszego dnia i potencjalnie miały szansę na zaprezentowanie się przez Apple”.

To dobra wiadomość dla Apple, które chce zapewnić swojemu App Store usługi, dzięki którym jego zestaw słuchawkowy będzie użyteczny. Ale to podejście zawodzi w jednym obszarze, w którym konkurenci Apple są silni: w grach. Kiedy urządzenie pojawi się na początku przyszłego roku, Apple twierdzi, że będzie zawierało ponad 100 gier z usługi Arcade, co jest miłe, ale większość z tych gier nie została jeszcze stworzona. zwłaszcza dla wirtualnej rzeczywistości. To ogromna różnica, ponieważ użytkownicy mogą z łatwością używać swojego iPhone’a lub iPada do grania w grę Arcade, zamiast po prostu zakładać pełny zestaw słuchawkowy do grania Ponownie załadowane Angry Birds Lub Istnienie.

W końcu ludzie kupują Valve Index lub Meta Quest 2 tylko po to, aby mieć dostęp do bibliotek gier tylko VR, takich jak Saber wygrał I Okres półtrwania: Alex. Brak poważnych tytułów VR grozi postawieniem Vision Pro w tej samej pozycji co Mac – maszyny przeznaczonej przede wszystkim do produktywności, a nie centrum gier. Podczas gdy Apple próbuje przekonać twórców gier, aby umieścili swoje tytuły na macOS za pomocą nowego narzędzia do przenoszenia, prawda jest taka, że ​​większość programistów nie traktuje Maca jako platformy priorytetowo, ponieważ Większość graczy korzysta z systemu WindowsI jak dotąd Apple nie ułatwiał przenoszenia gier z innych systemów operacyjnych. (Nadal musimy zobaczyć, jak dobrze będą działać te nowo przeniesione gry).

READ  Miasta w Teksasie przygotowują się do turystyki związanej z zaćmieniem słońca w „Ring of Fire” w październiku

„Oczywiście nie skupiają się na obecnym ekosystemie VR i twórcach gier, takich jak ja, ale ostatecznie może to być właściwy ruch”.

Chociaż zestaw słuchawkowy Apple może nie zapewniać od razu niektórych wciągających wrażeń związanych z graniem w gry wirtualnej rzeczywistości, takie jak Słońce w Arizonie I Ostrze i magia, prawdopodobnie nie doprowadzi to do sukcesu lub porażki zestawu słuchawkowego. „Wydaje się, że przybijają wszystkie miejsca, w których Metta się miotał [the] W ciągu ostatnich kilku lat, w szczególności ogólne wrażenia użytkownika, mówi Blair Reno, twórca gier wirtualnej rzeczywistości i dyrektor IrisVR. krawędź. „Oczywiście nie koncentrują się na obecnym ekosystemie VR i twórcach gier, takich jak ja, ale ostatecznie może to być właściwy ruch. Aby branża mogła iść do przodu, potrzebujemy wszystkich rzeczy, o których wspomniałeś, a nie tylko stopniowych ulepszeń sprzętu”.

Powolne i ostrożne podejście Apple do rzeczywistości wirtualnej znajduje odzwierciedlenie w samym urządzeniu. Zamiast oferować dość hałaśliwy i nieznany interfejs użytkownika, który pochłania twoją rzeczywistość, Vision Pro wyświetla rozpoznawalny zestaw aplikacji, które znajdują się na twoim realistycznym środowisku dzięki przekazowi wideo. Oczywiście istnieje opcja pełnego odtwarzania VR za pomocą Digital Crown, ale Apple opuścił tę aplikację przede wszystkim do oglądania filmów lub odtwarzania filmów. Nie musisz też martwić się o przyzwyczajenie do kontrolerów, ponieważ możesz poruszać się po urządzeniu, używając tylko oczu i rąk.

Opierając się na pierwszych wrażeniach z Vision Pro, jasne jest, że technologia jest tutaj, aby odnieść sukces. Ale podobnie jak w przypadku większości urządzeń, to aplikacje je tworzą. Na szczęście dla Apple łatwiej jest budować na już ustalonym fundamencie niż budować od zera.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *